MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 04, 2011 11:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 21, 2010 11:22 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki.
Witam!
Korzystając z okazji, iż mój pojazd jest u blacharza mam kilka pytań.
Fotel kierowcy ma połamane sprężyny. Wyczytałem, że wymiana to ok. godzinka i nie ma z tym problemu. Posiadam jednak komplet foteli z w126 i pytanie brzmi: Czy siedziska z 123/126 są zbliżone na tyle, aby tylko podmienic tapicerkę siedziska i po tego przykręcic oparcie z beczki? I czy nie będzie to obciach, wioska itd ? :)

Kolejną zagadką są osłony przegubów na półosiach. Czy os strony mostu i koła są one identyczne czy zachodzą jakieś różnice w np. rozmiarze?

Następne pytanie brzmi. Jak po wymianie podłogi i naprawie podłużnic zakonserwowac podwozie?
Podkład poliwinylowy, masa na łączenia i baranek elastyczny?

Z góry dziękuję.
Maciek

_________________
W123 230E/240D 1982r.


Na górę
Post: wt kwie 05, 2011 12:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Podstawa to bardzo dokładne oczyszczenie miejsc spawanych z resztek zgorzeliny i ewentualnej rdzy (świeże spawy potrafią zardzewieć już po kilku godzinach) Następnie wypełniamy dokładnie szczeliny podkładem antykorozyjnym. Farba powinna być dość rzadka, aby dobrze wciekała do wewnątrz, ja używałem sprayu cynkowego, spray ma tę zaletę, że można nim prysnąć od wewnątrz przez otwory w podłużnicach i progach) Baranek zawiera agresywne rozpuszczalniki, dlatego farba na którą go kładziemy musi być całkowicie związana bo może puchnąć i się łuszczyć (dobrze zrobić próbę na kawałku blachy pomalowanej takim samym podkładem) Najpierw kładziemy cienką warstwę baranka a następną dopiero po całkowitym jej wyschnięciu. Na koniec natryskujemy wnętrze podłużnic, progów i podłogę od wewnątrz preparatem woskowym .


Na górę
Post: wt kwie 05, 2011 12:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
Wypowiem się tylko co do osłon przegubów, u mnie były robione i kupowałem 4 zestawy, 4 sztuki identyczne tj. Febi nr części 8460 (kompletny zestaw z puszkami na przeguby, osłonami gumowymi, smarem, i zapinkami), znakiem tego na każdy przegub idzie to samo. Tutaj: http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/ ... gubu,0.php
masz jakby porównanie tych osłon, wszędzie chyba piszą od "strony koła", ale nie ma co na to patrzeć w tym wypadku, widać każdy pisze co chce.

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 10:36 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 21, 2010 11:22 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki.
Dziękuję za odpowiedzi. Gumy zakupiłem, niedługo będą wymienione.
Znajdzie się może ktoś kto doradzi jednak w sprawie siedzenia?
Pozdrawiam.

_________________
W123 230E/240D 1982r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl