MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 3:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 25, 2011 10:24 pm 
Offline

Rejestracja: śr sie 18, 2010 10:19 am
Posty: 0
Numer GG: 6762414
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki , Lublin
Witam , wczoraj moja beczka 2l benzyna (gaznik) z LPG dowiozła mnie do domu ( jak poczciwy pies ) tuż za bramą zgasła i nie da się jej odpalić. Ważne jest fakt że jechałem przez bardzo wyboistą drogę i może coś się rozłączyło tylko nie wiem za co się zabrać. Auto próbowałem odpalić na benzynie jak i na gazie nic-stawiam ze coś z elektryką. Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki są ok. Wcześniej dziwne odgłosy wydawał przekaźnik który jest umiejscowiony obok 2 bezpieczników na nadkolu po lewej stronie - do czego jest ten przekaźnik ?. Dziwny odgłos wygobywa się również z za zegarów tak jak brzęczyk od świateł. Proszę podpowiedzcie od czego zacząć? WAŻNE :(


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 7:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
sprawdź czy masz iskrę na świecach jak ci się coś zaczęło dziać z elektryka

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 11:36 am 
Offline

Rejestracja: śr sie 18, 2010 10:19 am
Posty: 0
Numer GG: 6762414
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki , Lublin
Oczywiście że to sprawdzę wczoraj było późno i miałem dość, ale mam pytanie jeśli nie będzie iskry to co może być przyczyną po za cewką i aparatem zapłonowym ( kopułka i palec nowe ), czy jakiś przekaźnik może mieć na to wpływ?


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 10:44 pm 
Offline

Rejestracja: śr sie 18, 2010 10:19 am
Posty: 0
Numer GG: 6762414
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki , Lublin
na swiecy nie ma iskry , jak mogę sprawdzić czy to wina cewki ?


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 7:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
cewkę na razie zostaw w spokoju sprawdź pierw podstawowe rzeczy czyli świece inna zobacz kable czy prąd do cewki ci dochodzi zobacz jak wygląda kopułka to znaczy czy nie są powypalane styki jak są wypalone to do wymiany albo spróbuj je jeszcze przeczyścić tylko nie pomyl kabli czasami jak będziesz wyciągał

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 9:25 am 
Offline

Rejestracja: śr sie 18, 2010 10:19 am
Posty: 0
Numer GG: 6762414
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki , Lublin
kopułka i palec jest nowy, mam pytanie dotyczące cewki ja mam taką w kształcie kwadratu z dwiema śrubami do których są przykręcone kable. Tylko że są dwie śruby i pytanie mam takie do tych dwóch powinien dochodzić + ? jak tak to pewnie po przekręceniu zapłonu tak ? czy w mercedesie jest coś takiego jak kondensator?
Dziś kupie miernik i sprawdzę.


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 8:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Sprawdź też zielony przewód od rozdzielacza zapłonu do modułu - może nie kontaktuje?
Czy iskry nie ma na żadnej świecy?

EDIT:
Dla niektórych to oczywiste, ale napiszę dla przypomnienia:
  1. Impuls idzie zielonym przewodem z rozdzielacza do modułu zapłonowego.
  2. Moduł w odpowiednim momencie wzbudza cewkę (przez podanie masy).
  3. Z cewki prąd idzie do rozdzielacza a potem przez palec do konkretnej świecy.
Z tego schematu wynika że jeśli nie masz iskry na żadnej świecy to przyczyny trzeba szukać na odcinku od modułu do cewki. Na ujemnym zacisku cewki powinny się pojawiać impulsy - można pod niego podpiąć jakąś aparaturę typu uniwersalny obrotomierz lub np. jakąś centralkę LPG (pewnie Twoja właśnie jest podpięta).

Czy przy ustawieniu centralki na odpalanie z LPG elektrozawór w butli otwiera się podczas kręcenia rozrusznikiem? Jeśli się nie otwiera to znaczy że centralka nie dostaje impulsów z cewki a to z kolej wskazuje na uszkodzenie zielonego przewodu, modułu zapłonowego lub przewodu od modułu do cewki. Jeśli natomiast elektrozawór się otwiera to uszkodzenia szukałbym w samej cewce lub rozdzielaczu (ewentualnie w przewodach po drodze). Ważne żeby nie pomylić wstępnego chwilowego otwarcia elektrozaworu od tego podczas kręcenia rozrusznikiem!

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw kwie 28, 2011 8:11 am 
Offline

Rejestracja: śr sie 18, 2010 10:19 am
Posty: 0
Numer GG: 6762414
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki , Lublin
wczoraj sprawdziłem miernikiem ze do cewki dochodzi prąd dziś jeszcze sprawdzę zielony przewód może gdzieś się wypiął,


Na górę
Post: pt kwie 29, 2011 3:55 pm 
Offline

Rejestracja: śr sie 18, 2010 10:19 am
Posty: 0
Numer GG: 6762414
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki , Lublin
z cewki nie wychodzi prąd , tym samym nie ma iskry na żadnej ze świec. Sprawdziłem zielony kabel wygląda ok , wydaje mi sie że to cewka powiedziała mam dość:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl