MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

OM617 osad na uszczelce pod głowicą
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53408
Strona 1 z 1

Autor:  Takayuki [ śr mar 02, 2011 11:48 am ]
Tytuł:  OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Witam,

Uszczelka włożona ok 10 tys km temu, po ostatniej dłuższej trasie - kilkanaście godzin, pojawiło się takie coś, wygląda jak osad po wodzie/płynie, kruszy się w palcach. Układ zalany cały czas płynem.

Obrazek

Silnik nie grzeje się, wody w oleju nie ma, innych objawów jak przy uszkodzeniu uszczelki/głowicy nie ma. Ktoś wie co to jest i czy jest źle? Dzięki za każdą pomoc.

Autor:  ukaniu [ śr mar 02, 2011 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Delikatny wyciek płynu. Albo coś nie tak z uszczelką albo z dokręceniem albo z płaszczyzną kadłuba/głowicy.

Autor:  bary123ce [ śr mar 02, 2011 8:09 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Jak to bywa w OM617A- zaczynają się kłopoty ;) Nie chcę straszyć, ale sprawdzałeś głowicę przy wymianie uszczelki?

Autor:  desperado [ śr mar 02, 2011 9:52 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Możliwe jest jeszcze drobne pęknięcie albo korozja międzykrystaliczna żeliwa. Na wszelki wypadek poszukałbym nowej głowicy i trzymałbym gotową do zamontowania.

Autor:  bary123ce [ czw mar 03, 2011 12:23 am ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

desperado pisze:
Na wszelki wypadek poszukałbym nowej głowicy i trzymałbym gotową do zamontowania.

i tutaj jest właśnie problem, bo taka głowica jest nie do dostania...

Autor:  Takayuki [ czw mar 03, 2011 11:09 am ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Właśnie nie sprawdzałem głowicy... teraz będę musiał. Uszczelka to jakiś zamiennik, trzeba wierzyć, że to jej wina :-? W starej dziwnie wyglądał metalowy pierścień na 5 cylindrze w 1 miejscu... poza tym była OK. Wszystko wokoło zasyfione było olejem, nie wiem czy ciekło wtedy. Silnik ma najechane licznikowo 310 tysięcy mil, a realnie nie wiadomo... ma prawo się zepsuć :)
OM671A pojawiają się co parę miesięcy w ogłoszeniach, ale używka to loteria więc nie wiem czy jest sens płacić 2-3k za 'sprawny nie cieknie'... skoro u mnie to wyszło dopiero po kilkunastogodzinnej przejażdżce to nawet odpalając w samochodzie kupujemy kota w worku.
Mówi się czasem o spawaniu głowic, jest to w tym wypadku wykonalne?
I zakładając, że głowica gdzieś pęknięta... taki wyciek powinno być widać miejscowo czy na większej długości? U mnie się rozłazi od 2 do 4 cylindra, na 3 najmocniej te osady widoczne.

Autor:  ukaniu [ czw mar 03, 2011 3:19 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Przy takim silniku nie ma sensu zakładanie głowicy jeśli się nie wykona:
- pomiaru zwichrowania głowicy i albo docierania albo planowania
- pomiaru zwichrowania płaszczyny przylegania bloku (bo silnik mógł przejść najróżniejsze przygody)
- chemiczne czyszczenie głowicy w celu wizualnej inspekcji czy nie widać pęknięć
- ciśnieniowej próby głowicy
Każde zdjęcie i założenie głowicy może powodować pęknięcia - to jest bardzo duży stres mechaniczny.
Wtedy wiadomo, że jeśli sie położy głowice i nie zniszczy przy tym uszczelki to będzie szczelnie.
Jeszcze kwestia nowych śrub mocujących.

Autor:  desperado [ czw mar 03, 2011 3:21 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

U mnie była pęknięta głowica i na zewnątrz nic nie było widać. Za to po nagrzaniu dymiło z rury jak z parowozu [zlosnikhihi] (tylko na jałowych obrotach)

Autor:  KarolS1988 [ czw mar 03, 2011 4:53 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

przy dieslach to warto dać głowicę do planowania i sprawdzenia to może być wina krzywej płaszczyzny głowicy a nie uszczelki, znajomy 3 razy zmieniał uszczelkę w ciągu miesiąca bo twierdził że głowica jest dobra.

Autor:  Takayuki [ czw mar 03, 2011 5:15 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Przy zakładaniu mierzyłem rozciągnięcie śrub, mieściły się w górnym zakresie tolerancji podanej w instrukcji [nie pamiętam wartości... podane było w mm od...do i akurat miały długość 'do']. Dokręcenie też wg instrukcji, porządnym kluczem dynamometrycznym. Jak teraz zrzucę głowicę oczywiście pójdzie do zakładu który ją pomierzy, sprawdzi szczelność i ew. doprowadzi do porządku. I nie będę żałować na oryginalną uszczelkę w ASO :oops: Z rury nie dymi jak z parowozu ;)

Autor:  desperado [ czw mar 03, 2011 8:52 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Takayuki pisze:
podane było w mm od...do i akurat miały długość 'do']. Dokręcenie też wg instrukcji, porządnym kluczem dynamometrycznym. Jak teraz zrzucę głowicę oczywiście pójdzie do zakładu który ją pomierzy, sprawdzi szczelność i ew. doprowadzi do porządku. I nie będę żałować na oryginalną uszczelkę w ASO :oops: Z rury nie dymi jak z parowozu ;)

W tej długości śrub może tkwić sęk, zwłaszcza jeżeli głowica była wcześniej obrabiana. W zasadzie powinno się używać za każdym razem nowych śrub- wydatek nie jest wielki a bezpieczniej.

Autor:  PanKot [ pt mar 04, 2011 4:04 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

Takayuki pisze:
Witam,
(...)Silnik nie grzeje się, wody w oleju nie ma, innych objawów jak przy uszkodzeniu uszczelki/głowicy nie ma. Ktoś wie co to jest i czy jest źle? Dzięki za każdą pomoc.

Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w wodzie - w chłodnicy.
Ojawia sie to tzw "majonezem".

Autor:  Takayuki [ pt mar 04, 2011 4:15 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą

W wodzie nic nie ma, ani 'majonezu/masła' na korku ani w samej wodzie. Akurat wymieniałem chłodnicę na nową z tydzień temu i spuszczałem płyn - czyściutki. Pokulam się tak jak jest do końca kwietnia - mam zaplanowany wyjazd w góry a nie wiem czy poskładałbym głowicę/silnik do kupy... jeśli będzie większa robota może być problem z częściami i czasem. Po powrocie zrzut głowicy, dam do porządnego zakładu i zobaczymy co będzie - podzielę się informacjami :)

Wielkie dzięki wszystkim za rzeczowe i pomocne rady!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/