MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W 123 silnik M 115 Wymiana uszczelniczy zaworów
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=55045
Strona 1 z 1

Autor:  Danek [ śr cze 29, 2011 9:48 am ]
Tytuł:  W 123 silnik M 115 Wymiana uszczelniczy zaworów

W związku z założonym tematem mam pytanie:
Czy do wymiany gumowych uszczelniaczy zaworowych w silniku M 115 o pojemności 2300 (kod 115.954) konieczne jest ściągnięcie głowicy ?
Czy ma ktoś doświadczenie z taką wymianą i mógłby sie nim podzielić ? ( stopień trudnosci , konieczne narzędzia, itp.)
Z góry dziękuje.

Autor:  kamikadze [ ndz lip 03, 2011 7:23 pm ]
Tytuł:  Re: W 123 silnik M 115 Wymiana uszczelniczy zaworów

W M115 trzeba ściągać głowice gdyż ma ona "pułke" i z tego co pamiętam zawór ssący jest krótszy od wydechu i po zdjęciu zabezpieczenia zjedzie na dół nawet jak tłok będzie w GMP i później nie założysz sprężyny z zabezpieczeniem spowrotem.

Jeżeli ściągałeś głowice w jakimś Mercedesie pownieneś dać sobie rade :)

Jeżeli nie to mususiał byś dorobic sobie wybijak do bolców które trzymają prowadnice łańcucha w głowicy :)

Co do kluczy to podstawowy komplet płasko-oczkowych kluczy i imbusów wystarczy oraz nasadek :)

Autor:  Danek [ wt lip 05, 2011 9:51 am ]
Tytuł:  Re: W 123 silnik M 115 Wymiana uszczelniczy zaworów

Dzięki za odpowiedż .
Ale w sumie to kicha , bo trzeba oddać głowicę po zdjęciu do szlifu ; myslałem ,że Niemcy przez tyle lat modernizacji tego silnika wymyślili bardziej nieinwazyjne rozwiązanie :(

Autor:  art [ wt lip 05, 2011 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: W 123 silnik M 115 Wymiana uszczelniczy zaworów

Jeżeli masz kompresor mógłbyś próbować pompować powietrze do cylindra które podtrzymało by zawory po zdjęciu zabezpieczenia (jak tak wymieniałem ale w m117) a z innych sposobów ale nie testowałem to przez otwór świecy wprowadzić linke tak aby wypełnić przestrzeń pomiędzy tłokiem a zaworem ale tego nie testowałem także nie wiem jak się sprawdza.

Autor:  desperado [ wt lip 05, 2011 8:32 pm ]
Tytuł:  Re: W 123 silnik M 115 Wymiana uszczelniczy zaworów

Jeżeli głowica jest szczelna to nie ma sensu szlifowanie. Wiem, że mechanicy tak robią , ale chyba tylko po to, żeby doić dodatkową kasę. Natomiast przykręcać głowicę powinno się na nowe śruby i dokładnie dochować procedury dokręcania.

Autor:  kielbik [ sob lip 09, 2011 12:54 am ]
Tytuł:  Re: W 123 silnik M 115 Wymiana uszczelniczy zaworów

Jezeli istnieje taka mozliwosc to nalezy za wszelka cene uniknac zdejmowania glowicy - nie musze chyba robic wykladu na temat wplywu demontazu wspolpracujacych elementow. Moim zdaniem, mimo, ze M115 ma bezkolizyjny uklad zaworow, mozna wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy - nalezy tylko zadbac o to zeby zawor nie "uciekl". Wymaga to troche zachodu a sposoby podano powyzej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/