MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 29, 2004 12:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
Szanowne koleżeństwo

Forum pełne jest coraz to nowych tematów pt: "siadł mi central" "centralny zamek help" itp itd. Przyczyny zepsucia niepsującego się układu pneumatycznego Panów Inżynierów ze Stuttgartu bywają różne. Nieszczelne wężyki czy też ich gumowe rozdzielki, zużyty "master" w drzwiach kierowcy. Ja chciałbym skupić się na usterce która zaczyna powoli rozkładać mój centralny zamek. Otóż jest to gumowy kołnierzyk na siłowniku pneumatycznym spełniający jednocześnie funkcję uszczelki.
Chciałbym przedstawić poniżej fotografie obrazujące wadę tejże gumowej uszczelki.


Tak wygląda magiczny siłownik
Obrazek

Kiepskie zdjecie ale dość dobrze widać na pozór małą dziurkę
Obrazek

Po szybkim demontażu (sprężynka na bok, zdecydowanym ruchem głowica do góry a potem samo już wszystko schodzi) widać skalę zniszczenia
Obrazek

W związku z tym, że po długich poszukiwaniach nie udało mi się zdobyć takiej części, zdecydowałem się poszukać producenta artykułów gumowych, który podjął by się takiej misji. Sądząc po ilości użytkowników, którzy zgłaszają problemy z centralnym zamkiem myślę, że będzie zapotrzebowanie na tą część (jeśli tylko uda się uzyskać rozsądną cenę).
W najbliższym tygodniu biorę pod lupę region łódzki. I tu moja odezwa do kolegów z innych regionów: Panowie zróbmy ściepę narodową i zdobądźmy uszczelkę gumową. Za tydzień zdaję raport z poszukiwań.

Niech bogowie Merca dodadzą mi sił

_________________
Pozdrawia:
Wooks
W 123 240TD 1984
W 123 230 1977 M102
(Von Konstruktion bis Kundendienst
- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 10:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:26 pm
Posty: 173
A nie da rady jakos zalatac tej dziurki ? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 11:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Ja sobie odpuściłem i założyłem Elektryczny ... może to i profanacja , ale skończyły sie problemy z automatyczną skrzynią ktora przeciągała strasznie biegi z powodu nieszczelności wężyków podciśnieniowych... [zlosnik]
polecam taką opcje...

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 29, 2004 1:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Kiler pisze:
Ja sobie odpuściłem i założyłem Elektryczny ... może to i profanacja


e tam profanacja - ja ufam tylko elektryce , może to zboczenie zawodowe [zlosnik] , ale wiadomo kiedy dział a kiedy nie, wiadomo co i jak - a z pneumatyką to zawsze są problemy [szalone]

a tak przy okazji: gdzie są podłączone pneumatyczne wezyki od sterowania poziomem świateł przednich? nie od strony świateł tylko wlaśnie - silnika/kolektora ssącego...?? a konkretniej mi chodzi pod co podpięta jest pneumatyka do sterowania klimatyzacją ( klapki do odwierania i zamykania powietrza są właśnei sterowane podciśniniem ) ... silnik beznynowy - bo przerabiać to wszystko na silniczki krokowe to troche głupi pomysł - w tym pnenuamtyka może i jest ok [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2004 10:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Najlepszy patent zrobilem ja!!!!!!!!Nalozylem na ta gumke ucietz palec z rekawiczki gumowej i okrecilem cienkim drucikiem.Dzala w mojej dawnej beczce ju 3 lata.Tzw. sztuki sa naj lepsze czasami!!!!!!!!!!Hheheehehe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 2:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
U mnie był martwy master syczal po zamknięciu i otwarciu drzwi a przestawał działać jak uszło powietrze. Łatwo to sprawdzić zostawiając podłączony tylko jeden na bank sprawny silownik. Jak nie syczy po zamknięciu i otwarciu to master jest ok.
Ja wymienilem master na nówke z ASO i dalej syczało ale mniej. Zacząłem odłączać kolejno siłowniki od bagażnika i klapki paliwa i tylne drzwi rurki zaślepić (czymsik gwóźdź itp.). Okazało się że w pewnym momencie zaczął działać normalnie i nie syczał master w drzwiach. Czyli że jakiś silownik puszcza powietrze. Nie tak jak na zdjęciu do góry kołnierzyk bo to słychać przy danym silowniku tylko wewnątrz pękła membrana (czy jak to nazwać) i układ był otwarty wewnętrznie

Obrazek

Po rozebraniu siłownika jest membranka króra musi być idealnie szczelna u mnie widać jest japa :-? . - (sorry za jakość zdjęcia ale czasie walki nie miałem czasu na lepsze)
Naprawa polegała na zaklejeniu dziurki łatką z gumy i klejem do gumy. Ważne żeby łatka była elastyczna i mieściła się w obudowie. Przy zamykaniu siłownika uszczelniłem go silikonem z tuby dla pewności i central działa jak nowy.

Pokazuje to że master w drzwiach kierowcy może syczeć bo układ jest zamknięty na otoczenie (nie syczy przy danym siłowniku - powietrze z zewnątrz) ale otwarty wewnętrznie nie rozdziela obiegów nad i podciścnienia a ujście tego przy szczelnym (zewnętrznie) układzie jest w masterze który sam w sobie może być sprawny!!!


pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Ja te zewnętrzne gumki też próbowałem reanimować na wiele sposobów, a w końcu okazało się,
że idealnie pasowały z elementów oryginalnego pneumatycznego centralnego zamka z VW Gofla II :)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Czy koleg a"killer" pomoze mi i podpowie JAK ODLACZYC CENTARLNY ZAMEK tak zeby jakos ZAŚLEPIĆ weżyki ŻEBY SKRZYNKA NEI SZALAŁA?? Już sprawidzilem i wiem ze napewno central jest nieszczelny. KOLEGO PROSZĘ POMÓŻ. Z gory dzeikuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 2:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
bobasspr pisze:
JAK ODLACZYC CENTARLNY ZAMEK tak zeby jakos ZAŚLEPIĆ

W komorze silnika po jej lewej stronie przy ścianie grodziowej (gdzieś w okolicy serwa) znajdziesz gumowy rozgałęźnik przewodów podciśnieniowych. U mnie rozchodzą sie one na central, regulacje świateł i blokadę oparć foteli. Zaraz za trójnikiem, idąc od silnika, znajdują się zaworki zwrotne utrzymujące podciśnienie w układzie po wyłączeniu silnika. Jeśli chcesz odpiąć centralny to znajdź który przewód jest od niego, wypnij go z trójnika, a tak powstały otworek szczelnie czymś zatkaj. W ten sposób zablokujesz dopływ lewego powietrza do układu podciśnienia i jeśli to było przyczyną praca skrzyni powinna wrócić do normy.
P.S. Osobiście starałbym sie uszczelnić central. Mój dopracowałem tak, że działa bez zarzutu nawet po ponad tygodniu stania ;)
Powodzenia

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(

teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)

banalne audi na wyloty...

Honda CBX 650 '83

i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 5:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Uszczelnienie centrala w TYM ROKU nie bedzei mozliwe. NAPEWNO jest zepsuty silownik w klapie i we wlewie paliwa natokmiast WSZYTSKIE zamki chodza "z oporem" a dzriw od kierowcy chodza tak jak w maluchu czyli jak by wogole w tym silowniku bylo wszystko pouruwane.

1) Regulacja swiatel u mnie NIE DZIALA prawidlowo. Działa tylko w pozycji 0 i 3 jezeli przestawiam 0,1,2,3 to miedzyu 0 a 1 nie dzieje sie nic miedzy 1 a 2 nic dopiero miedzy 2 a 3 swiatla ida w dol. Dlaczego??
2) Blokada oparc?? Hmmm czy ja mam cos takiego??
3) czy Mogłbys zrobic zdjecia ktory to wezyk?? Naprawde nie mam glowy do tego a nie chce popsuc tego auta

P.S. ZAMEK NAPEWNO REAKTYWUJE ALE W TYM ROKU NIE DAM RADY (W NORWEGII ZACZYNA SIE ROBIC ZIMNO I JAK WRACAM Z PRACY TO JUZ NIE DAM RADY TEGO ZROBIC WIECZOREM)

Czekam na odpowiedz - DAM ZNAC CO Z TEGO WYJDIZE U MNIE. DZIEKi:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 10:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bobasspr pisze:
2) Blokada oparc?? Hmmm czy ja mam cos takiego??
3) czy Mogłbys zrobic zdjecia ktory to wezyk?? Naprawde nie mam glowy do tego a nie chce popsuc tego auta

Jesli masz w123 w wersji coupe to powiniens miec taka blokadę , jesli masz sedana to nie musisz sie martwic.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 8:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Juz sie doszukalem info o blokadzie oparc - tylko Coupe.
Sprawdzilem dzi sna spokojnie central. Jak zamkne bagaznik to w drzwiach przednich i tylnich pasazera te "cypelki" sie wciagaja ale kilka milimetrow tylko, natomiast podczas otweirania widoczne jest otwieranie ale tak jak by bylo za malo siły i przy otweiraniu i zamykaniu. NA PRACUJACYM SILNIKU.

1) Jak rozebrac boczek dzrwi zeby nic nie urwac
2) Gdzie ew. jest zbiornik na powietrze?? Po zgaszeniu auta BRAK REAKCJI - napewno duza nieszczelnosc
3) idąc od komory silnika ktorej rurki sie trzymac, ktore dzrwi najpierw rozebrac??

4)Cos nie tak ze swiatlami - dzialaja tylko dwa polozenia 0 i 3.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 27, 2008 1:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Kwestia oparć jest już Ci znana ;)
Mam nadzieję, że ten temat Ci trochę pomoże. Znajdziesz tam schemat centrala i kilka wskazówek:
Wbrew pozorom to genialne w swej prostocie rozwiązanie [zlosnik] ...jak działa.
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ny+schemat

Tu masz fotkę, gdzie szukać rozgałęzienia podciśnień

Obrazek
Niestety, który jest u Ciebie od centrala musisz dojść sam. Przez tyle lat może być pomieszane.
Akumulator podciśnienia (a nie zbiornik powietrza - w beczce central jest na pod- a nie nadciśnienie ) to ta "wytłaczanka na jajka" w bagażniku pod tylna półka podszybia ( na schemacie z powyższego linka)

Jest pewnie tak, jak napisałeś: duża nieszczelność. I dlatego central nie działa jak należy, światła nie regulują się poprawnie, a i skrzynia wariuje. Próbowałeś jak reaguje skrzynia jak odłączysz i uszczelnisz podciśnienia zamka i świateł (a jak światła i skrzynia jak odłączysz i uszczelnisz tylko central) zaraz przy kolektorze/vakupompie? Bo nawet nie określiłeś czy napędza Cię Pb czy agregat Rudolfa D...

Trochę o zamku i zdjęciu boczka masz tutaj:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... czek+drzwi
Szukajka to piękna rzecz.... i naprawdę nie gryzie ;)

P.S. Jeśli już chcesz rozbierać autko to zacznij od tego co stwierdziłeś, że na pewno jest nie sprawne. Odłącz i uszczelnij siłowniki bagażnika i wlewu paliwa. Na szybki test uszczelnij odłączone od nich przewody i sprawdź reakcje reszty. I tak do skutku. Nikt nie mówił, że będzie lekko....

Powodzenia <br>Dodano po 20 minutach.:<br> Już doczytałem :oops: Agregat Rudolfa... Co nie zmienia wskazówek do rozwiązania problemu ;)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(

teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)

banalne audi na wyloty...

Honda CBX 650 '83

i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 12:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Dzisiaj dodam zdjecia bo u mnie to inaczej wyglada. Teraz pytanie odnoscie silownikow.

1)Do silownika dochodza dwie rurki - czy OBYDWIE tet rurki "zaslepic" czy polaczyc je "razem ze soba"??

2)Czy jest opcja zeby podpiac alarm do tego zamka zeby sie zamykal/otweiral "z pilota" (oczywiscie PO naprawnieu zamka)??

Beczka jest z 78 roku, silnik IGŁA, skrzynia wariuje, Wskazniki wariuja (paliwo, temepratuta) Poza tym chce to auto za3mac jak najdluzej. To auto ma poprostu ducha. <br>Dodano po 4 godzinach. 56 minutach.:<br> [img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b1 ... a93cf.html
[/img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/185 ... 8c424.html
Obrazek <br>Dodano po 17 godzinach. 44 minutach.:<br> Sprawdzam za kolją - Zamek w bagazniku sprawny, szczelny, idac dalej wezykami doszedlem do wlewu paliwa, silownik sprawny, trzyma podcisnienie. Dziwna sprawa rozebralem drzwi (narazie po prawej stronie tylko i kierowce) i jak uruchomie Rudolfa to ZAMYKA MI BAGAZNIK WLEW I TYLNE PRAWE DRZWI !! WoW !! Tylko dlaczego?? Jak Rudolfik popracowal chiwle to silowniki wrocily do stanu zerowego (nic sie nie dzialo tak jak by znow powietrza ni ebylo) ale podczas tego momentu startu okolo 2 minuty silowniki tryzmaly na dole BARDZO MOCNO. Jaki moze byc tego powod??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 1:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Ad.1 Jeśli odłączysz przewody od siłowników to trzeba je uszczelnić. Każdy z osobna. Każdy jest jakby z oddzielnego układu. Jeden zamyka, drugi otwiera.

Ad.2 Jest taka opcja. U siebie takie udogodnienie zamontowałem. Instalacja sterowania z pilota jest niezależnym elektronicznym układem i nie ingeruje w oryginalny zamek. Montuje sie po prostu jeden sterowany pilotem siłownik w drzwiach kierowcy, który je zamyka i otwiera i a tym samym steruje resztą oryginalnego zamka. U mnie działa to bez zarzutu. (max 2-3 godzinki roboty).

Jak wskaźniki wariują, to pewnie nie masz gdzieś dobrej masy w zegarach. Poszukaj, też było o tym.

Dziwne zachowanie centrala po rozebraniu to też pewnie wynik jakiegoś przypadkowego uszczelnienia. A potem się rozszczelniło i od nowa kwiatki.

P.S. Nie chcę strzelić gafy, bo nie mam tu doświadczenia. W benzynce ASB steruje min. podciśnienie. W dieslu też? Tam wartość podciśnienia warunkuje coś innego i nie wiem czy to wystarczy do sterowania skrzynią.
Może nieprawidłowa praca skrzyni u bobasspr wynika z czegoś innego.

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(

teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)

banalne audi na wyloty...

Honda CBX 650 '83

i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl