MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 21, 2011 11:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 23, 2010 8:52 pm
Posty: 13
Witam mam problem od soboty w mojej nowej niuni w123 200d po przeredukowaniu z 3 na 2 pojawily sie dziwne stuki i wystepuja tylko na wysokich obrotach ,na postoju gdy zapiety jest bieg i puszcza sie sprzeglo tez jest stuk i pod czas jazdy przy szybszej zmianie biegu tj szybkim puszczeniu i dodaniu gazu wystepuje stuk teraz doszlo stukanie z tylniego prawego kola na wysokich obrotach chalas jak by sie jechalo na pustym kole po odjeciu gazu po chwili chalas ustaje jak obroty sie zmniejsza oraz nie wystepuja przy delikatnym operowaniu gazem i niskim kreceniu motoru co w 2 litrowym dizlu sprawia ze jazda z i tak powolnej staje sie uciazliwa dzisiaj wziolem go na kanal jak jest kolo w gorze to jest wyczuwalny minimalny luz 1-1,5mm jak sie trzyma kolo od gory i dolu i szarpie dodatkowo prawa polos idzie kawaleczek obrucic jedna reka jak jest na biegu lewa ledwo drgnie gdy proboje sie krecic dwoma rekoma i chalas jest bardziej slyszalny od strony kola nie mostu ... co to moze byc bo auto musi jezdzic ,to jest moje pierwsze auto z tylnim napedem a nie mam siana teraz na wymiane calego ukladu przeniesienia napedu :(


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 11:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
No! To wygląda całkiem jakby Stanisław Młodożeniec kupił beczkę i zalogował się na forum...

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 11:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 23, 2010 8:52 pm
Posty: 13
McCoy no zgadza sie jestem mlody i od konca tamtego roku na forum lecz nie udzielalem sie bo o tych autach nie mam zbyt pojecia staralem sie przejzec maksymalna ilosc materialow na przyszlosc a beczunia nie sluzy mi do jakis szalenstw raczej do weekendowych przejzadzek i lansu po miescie bo nawet i z tym silnikiem nie dalo by sie zapewne zbyt poszalec a i glupio jakos tak takim klasykiem szalec, do szalenia mam drugie autko (fiata Tipo ktory dzielnie znosi wszelkie katowania juz od 2 lat) a stuki pojawily sie troche z mijego lenistwa gdyz zamiast przychamowac przeredukowalem i pozniej zauwazylem ze wlasnie na wyzszych obrotach jest odglos jak by kolo przebite bylo ,wczesniej byly tylko stuki podczas szybszego dodawania i odejmowania gazu ale zimno bylo i nie bylo checi zeby wejsc pod nia i zobaczyc co jest przyczyna tych stukow


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 6:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Miałem delikatne stuknięcia przy puszczaniu gazu i przy dodawaniu. Przy okazji wizyty w warsztacie na hamulce zlikwidowali mi jakieś luzy na tylnej osi. Nie wnikałem w szczegóły bo nic mi za to nie policzyli.
Może to jakaś prosta regulacja - podjedź do warsztatu.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Sprawdź mocowanie tłumika i czy rura nie leży zbyt blisko belki zawieszenia. Obejrzyj też stabilizator i przeguby oraz łożysko wału.


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 10:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 23, 2010 8:52 pm
Posty: 13
PanKot od kupienia auta mialem to samo przy puszczeniu gazu i dodaniu wiecej gazu slychac bylo stuk i lekkie szarpniecie teraz doszlo stukanie z prawej tylniej strony przy kole ,stabilizator en plastikowy przy kole jest dobry brak luzu ,nie jest to dzwiek od rury wydechowej ,przeguby maja dobre manszety (gumy) nie wyciagalem z zwrotnic lozysko walu w ktorym miejscu dokladnie jest ?to po srodku auta co wal sie na tym wspiera ? moge wal uniesc do gory lezy jak by na jakims kawalku gumy (tak być powinno ?) ,sprawdzalem ze znajomym oboje nieststy nie znamy sie na mercedesach ale on siedzial w aucie ja w kanale i gdy chcial ruszac lekko (przednie kola zblokowane klockiem) to slychac stuk przy kole prawym z domyslu stawiam na przegob ale chce zasiegnac waszej porady


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 11:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Łożysko wału jest mniej więcej w połowie jego długości, obok przegubu. Jest osadzone w gumowym kołnierzu, przykręconym do tunelu. Kołnierz jest elastyczny i pozwala na pewien ruch wału , lecz wał powinien leżeć mniej więcej w jego środku. Jeżeli opada w dół to guma jest zużyta i trzeba wymienić całą podporę. Co do stukania od strony prawego koła, to ja bym stawiał na nadmierny luz na przegubach półosi, ale jeszcze tego nie przerabiałem więc może ktoś o większym doświadczeniu ci coś poradzi. A jak silentbloki wahacza? Może guma popękana i się luz zrobił?


Na górę
Post: pt mar 25, 2011 12:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 23, 2010 8:52 pm
Posty: 13
teraz patrzylem na allegro i ta podpora walu to w fotmie lozyska jest u mnie czegos takiego nie ma to chyba ktos cos tam juz grzebal mozliwe ze przed sprzedaza ,wahacz z wstepnych ogledzin jeszcze dobry nie mialem breszki zeby go dobrze wymeczyc ale to zrobie tez wydaje mi sie ze to moze byc przegob ale poprzednie auta to przednia os a tam jak przegob siada to strzela przy skreconym kole pozniej na prostym tez a tu takie mocne efekty od razu po redukcji z 3 na 2 i stuka przy wyzszych obrotach i jak sie chce zeby auto szybciej jechalo jesli gaz tylko sie muska to stuki ustaja no nic widze podpora walu do wymiany i nie wiem czy wymienia sie sam przegob wchodzacy w kolo czy cala poloske z przegubem i krzyzakiem czy co tam w tylni most wchodzi


Na górę
Post: pt mar 25, 2011 1:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 23, 2010 8:52 pm
Posty: 13
Jeszcze takie pytanko jakiej firmy najlepiej kupowac podpore wału ? albo oryginal albo jakis b.dobry zamiennik ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl