MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 7:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 03, 2011 12:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Mam już trochę sfatygowane sprężyny i auto mi siada pod obciążeniem. Jakich producentów polecacie? Chodzi o rozsądny stosunek ceny do jakości, auto jeździ trochę z przyczepą


Na górę
Post: ndz kwie 03, 2011 8:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Ja bym nie kombinował i kupił Lesjofors.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pn kwie 04, 2011 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Dokładnie, Lejsfors jest tani i dobry. Zmieniałem miesiąc temu i nie mogę narzekać.


Na górę
Post: śr kwie 20, 2011 2:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
a są "miękkie?" Bo moj zbokolot jakos dziwnie wysoko stoi i jest twardy. Cokolwiek to znaczy :) A chce mieć wygodną i miekką beczke. Kiedyś mialem sprezyny oryginaly w stanie idealnym. zalożyłem je do poprzedniej beczki i płynął pięknie. Obecny jest troche za twardy.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: śr kwie 20, 2011 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Są dostępne dwie wersje - zwykłe i tzw. wzmocnione, które faktycznie odznaczają się większą twardością i podnoszą nieco auto. Niektórzy nadgorliwi sprzedawcy sprzedają (lub nadgorliwi kupujący kupują ;) ) takie sprężyny myśląc, że jak mocniejsze to lepsze i dłużej wytrzymają. Efekt jest taki jak opisałeś. Do codziennej nieintensywnej eksploatacji beczki w zupełności wystarczą te zwykłe.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: śr kwie 20, 2011 11:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
ja nie wiem jakie lejsforsy mam, ale nie odczułem zmiany po wyrzuceniu poprzednich; może jest trochę bardziej miękko, wiec kierunek zmian dobry:)


Na górę
Post: ndz cze 12, 2011 11:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Sprężyny już mam wymienione na Lesjofors, wzmocnione. Tył wyraźnie się podniósł, o kilka cm. Posłużytłem się ściskaczem systemu AirKomina (patrz strona główna-warsztat) a do rozprężania starej i ściskania nowej posłużyłem się takim urządzeniem:
Załącznik:
sprężyna.jpg
sprężyna.jpg [ 47.74 KiB | Przejrzano 741 razy ]

Sciskanie sprężyny śrubą to czysty onanizm, trzeba na to siły Herkulesa ;) Hydrauliczny lewarek i odpowiednia rama znacznie sprawę ułatwia. Po wstępnym naciągnięciu sprężyny lewarkiem dało się to w miarę łatwo ścisnąć.


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 8:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Czy fabrycznie miałeś montowane wzmocnione zawieszenie, że takie kupiłes sprężyny?


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 9:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Desperado uważaj z tym "ściskaczem", mój ojciec kiedyś wybił tak sobie kilka zębów...

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 11:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Obeszło się bez urazów [zlosnikz] Aby uniknąć ewentualnego wyskoczenia sprężyny robiłem tak:
Najpierw założyłem ściskacz na sprężynę, później ściskałem trochę lewarkiem, dokręcałem ściskacz itd.....
Z jakiego powodu zakładałem twardsze sprężyny to jest na początku tematu [jezyk2]
Po włożeniu nowych sprężyn auto stało wyraźnie dupą w górę, wyrównało się po wymianie przednich amortyzatorów. (tylne były w dobrym stanie)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl