MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W123 300D wersja USA https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53126 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | arbies [ sob lut 12, 2011 3:45 pm ] |
Tytuł: | W123 300D wersja USA |
Hi, właśnie kolega kupuje we Wrocławiu W123 wersje USA. 300D 1979, wypas pełen, automat...itp co ciekawsze zachował się znaczek DIESEL na tylnej klapie ![]() Na świeżo wysyła mmsy: Z przesłanej tabliczki spisałem WIN: 123 130 10 152325 potem jest jeszcze typ: 123 130 (ale to chyba początek z winu) i z drugiej tabliczki (układ cyfr dokładnie odwzorowałem ![]() 0168796 123130 12 40 1 27223 420 101477 534 260 2 881 |
Autor: | bagry4 [ sob lut 12, 2011 6:12 pm ] | |||
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA | |||
no i vin
|
Autor: | t.king [ sob lut 12, 2011 6:39 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
zrób zdjęcie numeru ze ściany grodziowej ![]() |
Autor: | kokosz [ sob lut 12, 2011 6:42 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
Zderzaki od qp / 280, lampy przednie od europy -trochę trzeba zaiwestowac aby wygladal tak jak była 300 usa Bukola |
Autor: | bagry4 [ sob lut 12, 2011 9:33 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
t.king pisze: zrób zdjęcie numeru ze ściany grodziowej ![]() zrobię oczywiście, chociaż na moje oko wygląda prawidłowo. decyzję o przyjęciu sprzęta podjąłem w 5min, po konsultacjach z arbies'em. Komornick pisze: Zderzaki od qp / 280, lampy przednie od europy -trochę trzeba zaiwestowac aby wygladal tak jak była 300 usa Bukola wiadomo, że jest trochę rzeźby - engine np. jest od W124 250 ![]() Tak, czy inaczej pomyka świetnie, no i jest kompletny (nie licząc listwy z przedniego błotnika, którą wciągnęła myjka na orlenie ![]() ciekawe, co wyniknie z VINu? |
Autor: | Bukol [ ndz lut 13, 2011 2:23 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
bagry4 pisze: ciekawe, co wyniknie z VINu? N.p. że powinien być manual (ósma cyfra 0) ... ale kod 420 - automat z tempomatem ![]() Dziwna sprawa z tym VIN'em, ale wersje USA miały 2 VIN'y - klasyczny europejski i amerykański. Tabliczka alu powinna być na słupku i widoczna po otwarciu drzwi kierowcy. Kolejna tabliczka z VIN'em powinna być widoczna przez przednią szybę (umieszczona na słupku A od strony kierowcy) - tu powinien być VIN amerykański i będzie się różnił od tego na grodzi. Kolor ewidentnie się nie zgadza. |
Autor: | wojz [ ndz lut 13, 2011 2:46 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
Bukol pisze: bagry4 pisze: ciekawe, co wyniknie z VINu? N.p. że powinien być manual (ósma cyfra 0) ... ale kod 420 - automat z tempomatem ![]() Dziwna sprawa z tym VIN'em, ale wersje USA miały 2 VIN'y - klasyczny europejski i amerykański. Tabliczka alu powinna być na słupku i widoczna po otwarciu drzwi kierowcy. Kolejna tabliczka z VIN'em powinna być widoczna przez przednią szybę (umieszczona na słupku A od strony kierowcy) - tu powinien być VIN amerykański i będzie się różnił od tego na grodzi. Kolor ewidentnie się nie zgadza. Nie zgadzają, to się przede wszystkim ze sobą tabliczki - są z różnych samochodów. Ewidentnie. Jedna pochodzi z auta z manualną skrzynią, druga - z automatyczną, chociaż obie z 300D. Wg VINu z tej tabliczki, kolor to 740 Pasletgrau z niebieską, materiałową tapicerką (002). Tzn auto do którego pierwotnie była przytwierdzona tak wyglądało... Z samochdem, jak widać - też się żadna z tabliczek nie zgadza. |
Autor: | scigany8801 [ ndz lut 13, 2011 5:53 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
Faktycznie mało zgody z rzeczywistością. Ale jako całokształt bardzo ciekawy! _______________________________________________ WDB12313010152325 1 http://img822.imageshack.us/i/vinwdb123.jpg/ ![]() Oznaczenie modelu: 300D ; Numer zamówienia: 0 9 531 55132 ; Kod lakieru: 740 "Pastellgrau" http://www.astralsilber.de/farbcodes/74 ... llgrau.jpg ; Wnętrze: 002 "Stoff Blau" ? Numer silnika: OM617.912 10 087312 ; Numer skrzyni biegów: 00 613427 ; Producent reflektorów: Hella ; Dodatkowe wyposażenie: 286 -kieszenie siatkowe z tyłu oparć przednich ; 466 -centralny zamek ; 502 -prawe, zewnętrzne lusterko ; 542 -? 570 -składany podłokietnik z przodu ; 583 -elektrycznie podnoszone szyby przednie ; 593 -szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło hartowane, przednia z paskiem przeciwsłonecznym ; 610 -? 629 -wersja na rynek Francuski ; 636 -bez trójkąta ostrzegawczego ; 665 -? 876 -oświetlenie wnętrza z tyłu ; |
Autor: | DJ MAKU [ ndz lut 13, 2011 7:40 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
Eee, bagry opuszczasz się niestety... ![]() Oglądałem to auto gdzieś tak 2(?) miesiące temu, to właśnie z niego pochodzi napis 'DIESEL' widoczny na moim avatarze ![]() Niestety, silnik od 124 z automatem przesądził sprawę na niekorzyść i odpuściłem. Właściciel (a nie właścicielka czasem..?) był(a) bardzo rozmowna i nie ukrywała że przy aucie trzeba trochę porobić. Mi miła dziewczyna przez telefon powiedziała że cena wynosi 4,5k do negocjacji, można wiedzieć za ile 'poszedł'? No ale detale, detale... Oprócz zderzaków chyba lewa tylna lampa jest zwykła, bez sidemarkera, tylne zagłówki są chyba w innym kolorze, albo odbarwiły się od słońca, jeszcze parę rzeczy znalazłem przy nim wtedy, niestety tego co najdroższe w amerykanie w nim nie ma, dlatego na Forum chwalisz się nim Ty, a nie ja ![]() |
Autor: | kokosz [ ndz lut 13, 2011 8:03 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
Wydziały Komunikacji zgodnie z papierami wpisują w dowód vin amerykański np. u mnie WDBAB30A3BB240187, a reszta (umiejscowienie tabliczek na słupkach) jest jak opisał Bukol, przy przeglądzie niezbyt rozgarniety diagnosta dostaje głupawki, bo patrząc w dowód i na ścianę grodziową nic mu się nie zgadza.Pozostaje mieć nadzieję, że cena zakupu była zadowalająca i koszty doradztwa nie za wysokie ![]() |
Autor: | MercSwir [ ndz lut 13, 2011 8:28 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
ślady po tabliczce na słupku jeszcze są, czyli był to KIEDYŚ USA ![]() |
Autor: | bagry4 [ ndz lut 13, 2011 11:32 pm ] | ||||||||
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA | ||||||||
Panowie, dzięki za rozkodowanie VINu i komentarze. Tak to jest, że czasami rozkminienie nr nadwozia to jak otwarcie "puszki Pandory". Tak, czy inaczej dla mnie to zabawna sytuacja - auto jest na pewno wersją USA ale ktoś zapewne nakombinował z kwitami wiele lat temu oraz z biegiem czasu z detalami. Auto jest w polandzie od 1987r. Wypas, jaki mam w wozie, to: 286 -kieszenie siatkowe z tyłu oparć przednich ; 466 -centralny zamek ; 502 -prawe, zewnętrzne lusterko ; 570 -składany podłokietnik z przodu ; 583 -elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne również 593 -szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło hartowane, przednia z paskiem przeciwsłonecznym ; 876 -oświetlenie wnętrza z tyłu - elektr. dach - jest tempomat (nie działa), - zagłówki z tyłu - DJ MAKU pisze, że rzeźba - mnie się widzi, że są ok ale przyglądnę się ponownie jutro, - regulacja wysokości siedzenia pasażera - hak - i... roleta na tylną szybę - chyba tandeta nieorginalna (nie przyglądałem się specjalnie) - jest też radyjo i mimo, że bez anteny (bata) gra doskonale przez 4 głośniki ![]() Kupiłem to auto, bo świetnie jeździ i jakby to nazwać "wzbudziło moje zaufanie i entuzjazm". Właśnie przejechałem dystans wrocław - poznań i I-wsze wrażenie jest podtrzymane - chodzi super. No, a przede wszystkim - BEZAWARYJNIE!! Mechanicznie, tj, silnik, zawieszenie, hamulce jest super. Odpala natychmiast, jak tylko zgaśnie podgrzewanie świec. Zero dymienia, jechaliśmy w 2 samochody, także obserwowaliśmy, co i jak. To mnie cieszy, bo stary diesel, to był dla mnie zawsze śmierdziel i dymił, a tu proszę - ekologiczny, pewnie dobrze wyregulowany i niezarżnięty silnik. Spalanie dziwnie znikome - wczoraj wlałem 30l do pustego baku, pokręciłem się trochę po wrocku, dzisiaj przejechałem dystans ze 200km, a wskaźnik paliwa pokazuje tyle, co na ostatnim zdjęciu. Skrzynia zmienia biegi super płynnie (brak jakichkolwiek szarpnięć) ale kickdown działa tylko przy ruszaniu i jak trzeba zrzuca z II na I. Z IV na III i z III na II już nie... Centralny zamek jest na pilota (więc rzeźba) ale komfort, jak trzeba, bo działa (mam 2 klucze i dwa pajloty). Są wszyskie dywany i to w dobrym stanie, deska rozdzielcza - doskonała! Na środku deski jakaś kratka (załączam fotę), co to takiego? Łyknąłem je od ludków, którzy mieli je przez ostatnie 4 lata (nabyli już z przełożonym silnikiem od 124), rzeczywiście rozmawiałem z dziewczyną i jej ojcem (w dowodzie jest właśnie 2 właścicieli) i wydaje się, że nic nie ukryli. Tak, jak napisałem wyżej, to też miało wpływ, na to że je kupiłem. Decyzję podjąłem po próbnej jeździe, cały proces od momentu gdy wpadłem na tą furę (przez przypadek) do kupna trwał 1h. DJ MAKU, zapłaciłem mniej niż 4,5tys ale więcej niż za mój pobyt we wrocławiu, tj. hotel, żarcie i inne atrakcje ![]() To jest sprzęt, który nadaje się do codziennego użytkowania bez inwestycji, opony są b.dobre, akumul prawie nowy, brak jakichkolwiek wycieków, leuft gut. Auto jedzie prosto, brak ściągania, hamuje elegancko. To, co mnie wk...a to jak zwykle zapadnięty fotel, no i krzywy przez to. Naprawiłem już 2 fotele, może zrobię i ten. Na blacie jest 378 tys mil i biorąc pod uwagę zużycie środka, może być realny. Ja przynajmniej tak uważam. Być może nie opłaca się go odbudowywać, tylko trzeba śmigać na codzień. wrzucam kilka aktualnych zdjęć. Zb
|
Autor: | maniakw123 [ pn lut 14, 2011 2:07 am ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
Ta kratka to czujnik temperatury do climatronica (z tego co pamiętam) |
Autor: | george85 [ pn lut 14, 2011 8:07 am ] |
Tytuł: | Re: W123 300D wersja USA |
maniakw123 pisze: Ta kratka to czujnik temperatury do climatronica (z tego co pamiętam) Tak jest, klima ci działa? , do jazdy na codzień auto jest OK , ale fajnego 123 USA już z niego nie zrobisz - szkoda że w PL takie głupie przepisy były i teraz takie rzeczy wychodzą w papierach.
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |