MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 06, 2011 7:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
witam,
wymienialem wczoraj klocki w moim W123 i zauwazylem ze w tylnych zacisakach pracuja w zasadzie tylko zewnetrzne tloczki. Klocki tez byly wytarte tylko od zewnetrznej storny a te wewnetrzne prawie wcale. Czy tylko zewnetrzne cylinderki powinny pracowac czy cos jest nie tak?? Nie bede wspominao stanie tych gumek ktore tam sie znajduja bo latwo sobie wyobrazic jak wygladaja dwudziestko kilkuletnie.

Jak ewentualnie to zrobic, jezeli nie dziala prawidlowo?

_________________
mercedes 123 240d


Na górę
Post: śr kwie 06, 2011 7:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 10:34 pm
Posty: 44
Lokalizacja: okolice Warszawy
Muszą oba równo pracować. Osłony tłoczka też muszą być całe.

_________________
EX 123 300D 81';123 200D 76';123 300D 79';123 300D 83/79 ; 124 200D 86';210 220D 96';123 240D 82' obecnie;;S123 300D 83' ;202 2.5 TD 95'


Na górę
Post: śr kwie 06, 2011 7:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
wiec mam to pewnie zapieczone albo jakies wzery sie porobily bo teraz w czasie jazdy czuje jak tyl hamuje i nie odija. Jest jakas opcja zeby to zregenrowac?? Bo raczj kupie to beda w takim samym stanie.

_________________
mercedes 123 240d


Na górę
Post: śr kwie 06, 2011 7:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 10:34 pm
Posty: 44
Lokalizacja: okolice Warszawy
Strona,która pracuje nazwijmy to'dobrze' wkładasz gruby nowy klocek,z drugiej strony taki 'lekko' podjechany i ciśniesz w hamulec aż wyjdzie,Czystość tłoczka plus pasta do zacisków nowe osłony. KILKA RAZY wypchnąć i wcisnąć aż będą oba wychodzić równocześnie.

_________________
EX 123 300D 81';123 200D 76';123 300D 79';123 300D 83/79 ; 124 200D 86';210 220D 96';123 240D 82' obecnie;;S123 300D 83' ;202 2.5 TD 95'


Na górę
Post: czw kwie 07, 2011 12:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Metoda podana przez Wojtka jest doraźna. Jeżeli tłoczki są zapieczone, to najprawdopodobniej tłoczki i cylinderki są zardzewiałe. Najlepiej wyjąć zaciski, wyciągnąć tłoczki (najskuteczniejszy sposób to użyć pedału hamulca przy wyjętym zacisku, tłoczki zostaną wypchnięte, tylko trzeba uważać aby poziom płynu w zbiorniczku nie opadł do zera, w razie potrzeby dolać świeżego DOT 4 ) i oczyścić powierzchnie tłoczka i cylinderka drobnym papierem ściernym. Oczywiście wymieniamy wszystkie uszczelki i osłony.


Na górę
Post: czw kwie 07, 2011 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
wystarczy te powierzchnie wyczyscici wodnym papierem to wystarczy?? Dzisiaj próbowałem to rozruszac i pekl mi jeden tloczek i wyglada na to ze musze kupic nowy. Czy nie bede mial pozneij problemu z tym zeby wlozyc je na miejsce??? Nie trzeba do tego jakiejs prasy?

_________________
mercedes 123 240d


Na górę
Post: czw kwie 07, 2011 10:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Papierem wodnym wystarczy, zależnie od stopnia korozji 250-500. Tłoczki wchodzą luźno i trzymają się na uszczelkach. Bez problemu wciska się ręcznie, tylko trzeba koniecznie posmarować tłoczek i uszczelkę płynem hamulcowym.Parę razy robiłem w różnych autach i nigdy nie miałem problemów z włożeniem tłoczka. Wyciągnąć bywa ciężej [jezyk5]


Na górę
Post: sob kwie 09, 2011 1:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
gdzie stacjonujesz kolego?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob kwie 09, 2011 5:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
Tłoczki i cylinderki najlepiej czyści się włókniną ścierną, jest delikatniejsza od papieru dla gładzi tłoczka i ładnie ją "poleruje"!
Najlepiej nabyć też pastę do zacisków hamulcowych i do montażu posmarować oringi, cylinderek i tłoczek tak żeby nie pracowały ze sobą na sucho (pasta lepiej smaruje od płynu ham.). Tłoczek powinien dać się wciskać i wyciągać palcami, jeżeli będzie ciężko pracował to duże prawdopodobieństwo, że niebawem się zapiecze ponownie.

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 11:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
chmielo pisze:
gdzie stacjonujesz kolego?

Ja 50 km od Wrocławia, gmina o pięknej nazwie "Wińsko"


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 12:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
sorry w nocy to i Lubin do Lublina podobny ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl