MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M123 chłodzenie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=51811 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piotrek16v [ pn lis 08, 2010 2:39 pm ] |
Tytuł: | M123 chłodzenie |
Witam proszę o pomoc szukam schematu chłodzenia do silnika 2,5l (m123 na solexe) interesują mnie głównie podłączenia i kierunki rozprowadzania płynu z węzła termostatu i pompy wody na obudowie pompy wody jest otwór (na tym pierścieniu co jest przykręcony do bloku) co to za otwór ja mam zalepiony jakąś masą zaraz nad tym otworem już w bloku też mam jakiś kruciec i nie wiem co na nim powinno być jeśli macie taki silnik pod maską poproszę o foto najlepiej spore zbliżenia żebym się połapał co gdzie idzie dziękuję za pomoc montuję ten silnik od podstaw (blok i głowice miałem resztę odtwarzam więc czasem nie wiem kompletnie co do czego |
Autor: | Jawu [ pn lis 08, 2010 3:11 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
Załącznik: Ten wężyk, jak widzisz prowadzi do gażnika. |
Autor: | piotrek16v [ pn lis 08, 2010 8:14 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
dzięki za szybka odpowiedź foto się przyda natomiast mi chodziło o pompę wody jej wirnik (na tym samym wałku co wentylator) jest (powiedzmy) w bloku i jest przykręcony do takiego pierścienia-obudowy i to na nim jest ten otwór a nad nim bezpośrednio w bloku ten kruciec to co pokazałeś to obudowa termostatu (tam jeszcze nie zaglądałem) miejsce o którym pisze jest właśnie za obudową termostatu na jakby przedniej ścianie bloku czyli foto powinno być zrobione od przodu silnika dokładniej jak popatrzysz na tym foto na koło pasowe wałka wentylatora i idąc w kierunku silnika widać korpus pompy wodnej (zardzewiały) i dalej za nim to jest to co bym chciał zobaczyć w zbliżeniu |
Autor: | Jawu [ pn lis 08, 2010 8:58 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
Jak wymieniałem przedni uszczelniacz wału, to miałem wyjętą chłodnicę i zrobiłem kilka zdjęć. Są chyba w komputerze w firmie. Rano sprawdzę. |
Autor: | Jawu [ wt lis 09, 2010 8:35 am ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
To zdjęcie chyba Ci wszystko wyjaśni. Załącznik: Jak coś jeszcze, to pytaj |
Autor: | piotrek16v [ wt lis 09, 2010 9:14 am ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
oooo dzięki wielkie o to chodziło właśnie to chyba jakieś odpowietrzenie jest a ta rurka to metalowa pewnie ? jak masz pod ręka inne foto to zapodaj mi się przyda innym a ty będziesz maił online |
Autor: | Jawu [ wt lis 09, 2010 11:26 am ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
Ta rurka, oczywiście metalowa - jak widać - łączy głowicę z pompą. Do odpowietrzania chyba nie służy, ale w jakiś sposób ułatwia przepływ cieczy. Tak nawiasem mówiąc - wykonanie tego zdjęcia było możliwe tylko bez chłodnicy, wentylatora i całej reszty. Zdjęcie od przodu wygląda tak: Załącznik:
|
Autor: | piotrek16v [ wt lis 09, 2010 12:07 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
a to co widzę na zdjęciu z rurką na dole po prawej kabel taki z czujnikiem to czujnik położenia wału (chyba za stara konstrukcja na to) czy jakiś olejowy czujnik olejowy ciśnienie mam (powinienem mieć) w tym odlewie do filtra oleju (powinien być elektryczny czy na rurkę) i jakbyś wiedział do czego są elektro zawory w solexie dwa w podstawie to chyba poprostu odcinają paliwo ale ten nad nimi jeden po środku to do czego jest i co nim steruje? I w ogóle to ja mam gaźnik obrócony elektrozaworami do przodu (do chłodnicy) dzięki za wskazówki |
Autor: | desperado [ wt lis 09, 2010 10:53 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
Metalowy przewód jest do odpowietrzania głowicy (tak samo mam w dieslu) a otwór w kołnierzu pompy służy do kontroli szczelności łożyska. Jeżeli został zaślepiony, znaczy że wyciekał płyn, a więc łożysko i i uszczelniacz są do wymiany. |
Autor: | piotrek16v [ śr lis 10, 2010 12:27 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
nie nie otwór zaslepiony u mnie to własnie otwór z którego powinien wychodzić węźyk do głowicy tamten w samej pompie mam drożny |
Autor: | bmw [ czw lis 11, 2010 5:56 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
Czujnik położenia wału wykorzystywany do sprawdzenia zapłonu przez ASO.Jest to indukcyjny czujnik podłączony tylko do gniazda diagnostycznego, do działania silnika zbędny. |
Autor: | piotrek16v [ sob lis 13, 2010 10:53 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
ciekawa sprawa z tym czujnikiem a jak myślicie jak tą rurkę o której wyżej była mowa zastąpię rurką elastyczna nie metalową (jakiś wężyk zbrojony oplotem) wytrzyma? |
Autor: | desperado [ ndz lis 14, 2010 7:52 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
może coś takiego? http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... s_id/18845 Pewnie trochę dłuższy ale powinien się nadać |
Autor: | Jawu [ ndz lis 14, 2010 9:19 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
Ten pomysł mi się za bardzo nie podoba. Sam wężyk może wytrzyma, a jego połączenie z końcówkami, które trzeba wkręcić w gwintowane otwory ? Mam głowicę dodatkową i trochę drobiazgów. W poniedziałek wieczorem sprawdzę, czy nie ma tam rurki, którą potrzebujesz. |
Autor: | piotrek16v [ pn lis 15, 2010 1:43 pm ] |
Tytuł: | Re: M123 chłodzenie |
dobra sprawdź bo ja mam dodatkowe dwie głowice ale patrzyłem tego nie mam zastanawia mnie fakt że ta śruba w głowicy co ja mam ma wyprowadzony kruciec jakby był tam jednak założony wężyk a nie taki metalowy jak na zdjęciach ten otwór przy pompie mam zaklejony jakąś masą więc tu nie wiem co było i na dodatek nie wiem co będzie jak ten otwór oczyszczę niestety w ten weekend nic nie porobię czyli dopiero następny zabiorę się jednak powinienem juz wtedy odpalić silnik zalany płynem nadal nie wiem do czego jest elektro-zawór w górnej części solexa ten nad tymi dwoma co są w podstawie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |