MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 29, 2011 9:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
W związku z założonym tematem mam pytanie:
Czy do wymiany gumowych uszczelniaczy zaworowych w silniku M 115 o pojemności 2300 (kod 115.954) konieczne jest ściągnięcie głowicy ?
Czy ma ktoś doświadczenie z taką wymianą i mógłby sie nim podzielić ? ( stopień trudnosci , konieczne narzędzia, itp.)
Z góry dziękuje.


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 7:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
W M115 trzeba ściągać głowice gdyż ma ona "pułke" i z tego co pamiętam zawór ssący jest krótszy od wydechu i po zdjęciu zabezpieczenia zjedzie na dół nawet jak tłok będzie w GMP i później nie założysz sprężyny z zabezpieczeniem spowrotem.

Jeżeli ściągałeś głowice w jakimś Mercedesie pownieneś dać sobie rade :)

Jeżeli nie to mususiał byś dorobic sobie wybijak do bolców które trzymają prowadnice łańcucha w głowicy :)

Co do kluczy to podstawowy komplet płasko-oczkowych kluczy i imbusów wystarczy oraz nasadek :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 9:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Dzięki za odpowiedż .
Ale w sumie to kicha , bo trzeba oddać głowicę po zdjęciu do szlifu ; myslałem ,że Niemcy przez tyle lat modernizacji tego silnika wymyślili bardziej nieinwazyjne rozwiązanie :(


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Jeżeli masz kompresor mógłbyś próbować pompować powietrze do cylindra które podtrzymało by zawory po zdjęciu zabezpieczenia (jak tak wymieniałem ale w m117) a z innych sposobów ale nie testowałem to przez otwór świecy wprowadzić linke tak aby wypełnić przestrzeń pomiędzy tłokiem a zaworem ale tego nie testowałem także nie wiem jak się sprawdza.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jeżeli głowica jest szczelna to nie ma sensu szlifowanie. Wiem, że mechanicy tak robią , ale chyba tylko po to, żeby doić dodatkową kasę. Natomiast przykręcać głowicę powinno się na nowe śruby i dokładnie dochować procedury dokręcania.


Na górę
Post: sob lip 09, 2011 12:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jezeli istnieje taka mozliwosc to nalezy za wszelka cene uniknac zdejmowania glowicy - nie musze chyba robic wykladu na temat wplywu demontazu wspolpracujacych elementow. Moim zdaniem, mimo, ze M115 ma bezkolizyjny uklad zaworow, mozna wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy - nalezy tylko zadbac o to zeby zawor nie "uciekl". Wymaga to troche zachodu a sposoby podano powyzej.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl