MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53313
Strona 1 z 2

Autor:  KarolS1988 [ wt lut 22, 2011 10:14 pm ]
Tytuł:  108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

no to niestety informacje są nie ciekawe, taki silnik to łatwiej dorwać w dawcy całym niż bez budy, poza tym jak silnik znajdziesz to na pewno nie będzie z kompresorem ani sprężarką klimy sam silnik widziałem że potrafi kosztować nawet 10 tyś zł, co planujesz zrobić z tym autem skoro nie posiada dokumentów ? opłaca się to robić skoro nie ma papierów, silnika i obu sprężarek ?

Autor:  Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 7:27 am ]
Tytuł:  Re: [W108/W109] Silnik z osprzętem + skrzynia biegów

Kompletny silnik M130 2.8 wraz ze skrzynia biegów można kupić za 3-4 tys zł. Najwazniejsze abym miał kompresor zawieszenia. Widziałem na ebay-u 2-3 spręzarki. Koszt 250-700 euro. Coś za coś. W tej chwili jest jedna W109'ka na Allegro sprowadzona i kosztuje 43500zł jakoś. Też do poprawek blacharsko lakierniczych. Nawet jakbym miał dać 10tys za silnik, skrzynie i osprzet..to będzie połowa z tej sumy.

Autor:  KarolS1988 [ śr lut 23, 2011 1:13 pm ]
Tytuł:  Re: [W108/W109] Silnik z osprzętem + skrzynia biegów

Tom_Lca pisze:
W tej chwili jest jedna W109'ka na Allegro sprowadzona i kosztuje 43500zł jakoś.


a to przepraszam.... ale kolega z forum zdaje się że wydał około 26 tyś i jeździ nią normalnie nic nie robiąc i to w109 jak piszesz bo jakiś czas temu było tego na allegro kilka sztuk....
silnik idzie kupić ale nie tak jak piszesz za 3-4 tyś bo piszesz o M130 na gaźnikach a nie wtrysku to raz a dwa że łapy przy silniku do kompresora klimy i kompresora zawieszenia też nie należą do najłatwiejszych w znalezieniu

tak czy tak auto warte ratowania, na allegro było trochę czasu ale właściciel chował jego cenę wystawiając go za 1000 zł

a co do tego że kosztuje 43500 to powiem ci kolego że za tą cenę bez problemu można kupić w 109 6.3 w lepszym lub gorszym stanie, są na forum u nas takie dwie sztuki i jak pamiętam ogłoszenie to sprzedający wystawił kiedyś dwie sztuki w cenie 40 tyś zł czyli wychodzi po 20 tyś za sztukę ;) i były całe i kompletne.

Autor:  Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 1:29 pm ]
Tytuł:  Re: [W108/W109] Silnik z osprzętem + skrzynia biegów

Rozmawiałem tydzień temu i osoba zajmująca się częściami ma taki silnik M130 ze skrzynią biegów kompletny za 3500zł...i nie na gaźnikach tylko na wtrysku. Tak czy siak auto zostało kupione i bede je ratował :) Ma sliczne chromy..praktycznie nie trzeba nic ruszać. Z silnikiem i spręzarkami będzie zachodu i zdaję sobie z tego sprawę. Czas pokarze jek sie wszystko potoczy.

Autor:  Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 4:59 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

Czy ktoś z Was ma może jakiekolwiek zdjęcie silnika 2.8 benzyna M130 na wtrysku wraz z kompresorem ? Ewentualnie jakieś dane, linki, zdjecia kompresorów itp ?

Autor:  M100 [ śr lut 23, 2011 7:57 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

W google w zakładkach grafika wpisz mercedes w112 to znajdziesz taki silnik.

Autor:  Tom_Lca [ śr lut 23, 2011 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

M100 pisze:
W google w zakładkach grafika wpisz mercedes w112 to znajdziesz taki silnik.

A w W112 nie były 3-litrowe ? Ostatnio oglądałem W112 300SE i to nie jest taki sam silnik.

Autor:  danielos95 [ czw lut 24, 2011 10:37 am ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

a czy przypadkiem ta 109 nie była do sprzedania w Namyslowie? Rozmawiałem z kolesiem który ją sprzedawał i pamiętam mówił, że silnik, skrzynia i reszta "gratów" poszła do adenauera lub w 112 [zlosnik] Nie pamietam jaki dokładnie to był model ale mówil, że to on go rozszabrował. Jaka jest prawda pewnie wie tylko sprzedający

Autor:  Tom_Lca [ czw lut 24, 2011 10:13 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

Mam pytanko. Powiedzmy, że u mnie był silnik 280SE/SL M130, czyli rzędowa 6'ka 2.8 litra. Czy w jej miejsce mogę zamontować inny silnik ? Jak tak to jaki ? 3, 3,5, 4,5, 6,3 ? Każdy z poniższych ?
typ M189, wtryskowy, 6-cylindrowy, pojemność: 2996 cm³; czas produkcji: 09.1965 - 12.1967.
typ M100, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 6332 cm³; czas produkcji: 12.1967 - 09.1971.
typ M116, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 3499 cm³; czas produkcji: 08.1969 - 09.1972.
np. http://allegro.pl/mercedes-sec-silnik-v ... 10233.html
typ M117, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 4520 cm³; czas produkcji: 05.1971 - 11.1972.

Co się wiąże ze zmianą silnika wraz ze skrzynią ? Most inny? Wał ? Wydech wiadomo. łapy silnika i jego mocowanie ? Będzie pasował silnik od W126, W107 itp ?
I w jakich (klasykach) mercedesach były zawieszenia pneumatyczne poza W108,W109 i W112 ?

Autor:  Bukol [ czw lut 24, 2011 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

Wejdź kolego ze strony klubowej do danych technicznych i spisz sobie przełożenia skrzyń i główne dla poszczególnych silników. Będziesz wiedział co i jak. Samych skrzyń jest kilka, automaty 3- i 4-ro biegowe itp.

Autor:  Tom_Lca [ sob lut 26, 2011 6:08 am ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

Tom_Lca pisze:
Mam pytanko. Powiedzmy, że u mnie był silnik 280SE/SL M130, czyli rzędowa 6'ka 2.8 litra. Czy w jej miejsce mogę zamontować inny silnik ? Jak tak to jaki ? 3, 3,5, 4,5, 6,3 ? Każdy z poniższych ?
typ M189, wtryskowy, 6-cylindrowy, pojemność: 2996 cm³; czas produkcji: 09.1965 - 12.1967.
typ M100, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 6332 cm³; czas produkcji: 12.1967 - 09.1971.
typ M116, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 3499 cm³; czas produkcji: 08.1969 - 09.1972.
np. http://allegro.pl/mercedes-sec-silnik-v ... 10233.html
typ M117, wtryskowy, 8-cylindrowy, pojemność: 4520 cm³; czas produkcji: 05.1971 - 11.1972.

Co się wiąże ze zmianą silnika wraz ze skrzynią ? Most inny? Wał ? Wydech wiadomo. łapy silnika i jego mocowanie ? Będzie pasował silnik od W126, W107 itp ?
I w jakich (klasykach) mercedesach były zawieszenia pneumatyczne poza W108,W109 i W112 ?


Nikt nie wie w jakich mercedesach było jeszcze montowane zawieszenie pneumatyczne ? I co się wiąrze ze zmiana silnikaz 2.8 na jakiś inny ? Czy most też bedzie sie różnił ?

Autor:  Bukol [ ndz lut 27, 2011 8:33 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

W116 450SEL 6.9

Autor:  danielos95 [ ndz lut 27, 2011 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

a czy tam przypadkiem nie było hydropneumatyczne [zlosnik]
Bukol pisze:
W116 450SEL 6.9
W116 450SEL 6.9

Autor:  danielos95 [ ndz lut 27, 2011 9:31 pm ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

pneumatyczne miałeś w w112 oraz w 109.

Autor:  Bukol [ pn lut 28, 2011 10:46 am ]
Tytuł:  Re: 108/109 - silnik, kompresory itp [przeniesione z gieldy]

danielos95 pisze:
a czy tam przypadkiem nie było hydropneumatyczne [zlosnik]
Bukol pisze:
W116 450SEL 6.9
W116 450SEL 6.9


Myslalem, ze koledze chodzi ogolnie o "inny"typ zawieszenia.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/