MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 28, 2011 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Witam
Skonczylem porzadek/skladanie komory silnika.
Podlaczam aku (ladowale z 7 godzin - ale stary, caly remont w aucie) - proba odpalania, a tu objaw bardzo slabej baterii, troszka zakreca i cisza, wcisne sprzegla troszke wiecej - wiadomo.

sprobowlem kilka razy, raz za razem i jakby lekki dymek z dziury z boku...

Wszyskie odbiorniki sprawne w kabinie jak i poza nia - swiatla, wycieraczki, wszytko ok.

Rozrusznik po regeneracji (przed zima), u lakiernika odpalilem bez problemu (dwa tygodnie temu)

Aku zmierzylem, 12.47, po zabawie swiatlami (drugi pomiar) 12.43...

Macie jakies sugestie?

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: czw lip 28, 2011 9:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
No ale w końcu nie wiem czy kręci, czy nie kręci?
Jak nie kręci to wiadomo że nie ma prądu, czyli bateria lub np. słaba masa?

A jak kręci ale nie startuje to sprawdziłbym po kolei:
  1. Iskrę - najprościej zdjąć fajkę z jednej świecy i za pomocą "zapasowej" świecy sprawdzić czy jest iskra (kładziemy świecę np. na kolektorze wydechowym aby miała takie samo połączenie elektryczne jak w głowicy i kręcimy rozrusznikiem).
  2. Pompę paliwa powinno być słychać. W zależności od typu przekaźnika sterującego pompa włączana jest na chwilę zaraz po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon" lub dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Można też odkręcić lekko jeden z przewodów paliwowych przy wtryskiwaczu i sprawdzić czy jest paliwo...
  3. Nie piszę o sprawdzeniu kompresji no bo w końcu jeszcze 2 tygodnie temu odpalał...

PS
Gdyby to jednak był przekaźnik pompy to można pożyczyć od innego auta (może być także od M110) lub po prostu zmostkować. Schemat przekaźnika znajdziesz na konkurencyjnym forum MB za pośrednictwem google).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt lip 29, 2011 7:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Nie kreci - tak jak przy slabym akumulatorze.
Dzisiaj zmierzylem (przed chwila) - 12,37

Bateria albo rozrusznika, albo cos pomiedzy.

Pompa normalnie chodzi.

Sprobuje wyczyścić klemy i to do czego sie je przykreca jeszcze.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: pt lip 29, 2011 9:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Obrazek

Beetle sobie z problemem poradzil ;) M102 odpalil "na dotyk", raczac moje ucho rowna praca... [zlosnikz]
Czyli miernik psinco daje, wskazanie jak w sprawnym akumulatorze.
Jak poskladam jade po nowe aku - do zabawy swiatelkami wnetrza moze byc, szkoda nowego.

Cenowo nawet nie ma zle - Bosch 72Ah 280 pln.

Dzieki za rade, ciesze sie, ze to tylko aku.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl