MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 26, 2010 8:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 11, 2009 7:45 pm
Posty: 23
Lokalizacja: opole
witam;
Może ktoś z was forumowicze wie ile litrów oleju powinno się wlac do takiej skrzyni biegów(mój merc rocznik 1978, automat,silnik M110 benzyna na gaźniku 280 s) po wymianie starego oleju i filtra?
z góry dziękuje za każdą wskazówkę i pozdrawiam serdecznie!!!


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 9:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 11, 2009 7:45 pm
Posty: 23
Lokalizacja: opole
witam;
Znalazłem informacje ,że potrzeba wlać 4 litry ATF'u.
Wie ktoś może jak "reguluje" się modulator w takich starych skrzyniach, biegi coś mi za długo przeciągają zanim zmieni się np. z 1 na 2 lub z 2 na 3. Filtr mam wymieniony, olej w normie ale chyba ten modulator jest walnięty, wie ktoś może co by można było z tym fantem zrobić, aha i czy w aso po numerze vin dostane taki nowy modulator, miał ktoś może z was kiedyś podobny problem... ? z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie za każde info.


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 3:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Oleju wchodzi na pewno więcej, o co najmniej 2-3 litry.
Spuszczałeś olej z konwertera?
Co znaczy, że przeciąga? Ślizga się czy kręci za wysoko i dopiero zmienia?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 4:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 27, 2010 8:20 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
czesc

wymieniałem jakis czas temu, weszło 6 - 6,5 litra, dokładnie nie pamiętam

pozdrawiam

_________________
280CE


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 11:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
leebruce pisze:
witam;
Znalazłem informacje ,że potrzeba wlać 4 litry ATF'u.
[...]
co by można było z tym fantem zrobić, aha i czy w aso po numerze vin dostane taki nowy modulator, miał ktoś może z was kiedyś podobny problem... ? z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie za każde info.


Ale zaraz zaraz... Akurat w MB, w odróżnieniu od innych aut, można sobie samemu wymienić olej w skrzyni właściwie na full - czyli spuścić go i ze skrzyni i z konwertera. To oczywiście ten sam olej, tylko w większości aut daje się spuścić tylko ze skrzyni, czyli nie cały. Więc jak już wymieniać, to całość. Inaczej jest to tylko rozcieńczanie nowym starego :)

Sposób w jaki skrzynia reaguje i zmienia biegi można regulować skracając/wydłużając
dźwigienki wychodzące ze skrzyni i podłączone do dźwigienek łączących pedał gazu
z przepustnicą. Ja mam M110 ale z k-jetem i nie wiem na ile kombinacja różni się
od wersji gaźnikowej.
Jeśli masz taki pręt idący w poprzek nad głowicą na drugą stronę silnika od mechanizmu przepustnicy, to on jest przyczepiony do dźwigienek idących w dół/tył silnika do skrzyni.
Pręt ma regulację, można go rozsuwać lub wysuwać. W ten sposób zmienia się zakres obrotów, przy których zmieniane są biegi (czyli zależnie od stopnia wciśniętego gazu zmieniają się wcześniej lub później).
Czy podczas jazdy na "S" skrzynia zmieni biegi później? Auto jeździ dynamiczniej i ciągnie do wyższych obrotów? Tak powinno być.

Ta skrzynia ma 4 biegi, ale rusza z dwójki. Chyba, że wdepniesz startując pedał w podłogę, wciskając przycisk kick-down, lub ruszasz na L. Wtedy rusza z jedynki.
Z kolei na S chodzi nie wrzuca na 4 bieg, ale za to ciągnie na biegach "do oporu" - jak ma namalowane na prędkościomierzu.
Dzięki czemu masz "dwa auta w jednym" - na D dostojne limo, na S całkiem niezły zapierdzielacz (ale wciągający wszystko, co ma w baku).

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 6:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 28, 2008 1:41 pm
Posty: 32
Lokalizacja: koszalin
witam
podczepie się pod temat czeka mnie wymiana oleju w moje 116 2.8 na gażniku 156KM jaki olej wlać chodzi mi o to czy warto jakiś inny poza oryginalnym mercedesa proszę o info jaki dokładnie ma być jakiś numer lub dokładnie marka jeśli warto inny niż mercedesa
pozdrawiam

_________________
mercedes W116 280S 156KM S-klasa 1978r.
mercedes W140 500L 320KM S-klasa 1998r.
mercedes C140 CL500 320KM 1997r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl