MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
OM617 osad na uszczelce pod głowicą https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53408 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Takayuki [ śr mar 02, 2011 11:48 am ] |
Tytuł: | OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Witam, Uszczelka włożona ok 10 tys km temu, po ostatniej dłuższej trasie - kilkanaście godzin, pojawiło się takie coś, wygląda jak osad po wodzie/płynie, kruszy się w palcach. Układ zalany cały czas płynem. ![]() Silnik nie grzeje się, wody w oleju nie ma, innych objawów jak przy uszkodzeniu uszczelki/głowicy nie ma. Ktoś wie co to jest i czy jest źle? Dzięki za każdą pomoc. |
Autor: | ukaniu [ śr mar 02, 2011 5:21 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Delikatny wyciek płynu. Albo coś nie tak z uszczelką albo z dokręceniem albo z płaszczyzną kadłuba/głowicy. |
Autor: | bary123ce [ śr mar 02, 2011 8:09 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Jak to bywa w OM617A- zaczynają się kłopoty ![]() |
Autor: | desperado [ śr mar 02, 2011 9:52 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Możliwe jest jeszcze drobne pęknięcie albo korozja międzykrystaliczna żeliwa. Na wszelki wypadek poszukałbym nowej głowicy i trzymałbym gotową do zamontowania. |
Autor: | bary123ce [ czw mar 03, 2011 12:23 am ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
desperado pisze: Na wszelki wypadek poszukałbym nowej głowicy i trzymałbym gotową do zamontowania. i tutaj jest właśnie problem, bo taka głowica jest nie do dostania... |
Autor: | Takayuki [ czw mar 03, 2011 11:09 am ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Właśnie nie sprawdzałem głowicy... teraz będę musiał. Uszczelka to jakiś zamiennik, trzeba wierzyć, że to jej wina ![]() ![]() OM671A pojawiają się co parę miesięcy w ogłoszeniach, ale używka to loteria więc nie wiem czy jest sens płacić 2-3k za 'sprawny nie cieknie'... skoro u mnie to wyszło dopiero po kilkunastogodzinnej przejażdżce to nawet odpalając w samochodzie kupujemy kota w worku. Mówi się czasem o spawaniu głowic, jest to w tym wypadku wykonalne? I zakładając, że głowica gdzieś pęknięta... taki wyciek powinno być widać miejscowo czy na większej długości? U mnie się rozłazi od 2 do 4 cylindra, na 3 najmocniej te osady widoczne. |
Autor: | ukaniu [ czw mar 03, 2011 3:19 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Przy takim silniku nie ma sensu zakładanie głowicy jeśli się nie wykona: - pomiaru zwichrowania głowicy i albo docierania albo planowania - pomiaru zwichrowania płaszczyny przylegania bloku (bo silnik mógł przejść najróżniejsze przygody) - chemiczne czyszczenie głowicy w celu wizualnej inspekcji czy nie widać pęknięć - ciśnieniowej próby głowicy Każde zdjęcie i założenie głowicy może powodować pęknięcia - to jest bardzo duży stres mechaniczny. Wtedy wiadomo, że jeśli sie położy głowice i nie zniszczy przy tym uszczelki to będzie szczelnie. Jeszcze kwestia nowych śrub mocujących. |
Autor: | desperado [ czw mar 03, 2011 3:21 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
U mnie była pęknięta głowica i na zewnątrz nic nie było widać. Za to po nagrzaniu dymiło z rury jak z parowozu ![]() |
Autor: | KarolS1988 [ czw mar 03, 2011 4:53 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
przy dieslach to warto dać głowicę do planowania i sprawdzenia to może być wina krzywej płaszczyzny głowicy a nie uszczelki, znajomy 3 razy zmieniał uszczelkę w ciągu miesiąca bo twierdził że głowica jest dobra. |
Autor: | Takayuki [ czw mar 03, 2011 5:15 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Przy zakładaniu mierzyłem rozciągnięcie śrub, mieściły się w górnym zakresie tolerancji podanej w instrukcji [nie pamiętam wartości... podane było w mm od...do i akurat miały długość 'do']. Dokręcenie też wg instrukcji, porządnym kluczem dynamometrycznym. Jak teraz zrzucę głowicę oczywiście pójdzie do zakładu który ją pomierzy, sprawdzi szczelność i ew. doprowadzi do porządku. I nie będę żałować na oryginalną uszczelkę w ASO ![]() ![]() |
Autor: | desperado [ czw mar 03, 2011 8:52 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Takayuki pisze: podane było w mm od...do i akurat miały długość 'do']. Dokręcenie też wg instrukcji, porządnym kluczem dynamometrycznym. Jak teraz zrzucę głowicę oczywiście pójdzie do zakładu który ją pomierzy, sprawdzi szczelność i ew. doprowadzi do porządku. I nie będę żałować na oryginalną uszczelkę w ASO ![]() ![]() W tej długości śrub może tkwić sęk, zwłaszcza jeżeli głowica była wcześniej obrabiana. W zasadzie powinno się używać za każdym razem nowych śrub- wydatek nie jest wielki a bezpieczniej. |
Autor: | PanKot [ pt mar 04, 2011 4:04 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
Takayuki pisze: Witam, (...)Silnik nie grzeje się, wody w oleju nie ma, innych objawów jak przy uszkodzeniu uszczelki/głowicy nie ma. Ktoś wie co to jest i czy jest źle? Dzięki za każdą pomoc. Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w wodzie - w chłodnicy. Ojawia sie to tzw "majonezem". |
Autor: | Takayuki [ pt mar 04, 2011 4:15 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 osad na uszczelce pod głowicą |
W wodzie nic nie ma, ani 'majonezu/masła' na korku ani w samej wodzie. Akurat wymieniałem chłodnicę na nową z tydzień temu i spuszczałem płyn - czyściutki. Pokulam się tak jak jest do końca kwietnia - mam zaplanowany wyjazd w góry a nie wiem czy poskładałbym głowicę/silnik do kupy... jeśli będzie większa robota może być problem z częściami i czasem. Po powrocie zrzut głowicy, dam do porządnego zakładu i zobaczymy co będzie - podzielę się informacjami ![]() Wielkie dzięki wszystkim za rzeczowe i pomocne rady! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |