MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=51750 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rzuru222 [ czw lis 04, 2010 9:50 pm ] |
Tytuł: | [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego) |
Witam Strzelił mi wahacz wręcz w pół z powodu korozji, Czy ktos wymienial i moze pomoc jak sie zabrac za jego wymianę. Czy trzeba wyjąc most, belke nośną konstrukcyjną zawieszenia? Czy mozna jakos sprytnie wahacz wykręcic? Pozdrawiam |
Autor: | chmielo [ pt lis 05, 2010 12:42 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego) |
można wykręcić |
Autor: | Patro [ pt lis 05, 2010 12:50 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego) |
Sprawa wymiany jest dość łatwa. Nie trzeba wykręcać ani belki, ani dyfra. 1. Odkręcić śrubę zabezpieczającą półoś przed wysunięciem z piasty. 2. Poluzować śruby koła i podlewarować autko możliwie najwyżej, zdjąć koło i zdemontować zacisk hamulcowy, zamontować ponownie koło. 3. Wymontować amortyzator. 4. Wysunąć półoś z piasty. 5. Sprawdzić naprężenie sprężyny - jeżeli jest naprężona, a koło mimo podlewarowania spoczywa na podłożu - lewarujemy dalej. Jeżeli koło wisi w powietrzu, a sprężyna dalej jest napięta, sprawdzamy czy wahacz oparł się na ograniczniku maks. wychylenia (wypust na wahaczu i na ramie). Jeżeli tak, przechodzimy do pkt. 6. 6. Podkładamy pod dyfer podnośnik słupkowy i podpieramy nim ww. urządzenie (przez kawałek deski, coby go nie uszkodzić). 7. Luzujemy podwieszenie dyfra (cztery 13 przykręcone do belki) i stopniowo opuszczamy go wraz z ramą, do momentu w którym sprężyna stanie się luźna. 8. Wyjmujemy wcześniej odprężoną sprężynę i dla bezpieczeństwa lewarujemy wcześniej opuszczoną ramę, tak by można było z powrotem przykręcić wieszak dyfra. 9. Odkręcamy nakrętki i wysuwamy śruby mocujące wahacz do ramy. 10. Wytaszczamy wahacz na zewnątrz, przekładamy co trzeba do nowego i montujemy go w kolejności odwrotnej. Jeżeli dysponujemy ściągaczem do spreżyn, wówczas odpada zabawa ze sprawdzaniem naprężenia sprężyny i lewarowaniem oraz luzowaniem wieszaka i podpieraniem dyfra... |
Autor: | hruścik [ sob lis 06, 2010 4:35 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego) |
Łatwa dla kogoś kto to już robił.Podczas lewarowania proponuję podłożyć pod przednie koła kliny aby auto nie poleciało do przodu.Odkręcamy jeszcze łącznik stabilizatora tylnego i w zależności którą stronę będziesz robił opuszczamy wydech.Do wymiany jednej ze stron przeszkadza niekiedy łącznik gumowo metalowy wału z dyfrem-nie da się wysunąć jednej śruby.Tu praca robi się bardziej skomplikowana. |
Autor: | chmielo [ sob lis 06, 2010 10:46 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego) |
no i oczywiście tylko z kanału;) |
Autor: | rzuru222 [ ndz lis 07, 2010 7:36 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego) |
Autko juz od 3 dni na stemplach, zaciski, poł oś odkręcona dzsiaj dorwałem ściagacz do spręzyn, jednak postanowilem jutro podlewarowac most i odkręcic te 4 sruby, bo w koncu obydwie trzeba wymienic, wiec w ten sposob moze będzie szybciej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |