MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W107] Grzeje się w korku https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53601 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | and6412 [ wt mar 15, 2011 1:12 pm ] |
Tytuł: | [W107] Grzeje się w korku |
Mam od pewnego czasu (a w zasadzie od zawsze) problem którego nie zdążyłem jeszcze usunąć. Auto mianowicie grzeje się w korku. Sprawa niby banalna, jednak najpierw chciałbym zasiegnąć opinii zanim zacznę wymieniać wszystko bez opamiętania ![]() Pierwsza sprawa, nigdy nie dopuściłem żeby temp. na wspaźniku skoczyła powyżej 110C czyli nie doszła do czerwonego pola. Może to normalne że tak się zachowuje. Na autostradzie i innej trasie trzyma równiutko 90C. Jak jest w innych M117? Powinno zawsze trzymać idealnie jak w nowym aucie? -termostat z tego co pamietam był wymianiany (na 95%) zreszta jaby to był termostat to nie było by zależności między korkiem/trasą -Visco wygląda OK. Sprawdziłem go także zgodnie z instrukcją Haynesa czyli: przytrzymać na obrotach i sukcesywnie zmniejszać. W pewnym momencie da się słyszeć bardzo wyraźna zmiana obrotów wiatraka. Więc wnioek jest taki że raczej z nim wszystko OK. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? |
Autor: | mojojojo13 [ wt mar 15, 2011 1:35 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
Czy przy zegarowej temperaturze 110 stopni Visco jest załączone, pytam by wyeliminować błędne wskazania czujnika temperatury. Wiadomo - Visco mówisz że sprawne, jeśli przy 110 się nie wyłącza to masz czujnik walnięty. Możesz też mieć nieszczelność w układzie chłodzenia (lewe powietrze, stąd wzrost temp na postoju) to łatwo sprawdzić poprzez obserwowanie czy nie ma bąbli powietrza w zbiorniczku wyrównawczym o ile takim posiadasz. Wywala ci płyn? Bo przy 110 *C powinien wrzeć. |
Autor: | and6412 [ wt mar 15, 2011 1:49 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
mojojojo13 pisze: Czy przy zegarowej temperaturze 110 stopni Visco jest załączone, Nie wiem jak to sprawdzić? Przecież łapy nie wsadzę ![]() Płynu nie wywala. |
Autor: | mojojojo13 [ wt mar 15, 2011 2:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
W mojej wypowiedzi jest lapsus linguae - powinno być jeśli przy 110 się wiatrak nie włącza to masz czujnik temp. walnięty. Bo wg mojej wiedzy wiskoza załącza się jeśli temp. robocza silnika przekracza 90*C co odpowiada temp. powietrza ponad ~72 *C dającego "sygnał" bimetalowej sprężynie. Jeśli więc wiskoza się nie załączy przy 110 czy przy 100 *C to masz walnięty czujnik temperatury a reszta jest ok. Płynu nie wywala a stan w zbiorniczku stały czy trochę ubywa? |
Autor: | and6412 [ wt mar 15, 2011 2:08 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
Czyli najnormalniej w świecie odpalić, poczekać aż się zagrzeje i jeżeli nie załączy się wisco tzn. że jest zepsuty czujnik, llub ew. wisco? Zawsze myślałem że wisco zasprzęgla w miarę płynnie bo olej gęstnieje i łapie coraz bardziej, czyli że nei ma przeskoku? Byłem w błędzie? mojojojo13 pisze: Płynu nie wywala a stan w zbiorniczku stały czy trochę ubywa? To musze przyobserwować.
|
Autor: | mojojojo13 [ wt mar 15, 2011 2:13 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
to tak na szybko podrzucę linka do poczytania, gdzie wypowiadają się mądrzejsi ode mnie na temat działania Wiskozy, niestety mój techniczny język nie zawsze oddaje to co chcę powiedzieć ![]() http://www.mercmania.pl/forum/topics3/1085.htm |
Autor: | and6412 [ wt mar 15, 2011 5:29 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
Sprawdziłem dzis po trasie a potem dojeździe przez miasto: Wskaźnik pokazywał ponad 100C. Zgasiłem silnik. Otwarłem maskę i poruszałem wiatrakiem. Wiatrak ruszał się dość łatwo, raczej na pewno był rozsprzęglony. Czy przy takiej temp. silnika nie powinien byc zasprzęglony na stałe? Poza tym odpaliłem na postoju zimny silnik, zgasiłem radio, otwarłem szyby, odpaliłem fajka ![]() Ktoś potrafi z powyższego wnioski wciągnąć? PS. dzięki za linka, przeczytałem jednak nadal nie wiem czy mam dobre czy złe wisco. |
Autor: | Paweł Sopot [ wt mar 15, 2011 5:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
Witam. W moim samochodzie jak wisko jest załączone to aż je słychac. Na postoju przy otwartej masce jak się silnik lekko wprowadzi na obroty to wiatrak dmucha naprawdę mocno - jeżeli u Ciebie nie zaobserwowałeś zmiany to prawdopodobnie będzie to wisko... |
Autor: | and6412 [ wt mar 15, 2011 9:36 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
chyba w weekend zastosuję test który jest wspomniany w linku od mojojojo. Przywiążę wiatrak na szurku do nadwozia. Jak zasprzęgli to sznurek powinien się urwać. To do mnie przemawia. |
Autor: | barpawel [ śr mar 16, 2011 9:23 am ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
na 100 masz wisko jak na rozgrzanym aucie obraca sie bez problemu to niestety element do wymiany i tak jak wczesniej ktos pisał jak wisko jest sprzegniete to szum w mojej byłej 1.8 w201 był prawie jak fał osiem co prawda nie mam teraz merca ale w dresowozie tez jest wisko i jak go troszke ugrzeje po miescie to słysze róznice kiedy jest sprzegniete |
Autor: | PiotrH [ śr mar 16, 2011 12:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
Może zanim wymienisz sprzęgło wiskozowe obejrzyj chłodnicę. Miałem taki przypadek, że auto się grzało, wymieniłem kupę rzeczy, a okazało się, że z biegiem lat chłodnica była tak zabrudzona kurzem, owadami itp, że powetrze przez nią nie miało przepływu. Wtedy pomogło 5 min. karcherem. |
Autor: | and6412 [ pt mar 18, 2011 12:54 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
PiotrH pisze: Może zanim wymienisz sprzęgło wiskozowe obejrzyj chłodnicę. Miałem taki przypadek, że auto się grzało, wymieniłem kupę rzeczy, a okazało się, że z biegiem lat chłodnica była tak zabrudzona kurzem, owadami itp, że powetrze przez nią nie miało przepływu. Wtedy pomogło 5 min. karcherem. Też miałem taki przypadek z Fordem Explorerem. Już tego próbowałem od razu. Poza tym samochód dopiero co został poskładany więc chłodnica na pewno taka uwalona nie była założona. Inna sprawa co jest w środku tej chłodnicy. |
Autor: | desperado [ ndz mar 20, 2011 12:04 am ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
A czy silnik przegrzewa się kiedy chodzi dłuższy czas na jałowych obrotach a po dodaniu gazu się studzi? Bo jeżeli tak, to raczej nie visco lecz termostat (nie otwiera się do końca) albo pompa wody (zużyty wirnik) W tym drugim przypadku nie będzie się dało ochłodzić silnika przez włączenie ogrzewania(albo zwiększenie obrotów dmuchawy). Przy niesprawnym Visco silnik przegrzeje się podczas pracy na wysokich obrotach i dużym obciążeniu (np podczas jazdy pod górę) |
Autor: | and6412 [ ndz mar 20, 2011 2:36 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
No właśnie w piatek przywiązałem wiatrak na stałe jakimś drutem. Pochodził tak ze 2 km (potem się drut urwał) i nadal się przegrzewał. Więc zakładam że nie wisco. Wymienie termostat, bo to tania sprawa i zobaczymy co dalej. A wisco może nie załączać przy zepsutym termostacie, bo w chłodnicy bedzie zimniejszy plyn. I suma summarum, silnik moze miec 110C a wisko rozpiete, co nie oznacza ze jest zepsute (chyba ![]() |
Autor: | georem [ czw mar 24, 2011 2:20 pm ] |
Tytuł: | Re: [W107] Grzeje się w korku |
barpawel pisze: i tak jak wczesniej ktos pisał jak wisko jest sprzegniete to szum w mojej byłej 1.8 w201 był prawie jak fał osiem Jesteś pewnien, że miałeś Wisko w W201? Z moich informacji wynika, że tam jest sprzęgło elektromagnetyczne, załacza się chyba przy 105 stopniach i rozłacza poniżej 98 stopni. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |