MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 01, 2011 1:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Znalazłem w necie i pomyślałem że wrzucę. Pokazana odbudowa W113 za pomoca zgrzewarek, czyli tak jak fabryka go budowała. Po obejrzeniu można sobie zdać sprawę na ile odbiegają standardowe naprawy blacharskie od technologii fabrycznych.
http://www.autim.com.pl/mbinter/mb.html


PS.
Wie ktoś może czy jest gdzieś bliżej Krakowa warsztat który potrafi robić coś takiego (czytaj ma sprzęt), bo z tego co się orientuję to nie jest to powszechne wyposażenie warsztatów.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 6:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Żadna nowość – pamiętam, że zgrzewarki wykorzystywano już w latach ’80 do napraw maluchów, można je było kupić za rozsądną cenę.
Inna sprawa, że do blach MB potrzeba zapewne zgrzewarki z prawdziwego zdarzenia.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 6:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
dokładnie - ja maluszka robiłem zgrzewarką. Takich urządzęń jest sporo. jak się łączy nowe pasujące blachy to robota jest szybka. Problem jak cos trzeba wyrzeźbić.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 7:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ja wiem że sama technologia nie jest nowa. jednak nie widziałem jeszcze aby ktoś tak auto odbudowywał.

Poza tym z tego co się orientuję w zgrzewaniu jednym z największych problemów jest kontrola jakości zgrzewu/stałość jakości. Podejżewam że to jest główna przyczyna że nie stosuje się szeroko takich małych z allegro.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 7:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak zrobisz parę zgrzewów to widzisz czy jest dobrze czy źle ;-)
Problemem jest waga - albo musi być na statywie albo albo z kablami jak przedramie teraz już są ręczne małe inwertery o całkiem sporym prądzie...
Druga sprawa to dostęp do obu stron blachy...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Cytuj:
Druga sprawa to dostęp do obu stron blachy..


a trzecia sprawa to faktyczna trwałość zgrzewu, która pozostawia wiele do życzenia.

_________________
W107 450SL


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl