MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=54555 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Tom@szek [ pt maja 20, 2011 9:23 am ] |
Tytuł: | Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Witam, potrzebuje pomocy z tylnymi łożyskami, jak je sprawnie wymienić, jakiego smaru użyć i w jakiej ilości, i jak prawidłowo wyregulować luz ?? |
Autor: | vpiqs [ pt maja 20, 2011 2:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Z tego co wiem nie jest to prosty temat. 1. Trzeba mieć specjalny klucz 2. Jak się wymienia łożysko to trzeba wymienić cały komplet. Jest tam tulejka - podkładka, która się odpowiednio odkształca. |
Autor: | Tom@szek [ pt maja 20, 2011 3:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
klucz już posiadam komplet naprawczy również |
Autor: | chmielo [ sob maja 21, 2011 1:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Wyjmij półosie. Z kanału odbezpiecz nakrętkę i ją odkręć, na zablokowanym hamulcu. Najlepiej jakby ktoś ci go przytrzymał. Później podnosisz auto, ściągasz koło i wyjmujesz piastę. Zakładasz nowy zestaw, smarujesz i do samochodu. Nakrętkę dokręcasz momentem 280Nm. Blokujesz ją i po sprawie. |
Autor: | Tom@szek [ pn maja 23, 2011 8:20 am ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Dzięki wielkie za odpowiesz, czy konieczne jest dokręcanie takim momentem, nie dokręca się piasty na maxa a następnie troszeczkę luzuje? |
Autor: | chmielo [ pn maja 23, 2011 3:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Raczej tak bym tego nie robił. |
Autor: | Tom@szek [ wt maja 24, 2011 5:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Na pewno to piastę należny dokręcić aż tak wielkim momentem, wydaje mi się ze ta nakrętka nie wytrzyma az 280 Nm, moze 28?? a ile gramów smaru nałożyć?? |
Autor: | stówa [ wt maja 24, 2011 9:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Kolego, wg zalecen P. Jóżwiaka autora Instrukcji obsługi Mietków:" dokręcić do oporu nakrętkę mocującą i odkręcić ją lekko tak, aby uzyskać minimalny luz" o momentach nie ma tu mowy. Może coś Ci pomogę, bo chyba koledzy z forum jakoś nie sprecyzowali jak to zrobić, albo wprowadzają w błąd. Może nie skupili się nad tematem. Nie jestem mechanikiem, ale cytuję za książką. Twój tok rozumowania moim zdaniem jest prawidłowy. Laik do może laika. Pozdrawiam . Janusz ![]() |
Autor: | stówa [ wt maja 24, 2011 9:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
W drugiej instrukcji "Sam naprawiam w 123" nie ma nic o momencie 280 Nm, jak napisał chmielo. Coś się chyba pomyliło koledze. Dobrze myślisz. Pozdrawiam. Janusz ![]() |
Autor: | chmielo [ wt maja 24, 2011 10:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
No pomyliłem się lekko. Stomek pisze: O ile dobrze pamietam to 250-270 Nm. stówa podobno bardzo dobra instrukcja, idealny do Twojej biblioteczki |
Autor: | chmielo [ wt maja 24, 2011 10:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Tu masz instrukcję obrazkową http://www.peachparts.com/Wikka/W123RearWheelBearings |
Autor: | stówa [ śr maja 25, 2011 5:21 am ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Nie ma czego komentować. W taki sposób zniechęcasz wielu młodych pasjonatów do aktywności. Mamy tutaj wymieniać doświadczenia i uczyć ludzi. Ahhhhh. |
Autor: | Tom@szek [ śr maja 25, 2011 8:55 am ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Dziękuje bardzo za instrukcje, na pewno jest bardzo pomocna. Czy mógłby Ktoś przetłumaczyć ten fragment w jaki sposób dokręcić ta piastę? |
Autor: | ukaniu [ śr maja 25, 2011 1:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Piastę dokręcasz zgniatając tuleję pomiędzy łożyskami. To wymaga bardzo dużego momentu. Zgniatasz ją dokręcając całą para aż do uzyskania konkretnego luzu mierzonego czujnikiem zegarowym na piaście. W razie uzyskania za małego luzu należy wymienić tuleję pomiędzy łożyskami. Nakrętki nie wolno luzować w celu zwiększenia luzu bo sprasowana tuleja nie wstanie. Moment 280Nm to jest moment jaki musi wystąpić podczas sprasowywania tulejki przed chwilą w której uzyskujesz właściwy luz. Jeśli tego mementu się nie uzsyka (może być większy) znaczy, że tuleja pomiędzy łożyskami była wcześniej sprasowana albo kiepska. To jest podobne działanie jak skręcanie wałka atakującego w moście z tym, że tam kontrolujemy nie luz a tarcie w łożyskach. |
Autor: | chmielo [ śr maja 25, 2011 1:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana lozysk tylnich "mercedes w123" |
Jak zwykle ukaniu rozwiał wszelkie wątpliwości. Jak zwykle szacun ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |