MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 280CE 5.0
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5169
Strona 1 z 2

Autor:  Voitass [ pn lut 09, 2004 9:35 pm ]
Tytuł:  W123 280CE 5.0

No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze. [zlosnik] Wrażenia niesamowite, praca V8 to piękna muzyka (radio niepotrzebne), reakcja na pedał gazu nie do opisania. [zlosnik] A teraz to z czym był problem a właściwie go nie było:
1. łapy silnika - zamiana lewej na prawą i odwrotnie oraz podkładki z blachy aluminowej o grubości 2 cm

Obrazek

2. kolektory wydechowe - wycięcie kawałków długości około 5cm i pospawanie (w odlewni żeliwa)
Obrazek

3. wał napędowy - zmiana długości wału - przedłużenie
4. wydech - kompletnie nowy cały układ wydechowy
5. tylni most - zaaplikowano most od W126 420 o przełożeniu 2,47
6. prędkościomierz- jest od W126 500 i zawyża o jakieś 15km/h
Obrazek

I to jest wszystko co wymagało wymiany ewentualnie przeróbki.
Koszt całej imprezy, dzięki wielu życzliwym ludziom, 4000PLN [cool]
Wielkie DZIĘKI całej ekipie trójmiejskiej za podtrzymywanie mnie na duchu no i szczególne dla Sebyy za kopa w [dupa3] bo bez tego chyba bym nie ruszył [zlosnik]. Narazie zrobiłem dopiero 150 km. Jak pogoda się poprawi i trochę pojeżdże i napisze jak się autko sprawuje.

No i jeszcze jedna fotka.
Obrazek

Autor:  Antoni Janikowski [ pn lut 09, 2004 11:20 pm ]
Tytuł:  !!!!!!!!!!!!!!!!!!

o k.....a!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
robi wrażenie!!!!!!
100% agresji pod maską

Autor:  and6412 [ wt lut 10, 2004 3:37 am ]
Tytuł: 

Masz go na manualu?
Swoją drogą gratulacje, ja remontuje mojego i wiem jaki to kawał ciężkiej roboty odwaliłeś.

Autor:  Voitass [ wt lut 10, 2004 10:16 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Masz go na manualu?


Automatic [cool]

Autor:  gelanda [ wt lut 10, 2004 1:26 pm ]
Tytuł: 

Witam
Niedawno przeprowadzalem podobna operacje u siebie, tyle ze z 230 gaznikowej na 500 i w g-klasie i tak mi sie kilka pytan z ciekawosci nasunelo:
- dorabiales lapy, czy mocowania silnika w karoseri, czy akurat miales farta i wystarczylo je pozamieniac
- zastosowales kolektory, ktore lacza sie z tylu za silnikiem w jedna rure, czy pojedyncze.
- czy tylny most pasuje bez problemu, czy tez trzeba kombinowa.

W sumie jesli zamknęlo Ci sie do w 4000zl to musiales tanio kupic silnik i skrzynie. Ja robilem wszystko sam, lacznie z wydechami i spawaniem kolektorów i wyszlo podobnie, tyle, ze ja musialem jeszcze kombinowac z walami- przednim i tym od skrzyni do reduktora, bo wyszedl bardzo krociutki.

A teraz i tak szukam silnika, bo w tym, na wlasne zyczenie popsulem blok, znaczy sie dziura jest.

Autor:  dobrzan [ wt lut 10, 2004 1:53 pm ]
Tytuł: 

Ja jjjjj.........eee.. genialna sprawa:))) teraz to Ci zazdroszcze jak cholera... wbijalbym nawet w oplaty i zuzycie wahy.... sam bym sobie to zalozyl... gratulejszyny:)))

Autor:  Antoni Janikowski [ wt lut 10, 2004 2:44 pm ]
Tytuł:  Jak ci zaniża zegar

Jak ci zaniża prędkościomierz to go przeskaluj zdejmując wskazówke.Ja tak w mojej byłej beczce zrobiłem jak załozylem kola 16"

Autor:  Hadrys [ wt lut 10, 2004 3:38 pm ]
Tytuł:  Re: W123 280CE 5.0

Voitass pisze:
No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze. [zlosnik]
1. łapy silnika - zamiana lewej na prawą i odwrotnie oraz podkładki z blachy aluminowej o grubości 2 cm
2. kolektory wydechowe - wycięcie kawałków długości około 5cm i pospawanie (w odlewni żeliwa)
3. wał napędowy - zmiana długości wału - przedłużenie
5. tylni most - zaaplikowano most od W126 420 o przełożeniu 2,47

I to jest wszystko co wymagało wymiany ewentualnie przeróbki.


Witam,

przedstawiać się chyba specjalnie nie muszę ;)

Przede wszystkim chciałem pogratulować zacięcia i odwagi a w końcu pomyślnej realizacji konwersji [smiech] Życzę aby sprawowało się jak najlepiej [ok]

Mam kilka pytań technicznych, bynajmniej nie chodzi mi to u czepianie się czy wywoływanie kolejnej burzy w szklance wody ;) Chodzą mi po głowie różne rzeczy i najlepiej zasięgnąć informacje z pierwszej ręki:

Rozumiem, że mocowanie silnika to tylko zamiana łap i podstawki? Poduszki zostały od 2.8? Beczkowa chłodnica bez problemu wyrabia i podłączenie węży od automatu jest standaryzowane? Jak wygląda sprawa podpory pod skrzynię? Wał został od beczki? Pasuje mocowaniami do skrzyni i mostu od S? Most bez problemu pasuje w miejsce fabryczne, co z półosiami, czyżby wszystko było wymienne między 123 i 126 :o Pompa rozumiem została beczkowa - cokolwiek robiłeś - czyszczenie z syfu? Wydaje się być mocna ino jak jest niezasyfiona... Wydech rozumiem, że jest podobny do 2.8 bo nic innego się tam nie zmieści raczej? Jakieś fotki może od spodu z okolic portek? Ogólnie najbardziej interesują mnie detale - czy wszystko pasuje pod fabryczne mocowania bez spawania, wiercenia i innych cudów? Jak wiadomo w beczce są przewidziane np mocowania podpory skrzyni itp [ok]

Chyba wszystko [zlosnik]

Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję [ok]

Autor:  robertpremium [ wt lut 10, 2004 8:13 pm ]
Tytuł: 

witam
dla mnie rewelacja gratuluję
mam tylko jedno pytanie jak masz zamiar to zarejestrować w urzędzie
komunikacji różnice w pojemnośći i mocy w stosunku do oryginału
są zbyt duże i nie odpowiadają przepisom (na ile się oriętuję)
pozdrawiam

Autor:  gelanda [ wt lut 10, 2004 11:30 pm ]
Tytuł: 

Z urzedem nie ma problemu ja robilem to juz kilka razy i bylo to prostsze niz sie wydaje.

Autor:  Voitass [ śr lut 11, 2004 9:11 am ]
Tytuł: 

gelanda pisze:
- dorabiales lapy, czy mocowania silnika w karoseri, czy akurat miales farta i wystarczylo je pozamieniac
- zastosowales kolektory, ktore lacza sie z tylu za silnikiem w jedna rure, czy pojedyncze.
- czy tylny most pasuje bez problemu, czy tez trzeba kombinowa.


-Miałem farta i wystarczyło tylko pozamieniać łapy
-rury wydechowe są pojedyńcze, łączą się dopiero za pierwszym tłumikiem (tłumiki są dwa)
-tylny most od 420 SEC pasuje bez problemu, w SE i SEL sąchyba inne mocowania (miałem takie obydwa i trzeba było porprzekładać flaki bo teń z SEC był padnięty)

[/quote]

Autor:  outsider [ śr lut 11, 2004 9:33 am ]
Tytuł: 

Hmmm a ja mam takie pytanko: co z przednim zawieszeniem, hamulcami i jeszcze jedno jak wyglądała sprawa z tylnim mostem, czy wszystko ładnie pasowało od 420, oraz dlaczego nie od 500 :roll:

Na koniec powiem, że jest pod wielkim wreżeniem :)

Ps. To teraz pewnie tylne oponki będą co pół roku wymieniame ;) [zlosnik] ;)

Autor:  Tian [ śr lut 11, 2004 11:47 am ]
Tytuł: 

Witam w Klubie Mercedes Tjuning [zlosnik] He. He. He

Autor:  Voitass [ śr lut 11, 2004 12:17 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Hmmm a ja mam takie pytanko: co z przednim zawieszeniem, hamulcami i jeszcze jedno jak wyglądała sprawa z tylnim mostem, czy wszystko ładnie pasowało od 420, oraz dlaczego nie od 500 :roll:


Jak pojawisz się na jakimś spotkaniu grupy trójmiejskiej to odpowiem na wszystkie pytania [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Mizi [ śr lut 11, 2004 2:47 pm ]
Tytuł:  Re: W123 280CE 5.0

Voitass pisze:
No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze. [zlosnik] Wrażenia niesamowite, praca V8 to piękna muzyka (radio niepotrzebne)




Widziałem i słyszałem , naprawdę pięknie ten silnik "mruczy".
GRATULACJE!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/