MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Centralny zamek - dla odmiany pomysł na załatwienie problemu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=5369 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wooks [ ndz lut 29, 2004 12:59 am ] |
Tytuł: | Centralny zamek - dla odmiany pomysł na załatwienie problemu |
Szanowne koleżeństwo Forum pełne jest coraz to nowych tematów pt: "siadł mi central" "centralny zamek help" itp itd. Przyczyny zepsucia niepsującego się układu pneumatycznego Panów Inżynierów ze Stuttgartu bywają różne. Nieszczelne wężyki czy też ich gumowe rozdzielki, zużyty "master" w drzwiach kierowcy. Ja chciałbym skupić się na usterce która zaczyna powoli rozkładać mój centralny zamek. Otóż jest to gumowy kołnierzyk na siłowniku pneumatycznym spełniający jednocześnie funkcję uszczelki. Chciałbym przedstawić poniżej fotografie obrazujące wadę tejże gumowej uszczelki. Tak wygląda magiczny siłownik ![]() Kiepskie zdjecie ale dość dobrze widać na pozór małą dziurkę ![]() Po szybkim demontażu (sprężynka na bok, zdecydowanym ruchem głowica do góry a potem samo już wszystko schodzi) widać skalę zniszczenia ![]() W związku z tym, że po długich poszukiwaniach nie udało mi się zdobyć takiej części, zdecydowałem się poszukać producenta artykułów gumowych, który podjął by się takiej misji. Sądząc po ilości użytkowników, którzy zgłaszają problemy z centralnym zamkiem myślę, że będzie zapotrzebowanie na tą część (jeśli tylko uda się uzyskać rozsądną cenę). W najbliższym tygodniu biorę pod lupę region łódzki. I tu moja odezwa do kolegów z innych regionów: Panowie zróbmy ściepę narodową i zdobądźmy uszczelkę gumową. Za tydzień zdaję raport z poszukiwań. Niech bogowie Merca dodadzą mi sił |
Autor: | Lukasz123 [ ndz lut 29, 2004 10:39 am ] |
Tytuł: | |
A nie da rady jakos zalatac tej dziurki ? ![]() |
Autor: | Kiler [ ndz lut 29, 2004 11:40 am ] |
Tytuł: | |
Ja sobie odpuściłem i założyłem Elektryczny ... może to i profanacja , ale skończyły sie problemy z automatyczną skrzynią ktora przeciągała strasznie biegi z powodu nieszczelności wężyków podciśnieniowych... ![]() polecam taką opcje... |
Autor: | Marcin S [ ndz lut 29, 2004 1:30 pm ] |
Tytuł: | |
Kiler pisze: Ja sobie odpuściłem i założyłem Elektryczny ... może to i profanacja
e tam profanacja - ja ufam tylko elektryce , może to zboczenie zawodowe ![]() ![]() a tak przy okazji: gdzie są podłączone pneumatyczne wezyki od sterowania poziomem świateł przednich? nie od strony świateł tylko wlaśnie - silnika/kolektora ssącego...?? a konkretniej mi chodzi pod co podpięta jest pneumatyka do sterowania klimatyzacją ( klapki do odwierania i zamykania powietrza są właśnei sterowane podciśniniem ) ... silnik beznynowy - bo przerabiać to wszystko na silniczki krokowe to troche głupi pomysł - w tym pnenuamtyka może i jest ok ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn mar 01, 2004 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
Najlepszy patent zrobilem ja!!!!!!!!Nalozylem na ta gumke ucietz palec z rekawiczki gumowej i okrecilem cienkim drucikiem.Dzala w mojej dawnej beczce ju 3 lata.Tzw. sztuki sa naj lepsze czasami!!!!!!!!!!Hheheehehe |
Autor: | ixes [ pn mar 05, 2007 2:59 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie był martwy master syczal po zamknięciu i otwarciu drzwi a przestawał działać jak uszło powietrze. Łatwo to sprawdzić zostawiając podłączony tylko jeden na bank sprawny silownik. Jak nie syczy po zamknięciu i otwarciu to master jest ok. Ja wymienilem master na nówke z ASO i dalej syczało ale mniej. Zacząłem odłączać kolejno siłowniki od bagażnika i klapki paliwa i tylne drzwi rurki zaślepić (czymsik gwóźdź itp.). Okazało się że w pewnym momencie zaczął działać normalnie i nie syczał master w drzwiach. Czyli że jakiś silownik puszcza powietrze. Nie tak jak na zdjęciu do góry kołnierzyk bo to słychać przy danym silowniku tylko wewnątrz pękła membrana (czy jak to nazwać) i układ był otwarty wewnętrznie ![]() Po rozebraniu siłownika jest membranka króra musi być idealnie szczelna u mnie widać jest japa ![]() Naprawa polegała na zaklejeniu dziurki łatką z gumy i klejem do gumy. Ważne żeby łatka była elastyczna i mieściła się w obudowie. Przy zamykaniu siłownika uszczelniłem go silikonem z tuby dla pewności i central działa jak nowy. Pokazuje to że master w drzwiach kierowcy może syczeć bo układ jest zamknięty na otoczenie (nie syczy przy danym siłowniku - powietrze z zewnątrz) ale otwarty wewnętrznie nie rozdziela obiegów nad i podciścnienia a ujście tego przy szczelnym (zewnętrznie) układzie jest w masterze który sam w sobie może być sprawny!!! pozdrawiam |
Autor: | NIEBIESKI [ czw kwie 10, 2008 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
Ja te zewnętrzne gumki też próbowałem reanimować na wiele sposobów, a w końcu okazało się, że idealnie pasowały z elementów oryginalnego pneumatycznego centralnego zamka z VW Gofla II ![]() |
Autor: | bobasspr [ śr wrz 24, 2008 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Czy koleg a"killer" pomoze mi i podpowie JAK ODLACZYC CENTARLNY ZAMEK tak zeby jakos ZAŚLEPIĆ weżyki ŻEBY SKRZYNKA NEI SZALAŁA?? Już sprawidzilem i wiem ze napewno central jest nieszczelny. KOLEGO PROSZĘ POMÓŻ. Z gory dzeikuje. |
Autor: | NIEBIESKI [ czw wrz 25, 2008 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: JAK ODLACZYC CENTARLNY ZAMEK tak zeby jakos ZAŚLEPIĆ
W komorze silnika po jej lewej stronie przy ścianie grodziowej (gdzieś w okolicy serwa) znajdziesz gumowy rozgałęźnik przewodów podciśnieniowych. U mnie rozchodzą sie one na central, regulacje świateł i blokadę oparć foteli. Zaraz za trójnikiem, idąc od silnika, znajdują się zaworki zwrotne utrzymujące podciśnienie w układzie po wyłączeniu silnika. Jeśli chcesz odpiąć centralny to znajdź który przewód jest od niego, wypnij go z trójnika, a tak powstały otworek szczelnie czymś zatkaj. W ten sposób zablokujesz dopływ lewego powietrza do układu podciśnienia i jeśli to było przyczyną praca skrzyni powinna wrócić do normy. P.S. Osobiście starałbym sie uszczelnić central. Mój dopracowałem tak, że działa bez zarzutu nawet po ponad tygodniu stania ![]() Powodzenia |
Autor: | bobasspr [ czw wrz 25, 2008 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
Uszczelnienie centrala w TYM ROKU nie bedzei mozliwe. NAPEWNO jest zepsuty silownik w klapie i we wlewie paliwa natokmiast WSZYTSKIE zamki chodza "z oporem" a dzriw od kierowcy chodza tak jak w maluchu czyli jak by wogole w tym silowniku bylo wszystko pouruwane. 1) Regulacja swiatel u mnie NIE DZIALA prawidlowo. Działa tylko w pozycji 0 i 3 jezeli przestawiam 0,1,2,3 to miedzyu 0 a 1 nie dzieje sie nic miedzy 1 a 2 nic dopiero miedzy 2 a 3 swiatla ida w dol. Dlaczego?? 2) Blokada oparc?? Hmmm czy ja mam cos takiego?? 3) czy Mogłbys zrobic zdjecia ktory to wezyk?? Naprawde nie mam glowy do tego a nie chce popsuc tego auta P.S. ZAMEK NAPEWNO REAKTYWUJE ALE W TYM ROKU NIE DAM RADY (W NORWEGII ZACZYNA SIE ROBIC ZIMNO I JAK WRACAM Z PRACY TO JUZ NIE DAM RADY TEGO ZROBIC WIECZOREM) Czekam na odpowiedz - DAM ZNAC CO Z TEGO WYJDIZE U MNIE. DZIEKi:) |
Autor: | howser [ pt wrz 26, 2008 10:11 am ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: 2) Blokada oparc?? Hmmm czy ja mam cos takiego??
3) czy Mogłbys zrobic zdjecia ktory to wezyk?? Naprawde nie mam glowy do tego a nie chce popsuc tego auta Jesli masz w123 w wersji coupe to powiniens miec taka blokadę , jesli masz sedana to nie musisz sie martwic. Pozdro |
Autor: | bobasspr [ pt wrz 26, 2008 8:01 pm ] |
Tytuł: | |
Juz sie doszukalem info o blokadzie oparc - tylko Coupe. Sprawdzilem dzi sna spokojnie central. Jak zamkne bagaznik to w drzwiach przednich i tylnich pasazera te "cypelki" sie wciagaja ale kilka milimetrow tylko, natomiast podczas otweirania widoczne jest otwieranie ale tak jak by bylo za malo siły i przy otweiraniu i zamykaniu. NA PRACUJACYM SILNIKU. 1) Jak rozebrac boczek dzrwi zeby nic nie urwac 2) Gdzie ew. jest zbiornik na powietrze?? Po zgaszeniu auta BRAK REAKCJI - napewno duza nieszczelnosc 3) idąc od komory silnika ktorej rurki sie trzymac, ktore dzrwi najpierw rozebrac?? 4)Cos nie tak ze swiatlami - dzialaja tylko dwa polozenia 0 i 3. |
Autor: | NIEBIESKI [ sob wrz 27, 2008 1:02 am ] |
Tytuł: | |
Kwestia oparć jest już Ci znana ![]() Mam nadzieję, że ten temat Ci trochę pomoże. Znajdziesz tam schemat centrala i kilka wskazówek: Wbrew pozorom to genialne w swej prostocie rozwiązanie ![]() http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ny+schemat Tu masz fotkę, gdzie szukać rozgałęzienia podciśnień ![]() Niestety, który jest u Ciebie od centrala musisz dojść sam. Przez tyle lat może być pomieszane. Akumulator podciśnienia (a nie zbiornik powietrza - w beczce central jest na pod- a nie nadciśnienie ) to ta "wytłaczanka na jajka" w bagażniku pod tylna półka podszybia ( na schemacie z powyższego linka) Jest pewnie tak, jak napisałeś: duża nieszczelność. I dlatego central nie działa jak należy, światła nie regulują się poprawnie, a i skrzynia wariuje. Próbowałeś jak reaguje skrzynia jak odłączysz i uszczelnisz podciśnienia zamka i świateł (a jak światła i skrzynia jak odłączysz i uszczelnisz tylko central) zaraz przy kolektorze/vakupompie? Bo nawet nie określiłeś czy napędza Cię Pb czy agregat Rudolfa D... Trochę o zamku i zdjęciu boczka masz tutaj: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... czek+drzwi Szukajka to piękna rzecz.... i naprawdę nie gryzie ![]() P.S. Jeśli już chcesz rozbierać autko to zacznij od tego co stwierdziłeś, że na pewno jest nie sprawne. Odłącz i uszczelnij siłowniki bagażnika i wlewu paliwa. Na szybki test uszczelnij odłączone od nich przewody i sprawdź reakcje reszty. I tak do skutku. Nikt nie mówił, że będzie lekko.... Powodzenia <br>Dodano po 20 minutach.:<br> Już doczytałem ![]() ![]() |
Autor: | bobasspr [ ndz wrz 28, 2008 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
Dzisiaj dodam zdjecia bo u mnie to inaczej wyglada. Teraz pytanie odnoscie silownikow. 1)Do silownika dochodza dwie rurki - czy OBYDWIE tet rurki "zaslepic" czy polaczyc je "razem ze soba"?? 2)Czy jest opcja zeby podpiac alarm do tego zamka zeby sie zamykal/otweiral "z pilota" (oczywiscie PO naprawnieu zamka)?? Beczka jest z 78 roku, silnik IGŁA, skrzynia wariuje, Wskazniki wariuja (paliwo, temepratuta) Poza tym chce to auto za3mac jak najdluzej. To auto ma poprostu ducha. <br>Dodano po 4 godzinach. 56 minutach.:<br> [img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b1 ... a93cf.html [/img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/185 ... 8c424.html |
Autor: | NIEBIESKI [ ndz wrz 28, 2008 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
Ad.1 Jeśli odłączysz przewody od siłowników to trzeba je uszczelnić. Każdy z osobna. Każdy jest jakby z oddzielnego układu. Jeden zamyka, drugi otwiera. Ad.2 Jest taka opcja. U siebie takie udogodnienie zamontowałem. Instalacja sterowania z pilota jest niezależnym elektronicznym układem i nie ingeruje w oryginalny zamek. Montuje sie po prostu jeden sterowany pilotem siłownik w drzwiach kierowcy, który je zamyka i otwiera i a tym samym steruje resztą oryginalnego zamka. U mnie działa to bez zarzutu. (max 2-3 godzinki roboty). Jak wskaźniki wariują, to pewnie nie masz gdzieś dobrej masy w zegarach. Poszukaj, też było o tym. Dziwne zachowanie centrala po rozebraniu to też pewnie wynik jakiegoś przypadkowego uszczelnienia. A potem się rozszczelniło i od nowa kwiatki. P.S. Nie chcę strzelić gafy, bo nie mam tu doświadczenia. W benzynce ASB steruje min. podciśnienie. W dieslu też? Tam wartość podciśnienia warunkuje coś innego i nie wiem czy to wystarczy do sterowania skrzynią. Może nieprawidłowa praca skrzyni u bobasspr wynika z czegoś innego. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |