MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w123] ASB - eksploatacja, naprawy, regulacje itp. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=54012 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kamael [ ndz kwie 10, 2011 12:30 pm ] |
Tytuł: | [w123] ASB - eksploatacja, naprawy, regulacje itp. |
Witam, już prawie od roku ujeżdżam beczkę z automatem. Przez ten czas moje poglądy na temat takich przekładni zmieniły się o 180 stopni. Pojawiło się jednak kilka pytań na które odpowiedzi muszę szukać tutaj. Zakładam więc temat, który będzie poświęcony wszystkiemu co związane z automatami. Liczę na Waszą pomoc. ![]() 1. Kick-down - gdy ruszam z kick-downem, to wszystko jest jak być powinno. Rusza z jedynki i zmieniają się prędkości przy zmianach kolejnych biegów. Pamiętam, że przez kilka pierwszych miesięcy czwórka włączała się przy 80km/h a teraz dopiero przy 100km/h. To zdecydowanie za dużo, bo słychać, że kończą się obroty. Jak to możliwe, że tak się stało? jak się to reguluje? 2. "Ślizgająca się trójka" - podczas normalnej jazdy (bez kicka) przy zmianie z dwójki na trójkę pojawia się uślizg. Im bardziej się wciska gaz, tym uślizg jest większy (czasami tak długo przeciąga, że jak już włączy trójkę, to zaraz potem wrzuca czwórkę), gdy nie ma obciążenia (delikatne przyspieszanie), to nie ma go wcale. Przy kick-downie też się nie pojawia. Zużyte tarczki? Regulacje? 3. Sprzęgło hydrokinetyczne - zastanawiam się jak poprawnie je eksploatować. Jak stoję np na światłach, to czy mogę mieć włączony bieg i trzymać auto na hamulcu, czy lepiej jest wrzucić "luz"? 4. Poszukuję elementu 249. Można coś takiego kupić? Może ma ktoś na zbyciu? Albo mógłby pożyczyć? Mając wzór dorobiłbym sam. U mnie ta blaszka przerdzewiała i nie mam świateł cofania. Załącznik: Narazie nie przychodzi mi do głowy więcej pytań. |
Autor: | howser [ ndz kwie 10, 2011 2:27 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] ASB - eksploatacja, naprawy, regulacje itp. |
Kamael pisze: 3. Sprzęgło hydrokinetyczne - zastanawiam się jak poprawnie je eksploatować. Jak stoję np na światłach, to czy mogę mieć włączony bieg i trzymać auto na hamulcu, czy lepiej jest wrzucić "luz"? lepiej trzymac na hamulcu. Kamael pisze: 1. Kick-down - gdy ruszam z kick-downem, to wszystko jest jak być powinno. Rusza z jedynki i zmieniają się prędkości przy zmianach kolejnych biegów. Pamiętam, że przez kilka pierwszych miesięcy czwórka włączała się przy 80km/h a teraz dopiero przy 100km/h. To zdecydowanie za dużo, bo słychać, że kończą się obroty. Jak to możliwe, że tak się stało? jak się to reguluje? 2. "Ślizgająca się trójka" - podczas normalnej jazdy (bez kicka) przy zmianie z dwójki na trójkę pojawia się uślizg. Im bardziej się wciska gaz, tym uślizg jest większy (czasami tak długo przeciąga, że jak już włączy trójkę, to zaraz potem wrzuca czwórkę), gdy nie ma obciążenia (delikatne przyspieszanie), to nie ma go wcale. Przy kick-downie też się nie pojawia. Zużyte tarczki? Regulacje? kiedy zmieniales olej i filtr? Jesli nie zmieniales proponuje najpierw to zmienić. |
Autor: | Kamael [ ndz kwie 10, 2011 3:23 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] ASB - eksploatacja, naprawy, regulacje itp. |
Cytuj: lepiej trzymac na hamulcu. Jakieś uzasadnienie? ![]() Cytuj: kiedy zmieniales olej i filtr? Zaraz po kupnie. Niecałe 10tys. kilometrów temu. |
Autor: | _me: how_ [ pn kwie 11, 2011 9:27 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] ASB - eksploatacja, naprawy, regulacje itp. |
Jak to kiedyś napisał Leopold: to co wystaje między fotelami jest wg instrukcji obsługi "dzwignią wyboru trybu pracy", a nie "dzwignią zmiany biegów", więc odpowiedź wydaje się być jasna, ale rozumiem, że jesteś bardziej ambitny niż przeciętny czytelnik niebieskiej książeczki, więc podpowiem, że odpowiedź jest też gdzieś na forum, bo kiedyś zastanawialiśmy się jak się czuje hydrokinetyka na swiatłach. Z tego co pamiętam dozliśmy do wniosku, że ona jednak nie odczuwa tego w sensie ludzkim i nie jest ci w żaden sposób wdzięczna, że na 2 minuty wrzucasz N, chociaż tobie może się tak wydawać. Co do wymiany oleju w nadziei na poprawę zmiany biegów, to oczywiście zawsze należy pochwalić dążenie do posiadania świeżego lubryfikantu, ale przypomina mi to wymianę świec+kabli+kopułki na wszystkie problemy zwiazane z K-Jetem. Parafrazując jednego z kolegów: taki pakiet desperata. Piszesz o 200, czy 300D? Masz modulator z linką, czy podciśnieniowy? W kwestii regulacji, ciśnienia modulacji i różnicy w modulatorach wątpliwości rozwiewają częściwo posty marcina280e, w kwestii sterowania sztywnego i linki: Adler1934. Co do blaszki, to poproś kogoś o jej numer, bo może nie opłaca ci sie nawet przebierać do pracy. Szkoda by było żebyś doginając własnoręcznie blachę odbudował dwie karoserie, a uciął sobie palca na blaszcze za 16,58 netto. |
Autor: | McCoy [ ndz kwie 24, 2011 12:25 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] ASB - eksploatacja, naprawy, regulacje itp. |
Kupowałem tę blaszkę jakiś rok temu - ceny nie pamiętam, bo kupowałem przy okazji całe wiadro innych dupereli. Ale numer znam: A 115 545 01 42. Przy okazji - jakbyś potrzebował nowego przełącznika, tego od świateł wstecznego i blokady rozrusznika,to mam jeszcze ze dwa nowe... ![]() |
Autor: | Kamael [ wt kwie 26, 2011 8:22 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] ASB - eksploatacja, naprawy, regulacje itp. |
Blaszkę kupiłem. ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |