MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z felgami do w123 ocierają https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=54117 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | wojteksend [ sob kwie 16, 2011 11:21 pm ] |
Tytuł: | problem z felgami do w123 ocierają |
Witam otóż mam taki problem kupiłem sobie felgi do mojego w123 sa to 15''7,5 mam na nich opony 195/50 i po założeniu ocierają co mam teraz zrobic? bo jestem zielony w tym temacie mam zastosować dystanse? jak tak to jakie? pomóżcie .... |
Autor: | hruścik [ ndz kwie 17, 2011 9:18 am ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Dystanse i po kłopocie. |
Autor: | voytas [ ndz kwie 17, 2011 10:34 am ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
wojteksend pisze: 195/50 Kupiłeś tak niski profil z przekonania czy z niewiedzy? Przy 15tkach rozmiar najbliższy fabrycznemu to 195/65, ale przy takiej wąskiej i niskiej oponie felga 7,5 cala będzie narażona na uszkodzenia... 205/60 lub 205/65 - w te rozmiary bym celował (po sprawdzeniu że wejdą w nadkola...). Poszukaj na forum podobnego tematu sprzed tygodnia - były nawet fotki beczek z różnymi konfiguracjami ![]() |
Autor: | M100 [ ndz kwie 17, 2011 12:47 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Nie napisałeś o co obcierają? Jeśli o błotnik to żaden dystans nie pomoże. |
Autor: | wojteksend [ ndz kwie 17, 2011 4:20 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
z przodu ocierają o drążki koncówki a z tyłu delikatnie za tarcza o te łapy metalowe czy jakoś tak od dołu opony mam nowe wiec nie bede kupował drugich tu nie chodzi o wysokosc opony a raczej o jej szerokosc bo na wysokosc to nic nie obciera mail juz ktos taki problem? jakie mam kupic dystanse wystarczą przód 15mm tył 10mm? |
Autor: | wojteksend [ ndz kwie 17, 2011 5:19 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
ps oznaczenia z felg to et35 7jx15h2 |
Autor: | Hen [ pn kwie 18, 2011 7:17 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Gdzie obcierają? Z tyłu, z przodu?? Z przodu miałem problem przy 15"/7" na oponie 205/65 od 190 15-sto dziurowce z przodu zaczepiały o drążek kierowniczy tak że nie dało się jej w ogóle założyć, dystans 27mm i po problemie. Z tyłu obcierał delikatnie o karoserie, 7mm dystans i po kłopocie. Teraz mam 16"/8" na oponie 205/55 i z przodu dla spokoju dałem tylko 7mm dystans bo odległość felgi od drążka była ok.3mm. |
Autor: | georem [ wt kwie 19, 2011 12:19 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
wojteksend pisze: Witam otóż mam taki problem kupiłem sobie felgi do mojego w123 sa to 15''7,5 mam na nich opony 195/50 i po założeniu ocierają co mam teraz zrobic? bo jestem zielony w tym temacie mam zastosować dystanse? jak tak to jakie? pomóżcie .... Ni napisałeś o co ocierają? ![]() POWODY: 1. Nie kupiłeś felg do W123! 2. Masz zły rozmiar opon. ROZWIĄZANIE: 1. Kupić felgi o odpowiednim ET lub zastosowac dystans! 2. Kupić na nie opony o odpowiednim/zblizonym do oryginalnego rozmiaru na przykład: 195/65 lub 205/60 |
Autor: | 124coupe [ sob mar 07, 2015 10:19 am ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Mam ten sam problem z et 35 Ale dystans 7mm z przodu powoduje ze felga nie siada na pierscien centrujacy a jak probowalem zalozyc dystans 15m z pierscieniem centrujacym w sobie to nie wchodzi bo piasta ma duzy "łeb" czy bez pierscieni centrujacych ktos jezdzi? |
Autor: | Stomek [ sob mar 07, 2015 12:08 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Przednia ośka w 123 jest upierdliwa pod względem dystansów, ma stosunkowo dużej średnicy stożek przechodzący z średnicy centrującej koło do osadzenia pokrywki łożyska. Nie ma opcji przejścia przy nawet 40mm dystansie ze średnicy 66,6 na tę samą. Jednym z rozwiązań jest roztaczanie felgi na 72mm ( Audi) i dystans odpowiedniej grubości dla regulacji ET i przejścia ze średnicy 66,6 na 72mm. Nie odważyłbym się na jazdę z dystansem bez kołnierza centrującego koło, wszystkie obciązenia związane z jazdą przenisione są wtedy na szpilki. ET dla tej ośki powinno oscylować w granicach 23 dla szerokości 7cali z tendencją do zmiejszania, gdy idziemy w szersze koło. Dla przykładu 8,5 szerokie z przodu, ET13. Tylna os to zupełnie inna piłka, tam szybko mozna przejść w dystansie ze średnicy 66,6 na te samą, poza tym mieści nawet 10,5 cala szerokości. |
Autor: | Wojtek [ sob mar 07, 2015 3:26 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Stomek pisze: Nie odważyłbym się na jazdę z dystansem bez kołnierza centrującego koło, wszystkie obciązenia związane z jazdą przenisione są wtedy na szpilki. Pozwolę sobie się nie zgodzić całkowicie z tym co piszesz. Połączenie felga - piasta jest w 100 procentach połączeniem ciernym, a pierścień centrujący nie ma żywcem nic do tego. Siła nacisku wywołana jest dociągnięciem śrub i to na niej (sile tarcia) "trzyma się" masa auta. Do tego dochodzą siły (dużo większe niż siła nacisku auta) pochodzące od przyspieszania i hamowania - tutaj działa dokładnie ta sama siła tarcia i centrowanie również nie ma nic do tego. Prawidłowo zamocowana felga (śruby z centrowaniem - czy to kulowym czy stożkowym, w zależności od otworów w feldze - dokręcone stopniowo jak w głowicy) nie potrzebuje do niczego pierścienia centrującego. Oczywiście inną sprawą są skutki niewłaściwego zamocowania felg - ludzie nauczeni są kłaść felgę na pierścieniu centrującym i potem po kolei przykręcać śruby, więc nie mając centrowania (mając złe) montują "na pałę" i stąd bicie felg, czy nawet pęknięte piasty. Ale z drugiej strony maluchy na cytrynkach się nie rozpadają, a i nawet stare garbusy nieźle się trzymają ![]() Stomek pisze: ET dla tej ośki powinno oscylować w granicach 23 dla szerokości 7cali z tendencją do zmiejszania, gdy idziemy w szersze koło. Dla przykładu 8,5 szerokie z przodu, ET13. Przecież taki rozmiar już sporo wystaje z przodu poza obrys auta - i o ile nie obciera od wewnątrz, to obciera z zewnątrz. Zresztą dlatego wszystkie w123 mające z przodu felgi penta (16x8 et11) mają zdjęcia ze skręconymi kołami - żeby nie było widać, że koło wystaje poza auto ![]() https://www.google.pl/search?q=w123+pen ... AQ&dpr=0.9 |
Autor: | THC [ sob mar 07, 2015 9:11 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Załącznik: Znalazłem w google takie zdjęcie . Facet twierdzi,że to penta 8j16 z oponą 55-205. Nie bardzo wystaje . Pierścienie centrujące lepiej mieć fizyki nie oszukasz ![]() ![]() |
Autor: | Stomek [ sob mar 07, 2015 11:24 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Wojtek pisze: Pozwolę sobie się nie zgodzić całkowicie z tym co piszesz. Połączenie felga - piasta jest w 100 procentach połączeniem ciernym, a pierścień centrujący nie ma żywcem nic do tego. Siła nacisku wywołana jest dociągnięciem śrub i to na niej (sile tarcia) "trzyma się" masa auta. Do tego dochodzą siły (dużo większe niż siła nacisku auta) pochodzące od przyspieszania i hamowania - tutaj działa dokładnie ta sama siła tarcia i centrowanie również nie ma nic do tego. Prawidłowo zamocowana felga (śruby z centrowaniem - czy to kulowym czy stożkowym, w zależności od otworów w feldze - dokręcone stopniowo jak w głowicy) nie potrzebuje do niczego pierścienia centrującego. Oczywiście inną sprawą są skutki niewłaściwego zamocowania felg - ludzie nauczeni są kłaść felgę na pierścieniu centrującym i potem po kolei przykręcać śruby, więc nie mając centrowania (mając złe) montują "na pałę" i stąd bicie felg, czy nawet pęknięte piasty. Ale z drugiej strony maluchy na cytrynkach się nie rozpadają, a i nawet stare garbusy nieźle się trzymają ![]() Mnie uczono w technikum samochodowym zupełnie inaczej, ale to było 20 lat temu , więc może inetenet teraz lepiej uczy. Pozwól sobie , kto Ci broni przytaczać po innych temat 126p i francuzików. Nie jest tylko tam powiedziane ,że to były samochody o stosunkowo małej wadze i rozwijające często prędkości , gdzie nawet opona/koło nie wymagało wyważenia dynamicznego, poza tym skoro było tak świetne to dlaczego Fiat i VW w czasie trwającej produkcji wycofał się z tego rozwiązania , a i Francuzi tego nie stosują. Rośnie masa i prędkość, rośnie pęd, wielkość wektorowa która ma w sobie między innymi jednostkę SI [N] A gdzie akcja , tam i reakcja... I skoro podtoczenie na piascie (średnica centrująca) jest tak mało ważna to dlaczego jest stosowana w ciężarówkach. Przecież licząc miliony kół razy cięzkie kg naddatku materiału to dla firmy miliardowe straty corocznie. I dlaczego podczas awarii tegoż podtoczenia, serwisanci nie puścili mojego kolegi dalej w trasę , choć mieli całkowicie nowe koło. Bo trzeba było wymienić też piastę. Skoro też pierścienie centrujące są mało ważne i stosowane tylko dla ułatwienia montażu, dlaczego w interecie tyle stwierdzeń o niewyważeniu kół oraz jego zaniku po założeniu pierścieni centrujących? Niedawno miałem tożsame połaczenie śrubowe, typowo cierne obciążone średnio 200T (obliczone na ponad 300T) z siłami działającymi poprzecznie do osi obrotu, śruby M27 z momentem 600Nm ulegały prawie idealnemu ścięciu, a to właśnie przez niedokładnie pasowanie podobnie dzałających sworzni centrujących. Przy takich rozmiarach dopiero widać , jak naprawdę działa fizyka. Stomek pisze: ET dla tej ośki powinno oscylować w granicach 23 dla szerokości 7cali z tendencją do zmiejszania, gdy idziemy w szersze koło. Dla przykładu 8,5 szerokie z przodu, ET13. Wojtek pisze: Przecież taki rozmiar już sporo wystaje z przodu poza obrys auta - i o ile nie obciera od wewnątrz, to obciera z zewnątrz. Zresztą dlatego wszystkie w123 mające z przodu felgi penta (16x8 et11) mają zdjęcia ze skręconymi kołami - żeby nie było widać, że koło wystaje poza auto ![]() https://www.google.pl/search?q=w123+pen ... AQ&dpr=0.9 Tak , i oryginalna Penta 8J16 ET 11 została dopuszczona przez TUV do danego modelu, choć wystawała poza rant... ![]() I ATS Barock 7J15ET23 (tez dopuszczony do ruchu w DE) wystaje... ![]() Popatrz na zdjęcia z podpisu, tam ZW2 8,5J17ET53 ( felga tylko i wyłacznie pod dystans) zamontowana jest na dystansie 40mm, co daje ET wynikowe 13. Tył natomiast 9J17 ET59 na dystanie 40mm, wynikowe 19. Auto to białe 123CE. Oliwkowe 230CE stoi na Ronal R9 8J16 ET 11 205/55/16 |
Autor: | desperado [ ndz mar 08, 2015 12:37 am ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
No i jeszcze zmiana felg wymaga ustawienia od nowa całej gepmetrii zawieszenia. Jeżeli zmienił się głębokość osadzenia koła, to zmienia się np promień zataczania. Przy zmianie wysokości koła zmienia się już w zasadzie wszystko- wyprzedzenie, pochylenie i promień zataczania |
Autor: | Wojtek [ ndz mar 08, 2015 6:22 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z felgami do w123 ocierają |
Stomek pisze: Mnie uczono w technikum samochodowym zupełnie inaczej, ale to było 20 lat temu , więc może inetenet teraz lepiej uczy. Ja co prawda nie chodziłem do technikum samochodowego, ale wiedzy nie zdobywałem też w internecie ![]() Stomek pisze: Pozwól sobie , kto Ci broni przytaczać po innych temat 126p i francuzików. Nie jest tylko tam powiedziane ,że to były samochody o stosunkowo małej wadze i rozwijające często prędkości , gdzie nawet opona/koło nie wymagało wyważenia dynamicznego, poza tym skoro było tak świetne to dlaczego Fiat i VW w czasie trwającej produkcji wycofał się z tego rozwiązania , a i Francuzi tego nie stosują. Rośnie masa i prędkość, rośnie pęd, wielkość wektorowa która ma w sobie między innymi jednostkę SI [N] A gdzie akcja , tam i reakcja... Nie przytaczam po innych, ale (ktoś kiedyś powiedział, że wszystko co się powiedziało przed "ale" nie ma znaczenia ![]() ![]() Stomek pisze: I skoro podtoczenie na piascie (średnica centrująca) jest tak mało ważna to dlaczego jest stosowana w ciężarówkach. Przecież licząc miliony kół razy cięzkie kg naddatku materiału to dla firmy miliardowe straty corocznie. I dlaczego podczas awarii tegoż podtoczenia, serwisanci nie puścili mojego kolegi dalej w trasę , choć mieli całkowicie nowe koło. Bo trzeba było wymienić też piastę. Ehhh... jakby Ci to powiedzieć.... Masz rację ze wszystkim co mówisz... tylko że nie do końca ![]() ![]() Stomek pisze: Skoro też pierścienie centrujące są mało ważne i stosowane tylko dla ułatwienia montażu, dlaczego w interecie tyle stwierdzeń o niewyważeniu kół oraz jego zaniku po założeniu pierścieni centrujących? Ej, a mówiłeś, żeby nie powtarzać za internetem... pisałem już dlaczego tak jest - montowanie "na pałę" Stomek pisze: Niedawno miałem tożsame połaczenie śrubowe, typowo cierne obciążone średnio 200T (obliczone na ponad 300T) z siłami działającymi poprzecznie do osi obrotu, śruby M27 z momentem 600Nm ulegały prawie idealnemu ścięciu, a to właśnie przez niedokładnie pasowanie podobnie dzałających sworzni centrujących. Przy takich rozmiarach dopiero widać , jak naprawdę działa fizyka. Nie widzę związku. Nie mówimy o skutkach złego wycentrowania, tylko o przenoszeniu obciążenia przez pierścień centrujący w połączniu felga - piasta Stomek pisze: Tak , i oryginalna Penta 8J16 ET 11 została dopuszczona przez TUV do danego modelu, choć wystawała poza rant... ![]() I ATS Barock 7J15ET23 (tez dopuszczony do ruchu w DE) wystaje... ![]() Popatrz na zdjęcia z podpisu, tam ZW2 8,5J17ET53 ( felga tylko i wyłacznie pod dystans) zamontowana jest na dystansie 40mm, co daje ET wynikowe 13. Tył natomiast 9J17 ET59 na dystanie 40mm, wynikowe 19. Auto to białe 123CE. Oliwkowe 230CE stoi na Ronal R9 8J16 ET 11 205/55/16 Proszę Cię wyprowadź mnie z błędu i pokaż mi zdjęcie tych zw2 na wyprostowanych kołach od przodu albo od góry. Chciałbym, żeby było tak jak mówisz, bo chciałbym dać te 8.5 z przodu i 9.5 z tyłu kiedyś u siebie ![]() Swoją drogą w końcu jakaś ciekawa dyskusja się wywiązała ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |