MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=53998
Strona 1 z 1

Autor:  Bodzio [ sob kwie 09, 2011 2:41 am ]
Tytuł:  Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Pomysł mam taki: kupujemy
IR 58mm FILTR PODCZERWIENI 760nm INFRARED wawa
http://allegro.pl/show_item.php?item=1536729236&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
montujemy na fotoaparacie 450D
przy wyłączonej od dłuższego czau stacyjce otwieramy skrzynkę z bezpiecznikami
i robimy fotkę.
Na fotce widać, który bezpiecznik mimo wyłaczonej stacyjki się grzeje i już wiemy dlaczego po dłuższym postoju nie zapalimy.
Jeśli pomysł jest dobry to koszt operacji 60 + 7 i jesteśmy najszybszą stacją diagnostyczną od elektryki.
W ten sam sposób można bez dotykania zweryfikować prawidłowo dobrane kable lub te co wymagają wymiany bo cóś...

Autor:  Bodzio [ sob kwie 09, 2011 2:49 am ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Powiedzmy, że jeden z cylindrów ma problemy ze sobą, myślę, że blok silnika będzie miał lokalnie temperaturę o kilka stopni wyższą niż dookoła, jeśli na termofotce będzie to widać, albo że jedna ze świec żarowych nie grzeje to wystaczy włączyć na zimnym silniku zapłon i termofotka świec i widać, że 3 się grzeją, a 2 nie...

Dmuchamy na podszybie zimnym powietrzem, robimy fotkę wnętrza i widać, że zimne powietrze lub woda się dostaje, i gdzie...

Kupiłem taki filtr i będę się spowiadał z doświadczeń...

Autor:  chmielo [ sob kwie 09, 2011 12:42 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

bardzo ciekawe, pochwal się na forum jak najszybciej ;)

Autor:  Bodzio [ ndz kwie 10, 2011 6:03 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Poczytałem i powinienem najpierw,
ale filtr już kupiony, czekam na przesyłkę,
ale pierwsza próba to test czy:
- matryca umie zarejestrować podczerwień
- obiektyw umie przepuścić podczerwień
Obrazek
wcisłem wcisk w pilocie i pstryk
i pierwszy test wyszedł pozytywnie !

To od jutra będę mógł się skupić na technice,
trzeba zrobić ramkę z 4 takimi diodami + bateria,
na przykład 20 x 10 cm aby dokładnie znać
położenie fotografowanych elementów
bo w podczerwieni nie widać tła tylko to co ciepłe
i byłoby widać , że jeden bezpiecznik pracuje (grzeje się)
a inne zimne więc na zdjęciu nie byłoby widać który
chyba, że na tle ramki położonej wokoło skrzynki.

Autor:  beet [ ndz kwie 10, 2011 6:23 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Miałem kiedyś w rękach lornetkę termowizyjną i z ciekawości spojrzałem sobie na pracujący silnik u ojca w samochodzie, przypominał białą plamę i raczej niemożliwe żeby można było zaobserwować jakieś różnice temperatur, oprócz okolic kolektora. Może i to wynikało z tego, że maksymalny zakres temperatury, którą lornetka "mierzy" było bodajże 100 stopni. Wątpliwe żeby taki filtr był w stanie to pokazać lepiej, wtedy sprzęt za kilkanaście i kilkadziesiąt tysięcy PLN byłby zbędny, ale trzymam kciuki, że coś zobaczysz ;)

Autor:  Bodzio [ ndz kwie 10, 2011 6:54 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Lornetka ma wzmacniać słabe sygnały, może zapomniałeś zmiejszyć czułość,
aparatowi damy krótki czas, a jak będzie za długi to jeszcze go skrócimy.
Albo ustawimy mniejszą czułość (DIN 4000) albo jeszcze coś i damy radę.
Bo my zawsze dajemy radę.

Autor:  fronko77 [ ndz kwie 10, 2011 10:12 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Bardzo interesująca zabawka, Bodziu czekamy na szczegóły z niecierpliwością, i koniecznie fotki

Autor:  Bodzio [ ndz kwie 10, 2011 10:39 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Typowy Canon 450D (ale podobno można używać większości zwykłych kompaktów pod warunkiem, że mają możliwość założenia filtra)
robimy test z pilotem do telewizora (dowolny pilot na podczerwień) i jak na wprost nie widać a na fotce jest plamka
to kupujemy filtr IR (infrared) czyli czarny filtr i dalej już zabawa.

W internacie piszą, że długie czasy naświetlania, ale to dla zimnych powierzchni o temperaturze rzędu 20 stopni (do 15 sekund)
dla człowieka (36 stopni) podają 10 sekund (więc laskę najlepiej dobrze wcześniej przywiązać do rury, kaloryfera lub krzesła),
dla silnika czy bezpieczników powinno wystarczyć czas rzędu sekundy, nawet z ręki powinno wyjść rozsądnie
tym bardziej, że nie chcemy robić zdjęć artystycznych tylko techniczne, jednak wydaje mi się, że statyw byłby wskazany.

Jutro dostanę filtr i zapodam dalsze fotki (silnik, bezpieczniki, rura, wydech, laska antywłamaniowa na kierownicę).

Autor:  voytas [ ndz kwie 10, 2011 10:50 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Przydałby się i statyw, i możliwość szybkiej zmiany na "normalny tryb" w celu zrobienia identycznego zdjęcia które umożliwi zlokalizowanie ciepłych elementów...

Też trzymam kciuki bo to lepsze niż jakieś nieudane pokazy lotnicze nadawane w TV...

Autor:  Bodzio [ ndz kwie 10, 2011 11:14 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Ale jak okaże się, że automat głupieje i trzeba robić ręcznie przesłonę i czas
to robimy ustawienia własne na IR i zaraz po fotce zdejmujemy filtr i przełączamy na auto i druga fotka.
I to jest słuszna koncepcja i oszczędza nam na robieniu jakichś głupich diodek na ramce.
I kompakty mogą się okazać lepsze bo widać przez wizjer a nie przez obiektyw gdzie wtedy nic nie widać.
Spróbuję uruchomić Optio S4 i dokładać filtr ręką na moment, na drugą fotkę, ale to dopiero jak filtr pocztą dojdzie.

Autor:  beet [ pn kwie 11, 2011 1:24 am ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Bodzio pisze:
Lornetka ma wzmacniać słabe sygnały, może zapomniałeś zmiejszyć czułość,


Nie zapomniałem, tylko się do tego w ogóle nie dotykałem, nie mój sprzęt i tylko sobie podziwiałem widoki. Ptaszki na drzewie było widać jak na patelni, a bez niej nawet bym się nie domyślił, że tam siedzą. No ale fakt, to na pewno nie sprzęt do takich zastosowań jakie Ty sobie upatrzyłeś. Trochę sceptycznie jestem nastawiony do Twojego projektu, ale tylko dlatego, że gdyby takie coś działało, to co do ugrania miałyby specjalistyczne firmy zajmujące się tym tematem. Procedura w sumie podobna, kamerowanie bądź fotografowanie i późniejsze kwiatki w stylu gdzie ile ciepła ucieka w budynku, który element się przegrzewa w silniku, a nawet który element w maszynie ma jakieś wewnętrzne uszkodzenie. Tego nie robią filtry za kilkadziesiąt złotych. Ale nie zniechęcaj się, miło będzie przeczytać, że coś z tego wyszło ;)

Autor:  Bodzio [ pn kwie 11, 2011 9:32 am ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

Kiedyś liczyłem ile ludzi potrzeba i ile kosztowałby program liczący składki w ZUSie na emeryturę, wyszło mi jedna osoba na jedno stare województwo plus jedna centralnie czyli razem 50 osób, i zatem jakieś 50 komputerów, i za program chciałbym dostać tak z 10 tys, no teraz to dopisałbym zero na końcu, czyli 100 tys.

Robię takie rzeczy od 25 lat więc wiem jak to zrobić. Więc czy uważasz, że 300 mln to nie jest jedna wielka ściema ? Tak jak te całe audyty finansowe, budowlane i wogóle wszystko ? Robi się ludzi w jajo, koszty rzeczywiste są na poziomie 1% całej imprezy, klient płaci za niewiedzę. Dlatego wiedza jest poukrywana, nie znajdziesz jej w internecie, bo jest cenna, zobaczysz co się będzie działo, jak nam się uda. Szybko dostaniemy niewielką dotację dla Klubu, żeby z serwera usunąć ten temat.

Niech się to nazywa sponsorowanie zlotu i niech wyjdzie 5 tys. podzielone na tylu sponsorów ilu się zgłosi. Czyli jak zadzwoni do mnie pięciu na +48 501 166 120.
To podam im numer konta:
Stowarzyszenie MB/8 Club Poland
ul. Jagiełły 14, 55-100 Trzebnica
25 1500 1285 1212 8003 6092 0000
i kwotę 1000 zł

Autor:  Gab [ sob kwie 16, 2011 12:23 am ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

beet pisze:
Bodzio pisze:
Lornetka ma wzmacniać słabe sygnały, może zapomniałeś zmiejszyć czułość,


Nie zapomniałem, tylko się do tego w ogóle nie dotykałem, nie mój sprzęt i tylko sobie podziwiałem widoki.


Ale chyba mieszacie dwie technologie - co innego różnej maści wzmacniacze światła (np. wojskowe noktowizory itp.)
a co innego kamery termowizyjne. Te drugie kosztują ciężkie pieniądze, ale i możliwości mają zupełnie inne (i do czego innego służą). Znajomy robi badania termowizyjne i trochę widziałem, jak to działa. Może go poproszę, żeby
mi silnik pooglądał :) Oczywiście - często do prostego obejrzenia, gdzie masz nieszczelne okna w domu nie potrzeba
aż takiej czułości, ale innego sprzętu w zasadzie nie ma.

Gab

Autor:  darus [ sob kwie 16, 2011 9:10 pm ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

nie zagłębiając sie w zagadnienia fizyki, optyki itp. Nowe silniki maja pełno osprzętu, zasłon i pierdół, bloku nie sposób dojrzeć. Nawet w W 124 ciężko by robic rentgen bloku, bo w takim OM z lewej strony jest kolektor ssący, pompa i filtr, a z prawe kolektry wydechowe.

Autor:  Bodzio [ ndz kwie 17, 2011 12:49 am ]
Tytuł:  Re: Diagnostyka elektryczna i mechaniczna.

O.K. Wykrakaliście, pierwsze próby nieudane, ale liczę na mocną naukę ustawiania ręcznego, statyw i inne takie. Się zobaczy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/