MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Most. Dylemat, problem, nerwica.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53944
Strona 1 z 1

Autor:  MercSwir [ pn kwie 04, 2011 11:38 pm ]
Tytuł:  Most. Dylemat, problem, nerwica.

Więc sprawa ma się tak. Od pewnego czasu ujeżdżam 240D na mechanicznej pompie. Wiadomo 72KM czyli potwór to to nie jest. Ale! Wkurzają mnie dwie sprawy. Mianowicie. Spalanie, i osiągi. W miescie jest w stanie schlać mi nawet 12 litrów. W trasie ni cholery nie zejdzie poniżej 10. Krótko po nabyciu tego wozu rozsypał mi się mechanizm różnicowy. Jako że miałem drugi most, przełożyłem sobie z niego bebechy i jest ok. ALE. Mam przełożenie 3.92. Z tego co mi wiadomo powinno być 3.46. Auto do stówy ma 14 dni, a piąty bieg jest sens włączyć dopiero przy 140. Fakt. Licznik zamyka. i to 160 wyciągnie ale wyjeżdżając z Poznania wciskam pełen but a w przed Wrocławiem mam 160. I teraz pytanie. Jaki most powinien być w 240D z 5 skrzynią? Dobrze myśle że 3.42? Ten mój most jest krótki czy długi? Wiem że w benzynowym 2.0 jest 3.92. Jak założe 3.46 coś sie poprawi? Osiągi sie polepszą? Już to spalanie przeżyje ale zeby to lepiej jechało bo w trasie cokolwiek wyprzedzić to jest męczarnia...No i wyje mi tak że radio zagłusza więc i tak go muszę wymienić. Ale najpierw chce sie dowiedzieć na jaki.

Autor:  voytas [ pn kwie 04, 2011 11:48 pm ]
Tytuł:  Re: Most. Dylemat, problem, nerwica.

http://www.w114-115.org.pl/dane/

Autor:  MercSwir [ wt kwie 05, 2011 12:29 am ]
Tytuł:  Re: Most. Dylemat, problem, nerwica.

No to już wiem. Ale jaki ma mam ten most? Szybki? Rozumiem że mam za dlugie przełożenia tak?

Autor:  azamat [ wt kwie 05, 2011 1:13 am ]
Tytuł:  Re: Most. Dylemat, problem, nerwica.

Po pierwsze, przełożenie powinieneś mieć 3,69.

MercSwir pisze:
Ale jaki ma mam ten most? Szybki? Rozumiem że mam za dlugie przełożenia tak?

Wg. tego co piszesz, powinno być odwrotnie. Przełożenie 3,92 to krótkie "biegi", czyli auto powinno rozpędzać się szybciej kosztem prędkości maksymalnej.
Sprawdź dokładnie przełożenie mostu który włożyłeś, bo po tym co napisałeś to raczej nie jest to 3,92.

Gorsza wiadomość jest taka, że znaleźć dobry most 3,69 to nie jest prosta sprawa.

Autor:  Szumek [ wt kwie 05, 2011 1:16 am ]
Tytuł:  Re: Most. Dylemat, problem, nerwica.

Na 3,92 powinien mieć lepsze przyspieszenie (na 1 obrót kół przypada 3,92 obrotu wału napędowego, czyli de facto wału korbowego silnika jadąc na IV biegu, czyli silnik ma lżej - lepsze przyspieszenie, ale żeby jechać ze stałą wysoką prędkością musi mieć wyższe obroty - większe zużycie paliwa).

Na 3,46 powinien mieć wyższą prędkość maksymalną (na 1 obrót kół przypada 3,46 obrotu wału napędowego, czyli de facto wału korbowego silnika jadąc na IV biegu, czyli silnik ma ciężej - gorsze przyspieszenie, ale żeby jechać ze stałą wysoką prędkością musi mieć niższe obroty - mniejsze zużycie paliwa).

Autor:  DJ MAKU [ wt kwie 05, 2011 12:03 pm ]
Tytuł:  Re: Most. Dylemat, problem, nerwica.

Szumek pisze:
ale żeby jechać ze stałą wysoką prędkością musi mieć niższe obroty - mniejsze zużycie paliwa


Teoretycznie tak, ale 3,46 to most od 'trzysety' więc nie spodziewałbym się wielkiej oszczędności bo z takim przełożeniem to ten silnik będzie szedł często na tzw. 'przydechu' a to nie zmniejsza spalania.

A to co pisze MercSwir wskazuje, że właśnie taki, czyli 'długi' tam chyba ma. 240D na moście od 200D i to jeszcze z piątką skrzynią to będzie raczej całkiem przyjemny samochód - w miarę żwawy (jak na Beczkę z czterocylindrowym dieslem oczywiście...) i dzięki nadbiegowi powinien być też stosunkowo oszczędny.

Moje 126 ma średnio koło 10-10,5/100 bez przyczepy, do 12 na pusto jeszcze nie doszedłem, nawet w mieście...
Choć to akurat może dlatego, że po Wrocku latam głównie w weekendy...

Autor:  Szumek [ wt kwie 05, 2011 12:13 pm ]
Tytuł:  Re: Most. Dylemat, problem, nerwica.

Wiem, że teoretycznie. ;) Jednak chciałem to w miarę przystępnie opisać. :)

Kolega MercSwir ma, moim zdaniem, jakiś problem z samym silnikiem, dlatego pomimo tej konfiguracji auto słabo przyspiesza. Z resztą, założył już o tym temat - KLIK.

Autor:  desperado [ śr kwie 06, 2011 12:08 am ]
Tytuł:  Re: Most. Dylemat, problem, nerwica.

A może masz nieszczelną instalację paliwa ? U mnie po wymianie przewodów pod podłogą zużycie paliwa spadło. Paliwo może uciekać na połączeniach przewodu sztywnego i elastycznego (sparciała guma), pod uszczelką króćca w baku albo z powodu skorodowanych przewodów (oryginalne są stalowe). Może być też coś z układem wtryskowym (pompa, wtryskiwacze - kiedy miałeś regulowane?)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/