MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 04, 2011 11:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Więc sprawa ma się tak. Od pewnego czasu ujeżdżam 240D na mechanicznej pompie. Wiadomo 72KM czyli potwór to to nie jest. Ale! Wkurzają mnie dwie sprawy. Mianowicie. Spalanie, i osiągi. W miescie jest w stanie schlać mi nawet 12 litrów. W trasie ni cholery nie zejdzie poniżej 10. Krótko po nabyciu tego wozu rozsypał mi się mechanizm różnicowy. Jako że miałem drugi most, przełożyłem sobie z niego bebechy i jest ok. ALE. Mam przełożenie 3.92. Z tego co mi wiadomo powinno być 3.46. Auto do stówy ma 14 dni, a piąty bieg jest sens włączyć dopiero przy 140. Fakt. Licznik zamyka. i to 160 wyciągnie ale wyjeżdżając z Poznania wciskam pełen but a w przed Wrocławiem mam 160. I teraz pytanie. Jaki most powinien być w 240D z 5 skrzynią? Dobrze myśle że 3.42? Ten mój most jest krótki czy długi? Wiem że w benzynowym 2.0 jest 3.92. Jak założe 3.46 coś sie poprawi? Osiągi sie polepszą? Już to spalanie przeżyje ale zeby to lepiej jechało bo w trasie cokolwiek wyprzedzić to jest męczarnia...No i wyje mi tak że radio zagłusza więc i tak go muszę wymienić. Ale najpierw chce sie dowiedzieć na jaki.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pn kwie 04, 2011 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
http://www.w114-115.org.pl/dane/

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt kwie 05, 2011 12:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No to już wiem. Ale jaki ma mam ten most? Szybki? Rozumiem że mam za dlugie przełożenia tak?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: wt kwie 05, 2011 1:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Po pierwsze, przełożenie powinieneś mieć 3,69.

MercSwir pisze:
Ale jaki ma mam ten most? Szybki? Rozumiem że mam za dlugie przełożenia tak?

Wg. tego co piszesz, powinno być odwrotnie. Przełożenie 3,92 to krótkie "biegi", czyli auto powinno rozpędzać się szybciej kosztem prędkości maksymalnej.
Sprawdź dokładnie przełożenie mostu który włożyłeś, bo po tym co napisałeś to raczej nie jest to 3,92.

Gorsza wiadomość jest taka, że znaleźć dobry most 3,69 to nie jest prosta sprawa.

_________________
W123 200 1982


Ostatnio zmieniony wt kwie 05, 2011 1:17 am przez azamat, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt kwie 05, 2011 1:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Na 3,92 powinien mieć lepsze przyspieszenie (na 1 obrót kół przypada 3,92 obrotu wału napędowego, czyli de facto wału korbowego silnika jadąc na IV biegu, czyli silnik ma lżej - lepsze przyspieszenie, ale żeby jechać ze stałą wysoką prędkością musi mieć wyższe obroty - większe zużycie paliwa).

Na 3,46 powinien mieć wyższą prędkość maksymalną (na 1 obrót kół przypada 3,46 obrotu wału napędowego, czyli de facto wału korbowego silnika jadąc na IV biegu, czyli silnik ma ciężej - gorsze przyspieszenie, ale żeby jechać ze stałą wysoką prędkością musi mieć niższe obroty - mniejsze zużycie paliwa).

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt kwie 05, 2011 12:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Szumek pisze:
ale żeby jechać ze stałą wysoką prędkością musi mieć niższe obroty - mniejsze zużycie paliwa


Teoretycznie tak, ale 3,46 to most od 'trzysety' więc nie spodziewałbym się wielkiej oszczędności bo z takim przełożeniem to ten silnik będzie szedł często na tzw. 'przydechu' a to nie zmniejsza spalania.

A to co pisze MercSwir wskazuje, że właśnie taki, czyli 'długi' tam chyba ma. 240D na moście od 200D i to jeszcze z piątką skrzynią to będzie raczej całkiem przyjemny samochód - w miarę żwawy (jak na Beczkę z czterocylindrowym dieslem oczywiście...) i dzięki nadbiegowi powinien być też stosunkowo oszczędny.

Moje 126 ma średnio koło 10-10,5/100 bez przyczepy, do 12 na pusto jeszcze nie doszedłem, nawet w mieście...
Choć to akurat może dlatego, że po Wrocku latam głównie w weekendy...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt kwie 05, 2011 12:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wiem, że teoretycznie. ;) Jednak chciałem to w miarę przystępnie opisać. :)

Kolega MercSwir ma, moim zdaniem, jakiś problem z samym silnikiem, dlatego pomimo tej konfiguracji auto słabo przyspiesza. Z resztą, założył już o tym temat - KLIK.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: śr kwie 06, 2011 12:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
A może masz nieszczelną instalację paliwa ? U mnie po wymianie przewodów pod podłogą zużycie paliwa spadło. Paliwo może uciekać na połączeniach przewodu sztywnego i elastycznego (sparciała guma), pod uszczelką króćca w baku albo z powodu skorodowanych przewodów (oryginalne są stalowe). Może być też coś z układem wtryskowym (pompa, wtryskiwacze - kiedy miałeś regulowane?)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl