MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=51750
Strona 1 z 1

Autor:  rzuru222 [ czw lis 04, 2010 9:50 pm ]
Tytuł:  [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego)

Witam

Strzelił mi wahacz wręcz w pół z powodu korozji, Czy ktos wymienial i moze pomoc jak sie zabrac za jego wymianę.
Czy trzeba wyjąc most, belke nośną konstrukcyjną zawieszenia? Czy mozna jakos sprytnie wahacz wykręcic?

Pozdrawiam

Autor:  chmielo [ pt lis 05, 2010 12:42 am ]
Tytuł:  Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego)

można wykręcić

Autor:  Patro [ pt lis 05, 2010 12:50 am ]
Tytuł:  Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego)

Sprawa wymiany jest dość łatwa. Nie trzeba wykręcać ani belki, ani dyfra.

1. Odkręcić śrubę zabezpieczającą półoś przed wysunięciem z piasty.
2. Poluzować śruby koła i podlewarować autko możliwie najwyżej, zdjąć koło i zdemontować zacisk hamulcowy, zamontować ponownie koło.
3. Wymontować amortyzator.
4. Wysunąć półoś z piasty.
5. Sprawdzić naprężenie sprężyny - jeżeli jest naprężona, a koło mimo podlewarowania spoczywa na podłożu - lewarujemy dalej. Jeżeli koło wisi w powietrzu, a sprężyna dalej jest napięta, sprawdzamy czy wahacz oparł się na ograniczniku maks. wychylenia (wypust na wahaczu i na ramie). Jeżeli tak, przechodzimy do pkt. 6.
6. Podkładamy pod dyfer podnośnik słupkowy i podpieramy nim ww. urządzenie (przez kawałek deski, coby go nie uszkodzić).
7. Luzujemy podwieszenie dyfra (cztery 13 przykręcone do belki) i stopniowo opuszczamy go wraz z ramą, do momentu w którym sprężyna stanie się luźna.
8. Wyjmujemy wcześniej odprężoną sprężynę i dla bezpieczeństwa lewarujemy wcześniej opuszczoną ramę, tak by można było z powrotem przykręcić wieszak dyfra.
9. Odkręcamy nakrętki i wysuwamy śruby mocujące wahacz do ramy.
10. Wytaszczamy wahacz na zewnątrz, przekładamy co trzeba do nowego i montujemy go w kolejności odwrotnej.

Jeżeli dysponujemy ściągaczem do spreżyn, wówczas odpada zabawa ze sprawdzaniem naprężenia sprężyny i lewarowaniem oraz luzowaniem wieszaka i podpieraniem dyfra...

Autor:  hruścik [ sob lis 06, 2010 4:35 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego)

Łatwa dla kogoś kto to już robił.Podczas lewarowania proponuję podłożyć pod przednie koła kliny aby auto nie poleciało do przodu.Odkręcamy jeszcze łącznik stabilizatora tylnego i w zależności którą stronę będziesz robił opuszczamy wydech.Do wymiany jednej ze stron przeszkadza niekiedy łącznik gumowo metalowy wału z dyfrem-nie da się wysunąć jednej śruby.Tu praca robi się bardziej skomplikowana.

Autor:  chmielo [ sob lis 06, 2010 10:46 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego)

no i oczywiście tylko z kanału;)

Autor:  rzuru222 [ ndz lis 07, 2010 7:36 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] WYMIANA WAHACZA WLECZONEGO- (Dolnego)

Autko juz od 3 dni na stemplach, zaciski, poł oś odkręcona dzsiaj dorwałem ściagacz do spręzyn, jednak postanowilem jutro podlewarowac most i odkręcic te 4 sruby, bo w koncu obydwie trzeba wymienic, wiec w ten sposob moze będzie szybciej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/