MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Tryb S i L w 230 c https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=54831 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | fastbikes [ sob cze 11, 2011 2:00 pm ] |
Tytuł: | Tryb S i L w 230 c |
Hey co oznaczaja tryby w automatycznej skrzyni biegów w W123 230 S oraz L ?? Jak to działa>??? Pozdrawiam |
Autor: | maniakw123 [ sob cze 11, 2011 2:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
2 lub S zblokowany 2 bieg (second, snow). W zależności od producenta, skrzynia blokuje bezwzględnie 2 bieg lub używa automatycznie 1 i 2 biegu w przód. Tryb ten bywa oznaczony gwiazdką, śnieżynką, "snow" itp. Tryb służy do ruszania na śliskich nawierzchniach jak śnieg, lód, piasek (jeśli nawierzchnia nie stawia oporu kołom napędzanym i kręcą się one coraz szybciej w miejscu, to układy skrzyni interpretują to po prostu jako jazdę w przód, i skrzynia włącza coraz wyższe biegi, co w starszych rozwiązaniach uniemożliwiało sprawne ruszanie na śliskich nawierzchniach). W wielu skrzyniach jest to też tryb zalecany do najcięższych zadań, typu holowanie ciężkich przyczep, strome zjazdy i podjazdy, itp. Wynika to z konstrukcji skrzyń, gdzie drugi bieg jest z reguły najsilniejszym biegiem pod względem możliwości przenoszenia momentu obrotowego, a zapewnia już prędkość maksymalną rzędu 80km/h. Należy zawsze sprawdzić jakie są zalecenia producenta pojazdu i jak prawidłowo należy używać zblokowanych biegów (możliwości przełączania wybieraka "w biegu", zalecane obciążenia, prędkości maksymalne, itp). 1 lub L zblokowany 1 bieg (low). Skrzynia blokuje bezwzględnie 1 bieg, użycie podobnie jak tryby 2/S, szczególnie do ruszania pod znacznymi obciążeniami (przyczepy, stoki, itp). Należy zawsze sprawdzić jakie sa zalecenia producenta pojazdu i jak prawidłowo należy używać zblokowanych biegów (obciążenia, prędkości maksymalne, itp). Źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... ieg%C3%B3w |
Autor: | fastbikes [ sob cze 11, 2011 2:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
dziękuje wiem na czym stoje i pozdrawiam gorąco |
Autor: | Kamael [ sob cze 11, 2011 7:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
Ale, ale, ale! S to zablokowany trzeci bieg L to zablokowany 2 bieg i ruszanie z jedynki. D normalny tryb pracy i ruszanie z drugiego biegu. Natomiast przy ruszaniu z kick-down wrzuca jedynkę, tak samo na S. |
Autor: | bary123ce [ sob cze 11, 2011 9:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
jeżeli kolega ma ASB z 3 biegami to jest jak napisał maniakw123 |
Autor: | Kamael [ ndz cze 12, 2011 12:57 am ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
A w123 miały trzybiegowe automaty? |
Autor: | bary123ce [ ndz cze 12, 2011 7:46 am ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
nie spotkałem i chyba nie było. Jeżeli skrzynia jest oryginalna to powinna mieć 4 biegi do przodu, jeżeli ktoś zaadoptował starszą to były 3 biegowe. |
Autor: | fastbikes [ wt cze 14, 2011 7:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
mam skrzynie 4 biegową 722.119 orginalną do silnika m 115.954 źródło: http://www.vfw123.de/node/167 |
Autor: | THC [ wt cze 14, 2011 8:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
W 123 na pewno nie było 3 bieg. automatów. Niektórzy lubią wciskać taka ciemnotę, ale oni nie ogarniają , że niektóre startują z dwójki. Kiedy odebrałem 230E od mechanika , przejechaliśmy się, zaczął opowiadać ile to jest śrub w silniku 300D i ile to 123 naprawiał. Oczy mi chciał wydrapać jak mu powiedziałem, że są cztery biegi, kiedy ja prowadziłem i ruszyłem z jedynki liczył na głos zmiany . Cztery to było ostatnie słowo jakie od niego usłyszałem usłyszałem. Za robotę płaciłem juz jego żonie.heheh |
Autor: | fastbikes [ pt lip 01, 2011 1:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Tryb S i L w 230 c |
dobre hehe są jak widzisz takie pierniki stare ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |