MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwny hamulec
Post: pt lut 04, 2011 7:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Witam, pożyczyłem dzisiaj W123 od kolegi i na trasie, hamulec dziwnie zaczął się zachowywać.
W pewnym momencie, pedał całkowicie wpadł w podłogę(ale hamował normalnie) po jakiś 10 minutach, wszystko wróciło do normy i szczęśliwie dojechałem do celu.
Przeglądają forum, wyszukałem info że podobne przypadki z opadającym pedałem są skutkiem np. uszkodzonej membrany w vacum pompie. Ale czy gdyby tak było, to hamulec by wrócił po krótkim czasie do normalnego stanu? Chyba nie.
Czy któs mógłby mnie oświecić, co mogło spowodować że pedał wpadł całkowicie w podłogę i ewentualnie co(prócz membrany-ta chyba jest ok, bo nie zauważyłem żeby węże od niej zasysały jakiekolwiek ciecze) mam sprawdzić?
Pozdrawiam serdecznie.


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 8:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli pada cokolwiek związanego ze wspomaganiem (pompa, serwo itd.) to pedał by twardniał na deche i trzeba by go deptać mocno.
Jeśli wpada to przepuszczają uszczelki w sekjach pompy albo jest wyciek.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 8:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kiedy jest zapieczony zacisk tak sie zdarza.
Czasem po 200km non stop, czasem po 30 .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 9:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Może przepuszczać uszczelka w pompie hamulcowej, ale stawiałbym też na zapieczony tłoczek.(zwłaszcza jeżeli samochód rzadko jeżdżony.


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 9:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Albo stary gotujący sie płyn.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob lut 05, 2011 9:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Na 99 % pompa, a dokładnie tak, jak napisali koledzy Ukaniu i desperado - przepuszcza uszczelka . Też mnie to spotkało, w momencie wjeżdżania do Poznania. Trochę się spociłem, ale szybkie podpompowanie pomogło. Zestaw naprawczy wystarczył.


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 10:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam,
Ja mam taki problem, ze pedal w miare uplywu czasu robi sie coraz bardziej miekki.

tj. Naciskam - hamuje OK, trzymam pedal hamulca i czuje jak w miare uplywu czasu wpada coraz bardziej w podloge.
Czyzby rowniez uszczelka/membrana w pompie ?

Pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
jeśli spada po chwili to może masz gdzieś dziurę lub tłoczek/cylinderek gdzieś cieknie

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 11:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
czyli w teorii KarolaS plynu hamulcowego powinno ubywac az w koncu wypompowuje sie caly.

Musze to obadac, co jak co - hamulce to wazna sprawa [hihi]

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 7:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Słuchajcie tego co pisze Ukaniu a oszczędzicie czasu na szukaniu zapieczonego tłoczka.Jeśli nie ma wycieku płynu to winna jest tylko pompa hamulcowa.


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 08, 2009 5:34 pm
Posty: 56
Numer GG: 9139224
Lokalizacja: Pomorsko
Dzisiaj, wracałem do domu, i po naciśnięciu na pedał z normalną (poprzednią) silą i nic, dopiero po jego mocniejszym wciśnięciu hamulce zareagowały, z początku myślałem że to coś z serwem, ale po wnikliwym sprawdzeniu przewodów, stwierdziłem że to może być pompa, lecz w czasie kolejnej jazdy, z niepoprawnym hamulcem zapaliła się kontrolka od ręcznego, a zarazem, od niskiego poziomu płynu hamulcowego, od razu mówię ze to nie wyciek z przewodów. Powiem jeszcze że sytuacja powtórzyła się kiedyś (2 tygodnie w trasie), ale później było normalnie.

Moje pytanie brzmi:Jutro mam zamiar kupić płyn hamulcowy, no i wiem że nowy płyn = nieszczelności w wyniku usunięcia zabrudzeń (dodatkowego uszczelnienia), a pyzatym nie chciał bym aby płyn hamulcowy mi się zważył, czy coś po dolaniu . a nie znam poprzedniego płynu. Jaki płyn polecacie?


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 10:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
DOT 4 . Przy okazji wymiany płynu sprawdź czy wszystkie tłoczki chodzą bez zacięć.
Chcesz powiedzieć, że poziom płynu jest właściwy(nie na dolnej kresce, bo wtedy może się zaświecić od czasu do czasu) a świeci lampka? :o
Jeżeli tak, to dodatkowo sprawdź przewody elektryczne.


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 6:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 08, 2009 5:34 pm
Posty: 56
Numer GG: 9139224
Lokalizacja: Pomorsko
Płyn dolany, kontrolka zgasła, dziś odpowietrzę układ, i w drogę.
[szalone]


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 6:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 08, 2009 5:34 pm
Posty: 56
Numer GG: 9139224
Lokalizacja: Pomorsko
Niestety, przewody sztywne do wymiany, Wie ktoś jaki to ma rozmiar-wymiar, chodzi mi głównie o gwinty... czy to ten gwint M10x1,25mm


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 11:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 29, 2008 3:00 pm
Posty: 84
Lokalizacja: kraków
stawiam na zapieczone zaciski,płyn sie zagotowuje.
Pozdr

_________________
nie ma jazdy bez gwiazdy!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl