MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53313 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | KarolS1988 [ wt lut 22, 2011 10:14 pm ] |
Tytuł: | 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
no to niestety informacje są nie ciekawe, taki silnik to łatwiej dorwać w dawcy całym niż bez budy, poza tym jak silnik znajdziesz to na pewno nie będzie z kompresorem ani sprężarką klimy sam silnik widziałem że potrafi kosztować nawet 10 tyś zł, co planujesz zrobić z tym autem skoro nie posiada dokumentów ? opłaca się to robić skoro nie ma papierów, silnika i obu sprężarek ? |
Autor: | Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 7:27 am ] |
Tytuł: | Re: [W108/W109] Silnik z osprzętem + skrzynia biegów |
Kompletny silnik M130 2.8 wraz ze skrzynia biegów można kupić za 3-4 tys zł. Najwazniejsze abym miał kompresor zawieszenia. Widziałem na ebay-u 2-3 spręzarki. Koszt 250-700 euro. Coś za coś. W tej chwili jest jedna W109'ka na Allegro sprowadzona i kosztuje 43500zł jakoś. Też do poprawek blacharsko lakierniczych. Nawet jakbym miał dać 10tys za silnik, skrzynie i osprzet..to będzie połowa z tej sumy. |
Autor: | KarolS1988 [ śr lut 23, 2011 1:13 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108/W109] Silnik z osprzętem + skrzynia biegów |
Tom_Lca pisze: W tej chwili jest jedna W109'ka na Allegro sprowadzona i kosztuje 43500zł jakoś. a to przepraszam.... ale kolega z forum zdaje się że wydał około 26 tyś i jeździ nią normalnie nic nie robiąc i to w109 jak piszesz bo jakiś czas temu było tego na allegro kilka sztuk.... silnik idzie kupić ale nie tak jak piszesz za 3-4 tyś bo piszesz o M130 na gaźnikach a nie wtrysku to raz a dwa że łapy przy silniku do kompresora klimy i kompresora zawieszenia też nie należą do najłatwiejszych w znalezieniu tak czy tak auto warte ratowania, na allegro było trochę czasu ale właściciel chował jego cenę wystawiając go za 1000 zł a co do tego że kosztuje 43500 to powiem ci kolego że za tą cenę bez problemu można kupić w 109 6.3 w lepszym lub gorszym stanie, są na forum u nas takie dwie sztuki i jak pamiętam ogłoszenie to sprzedający wystawił kiedyś dwie sztuki w cenie 40 tyś zł czyli wychodzi po 20 tyś za sztukę ![]() |
Autor: | Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 1:29 pm ] |
Tytuł: | Re: [W108/W109] Silnik z osprzętem + skrzynia biegów |
Rozmawiałem tydzień temu i osoba zajmująca się częściami ma taki silnik M130 ze skrzynią biegów kompletny za 3500zł...i nie na gaźnikach tylko na wtrysku. Tak czy siak auto zostało kupione i bede je ratował ![]() |
Autor: | Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 4:59 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
Czy ktoś z Was ma może jakiekolwiek zdjęcie silnika 2.8 benzyna M130 na wtrysku wraz z kompresorem ? Ewentualnie jakieś dane, linki, zdjecia kompresorów itp ? |
Autor: | M100 [ śr lut 23, 2011 7:57 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
W google w zakładkach grafika wpisz mercedes w112 to znajdziesz taki silnik. |
Autor: | Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 8:49 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
M100 pisze: W google w zakładkach grafika wpisz mercedes w112 to znajdziesz taki silnik. A w W112 nie były 3-litrowe ? Ostatnio oglądałem W112 300SE i to nie jest taki sam silnik. |
Autor: | danielos95 [ czw lut 24, 2011 10:37 am ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
a czy przypadkiem ta 109 nie była do sprzedania w Namyslowie? Rozmawiałem z kolesiem który ją sprzedawał i pamiętam mówił, że silnik, skrzynia i reszta "gratów" poszła do adenauera lub w 112 ![]() |
Autor: | Tom_Lca [ czw lut 24, 2011 10:13 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
Mam pytanko. Powiedzmy, że u mnie był silnik 280SE/SL M130, czyli rzędowa 6'ka 2.8 litra. Czy w jej miejsce mogę zamontować inny silnik ? Jak tak to jaki ? 3, 3,5, 4,5, 6,3 ? Każdy z poniższych ? typ M189, wtryskowy, 6-cylindrowy, pojemność: 2996 cm³; czas produkcji: 09.1965 - 12.1967. typ M100, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 6332 cm³; czas produkcji: 12.1967 - 09.1971. typ M116, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 3499 cm³; czas produkcji: 08.1969 - 09.1972. np. http://allegro.pl/mercedes-sec-silnik-v ... 10233.html typ M117, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 4520 cm³; czas produkcji: 05.1971 - 11.1972. Co się wiąże ze zmianą silnika wraz ze skrzynią ? Most inny? Wał ? Wydech wiadomo. łapy silnika i jego mocowanie ? Będzie pasował silnik od W126, W107 itp ? I w jakich (klasykach) mercedesach były zawieszenia pneumatyczne poza W108,W109 i W112 ? |
Autor: | Bukol [ czw lut 24, 2011 10:22 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
Wejdź kolego ze strony klubowej do danych technicznych i spisz sobie przełożenia skrzyń i główne dla poszczególnych silników. Będziesz wiedział co i jak. Samych skrzyń jest kilka, automaty 3- i 4-ro biegowe itp. |
Autor: | Tom_Lca [ sob lut 26, 2011 6:08 am ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
Tom_Lca pisze: Mam pytanko. Powiedzmy, że u mnie był silnik 280SE/SL M130, czyli rzędowa 6'ka 2.8 litra. Czy w jej miejsce mogę zamontować inny silnik ? Jak tak to jaki ? 3, 3,5, 4,5, 6,3 ? Każdy z poniższych ? typ M189, wtryskowy, 6-cylindrowy, pojemność: 2996 cm³; czas produkcji: 09.1965 - 12.1967. typ M100, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 6332 cm³; czas produkcji: 12.1967 - 09.1971. typ M116, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 3499 cm³; czas produkcji: 08.1969 - 09.1972. np. http://allegro.pl/mercedes-sec-silnik-v ... 10233.html typ M117, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 4520 cm³; czas produkcji: 05.1971 - 11.1972. Co się wiąże ze zmianą silnika wraz ze skrzynią ? Most inny? Wał ? Wydech wiadomo. łapy silnika i jego mocowanie ? Będzie pasował silnik od W126, W107 itp ? I w jakich (klasykach) mercedesach były zawieszenia pneumatyczne poza W108,W109 i W112 ? Nikt nie wie w jakich mercedesach było jeszcze montowane zawieszenie pneumatyczne ? I co się wiąrze ze zmiana silnikaz 2.8 na jakiś inny ? Czy most też bedzie sie różnił ? |
Autor: | Bukol [ ndz lut 27, 2011 8:33 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
W116 450SEL 6.9 |
Autor: | danielos95 [ ndz lut 27, 2011 9:29 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
a czy tam przypadkiem nie było hydropneumatyczne ![]() Bukol pisze: W116 450SEL 6.9
W116 450SEL 6.9 |
Autor: | danielos95 [ ndz lut 27, 2011 9:31 pm ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
pneumatyczne miałeś w w112 oraz w 109. |
Autor: | Bukol [ pn lut 28, 2011 10:46 am ] |
Tytuł: | Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy] |
danielos95 pisze: a czy tam przypadkiem nie było hydropneumatyczne ![]() Bukol pisze: W116 450SEL 6.9 W116 450SEL 6.9 Myslalem, ze koledze chodzi ogolnie o "inny"typ zawieszenia. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |