MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Nierówna praca silnika M102.980 W123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=55349 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | neocc [ czw lip 28, 2011 10:12 pm ] |
Tytuł: | Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Witam. Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym tnz. silnik nie chodzi jakoś jak stara prostytutka ale troche nim buja i czasami potrafi zgubić obroty(ale nie gaśnie).Rurkę do regulatora wolnych obrotów podłączyłem ale słyszę też takie dziwne syczenie z tylnej części slinika między grodzią a pokrywą zaworów. Pryskałem tam piankami itp. żeby zlokalizować to syczące powietrze ale nic. Padniętą uszczelkę pod kolektorem wykluczyłem. Czy możecie mi też jeszcze podpowiedzieć czy cała regulacja składu mieszanki opiera się na tych dwóch śrubach od K-Jet, jedna pod filtrem przy pokrywie a druga w obudowie wagi. Z góry dziękuję za odpowiedzi P.S Dopiero co samochód z lakierni wyjechał i podłubać trzeba ![]() |
Autor: | THC [ pn sie 01, 2011 5:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
W tym silniku pod kolektorem dolotowym jest cały system gumowych rurek. Pod dolotem do 4 cylindra jest jakby zawór , taki okrągły boscha. Z gumy tzw. kalosza wychodzi rurka wchodzi w niego i biegnie miedzy chyba 2 i 3 dolotem do góry w okolice wtryskiwaczy. Syczenie słychac właśnie z okolic tego zaworu. Najlepiej gdybyś od przody włozył ręke pod dolot i wyciągnął całośc tych rurek z zaworem, do niego podchodzi tez cienki przewód podciśnienia. Jak pamiętam to do dolotu od dołu tam gdzie jest taka mała przepustnica dochodza podciśnienia te małej średnicy. Może niezbyt książkowo Ci to rozpisałem ,ale dłubałem w tym ponad 2 lata temu. Najlepiej cały system rurek spod kolektora wymienic na nowy razem z zaworem. Ja akurat miałem tylko łączeni słabe więc ściskałem to obejmkami, a zawór owinąłem porządną izolacją. Skład mieszanki regulujesz ampułem w wadze, a śrubą na płaski wkrętak z boku dodajesz powietrza dodatkjowego na jałowym. Póki co zrób prosty test , zamknij dłonią dolot w rurze obudowy na odpalonym silniku. Jeśli zgaśnie dolot jest szczelny, ale mi się wydaje, że wzrosną obroty. Taki objaw wskazuje na nieszczelny dolot, tam gdzie opisałem. |
Autor: | neocc [ pn sie 01, 2011 10:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Wielkie dzięki. W weekend się zabieram za grzebanie przy tych podciśnieniach. Myślałem jeszcze o wymianie uszczelnień wtryskiwaczy ale w ASO nie mogą znaleźć takiej części. A ten zawór to sobie tak wisi na tych rurkach od pociśnień czy jest zamocowany do kolektora? |
Autor: | THC [ pn sie 01, 2011 10:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Ten zawór to taka okrągła czarna plastikowa puszka może ze 4 cm średnicy i jeden grubości. Wisi na tych grubych czarnych , w nim jest membrana i z boku czy może lepiej od czoła wychodzi cienkie podciśnienie i leci w okolice tej małej przepustnicy. Jest w nim sprężyna. Ja wytargałem całość i na stole poskładałem, pajączek taki hehehehehe. Potem włożyłem pod kolektor i jeszcze skręciłem opaską przy kaloszu. Kiedyś tez na mrozie rozsadziło mi go, wtedy nie odpalił wcale, ale może ze starości. Pisz jak coś podziałasz, kiedyś koledze Mcoy w Łodzi podłączałem z pamięci to wszytsko heh. |
Autor: | neocc [ pn sie 01, 2011 10:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Dobrze będę pisał jak coś poradzę. Ale sądzę że to chyba bedzie ten zawór bo wyraźnie słychać takie syczenie pod kolektorem.THC nie wiesz czy można gdzień taki zawór dostać? Wykluczam ASO oczywiście ![]() |
Autor: | _me: how_ [ pn sie 01, 2011 11:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
neocc pisze: Wykluczam ASO oczywiście ![]() To nie wykluczaj. Nie ma reguły, ale bardzo często sranie się kupnem używanych wychodzi drożej. Jak masz alegrię na ASO, zadzwoń do car-rex'u, a jeżeli demontaż jest prosty i niczm nie grozi, mogę ci udostępnić na chwilę swój, bo od kilku tygodni jeżdżę 230CE. |
Autor: | neocc [ pn sie 01, 2011 11:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
W Car rex'e wątpię żeby Janusz miał ten zawór. Dobre jest chociaż to, ze poda numer części i może go powiedzieć tym głąbą z Aso i wtedy łaskawie znajdą. Ale podjadę jutro do Car rex'u. Ta twoja coupe to taka zielona butelka jest co jeździ po Szczecinie na zabytkowych tablicach? |
Autor: | _me: how_ [ pn sie 01, 2011 11:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Nikt nie będzie miał na półce, wątpię nawet, żeby ASO miało od ręki. Jeżdżę 881/955. |
Autor: | neocc [ pn sie 01, 2011 11:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Ja właśnie od tygodnia też pomykam taką granatową coupe 904 w kremowej tapicerce, ile przeżyć było podczas remontu to szok ![]() Możesz mi podać swój numer telefonu na PW to byśmy może jakoś się wymienili doświadczeniami szczególnie mi zależy żeby zobaczyć jak chodzi taki silniczek 2.3 kiedy jest dobrze wyregulowany. |
Autor: | neocc [ pn sie 08, 2011 7:35 am ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Udało mi się poradzić z tymi podciśnieniami. Powypinałem wszystkie i pozmieniałem gumowe łączniki, ten zaworek boscha na odmach też przepatrzyłem ale było wszystko ok. Trochę poszperałem jeszcze w tych podciśnieniach i okazało się, że miałem wypiętą rurkę z modulatora od skrzyni biegów ![]() ![]() |
Autor: | voytas [ pn sie 08, 2011 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
neocc pisze: Trochę poszperałem jeszcze w tych podciśnieniach i okazało się, że miałem wypiętą rurkę z modulatora od skrzyni biegów . Podłączyłem ją i momentalnie silnik się uspokoił, wyregulowałem skrzynię i wszystko śmiga że aż miło. Mnie też kiedyś kosztowała pół dnia grzebania pod maską. Wypadła właśnie przy zaworze i była praktycznie niewidoczna z góry... Dopiero psikanie łatwopalnym sprayem pozwoliło znaleźć nieszczelność (dzięki McKoy!). |
Autor: | flip [ śr lis 02, 2011 10:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Odświeżę temat silnika M102.980 U mnie są inne problemy. Na zimnym silniku pali „od strzała” nawet jak stoi miesiąc nieruszany i nieodpalany. Natomiast bardzo go trzęsie i nierówno pracuje w trakcie nagrzewania. Po osiągnięciu 80-85 stopni chodzi równiutko. Na ciepłym silniku, gdy postoi dłużej niż 20 minut to musze długo kręcić i dodawać gazu aby zapalił. Ot zagadka proszę o pomocna dłoń. Wymieniłem na nowe: świece, przewody, kopułkę, palec, wtryski, posprawdzałem podciśnienia i wszelkie nieszczelności usunąłem. „CO” ustawione jest na 1% - sprawdzałem na dwóch stacjach diagnostycznych. Sprawdziłem i wyczyściłem przepustnicę. Sprawdziłem ciśnienie paliwa podawanego przez pompę jest ok. 6,5 atmosfery. Zawór powietrza dodatkowego - coś tam w nim się rusza, ale niewiele z instrukcji wygląda ze tak ma być. Wcześniej przed wymianą wtrysków rozebrałem regulator fazy nagrzewania (miał sklejoną blaszkę do tłoczka), wyczyściłem, wymieniłem oring - trochę sie poprawiło ale nieznacznie. Sprawdziłem ciśnienie jakie podaje. Na zimnym silniku jest ok. 1 atmosfery i w ciągu 3-4 minut rośnie do ponad 3,3-3,4 atmosfery. Nie ruszałem jeszcze zaworu ustalającego ciśnienie w rozdzielaczu i nie rozkręcałem przepływomierza (oprócz kalosza) i rozdzielacza. Stawiam jeszcze na ten nieszczęsny regulator fazy nagrzewania. Podmieniłem na inny od golfa 1, ale tak samo silnik się zachowywał. Jednak nie mam 100% pewności czy ten od golfa jest sprawny. Mam jeszcze dwa pytania: - czy magnes wiatraka chłodnicy powinien załączyć się zaraz o odpaleniu silnika? A może dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury? - Jaka jest temperatura zadziałania (skurczenia) się termostatu? Na termostacie jest wybite 87 stopni. Jak sprawdzałem w garczku z wodą to skurczył się dopiero przy 100 stopniach, gdy woda się zagotowała. Ta sytuacja dotyczy starego termostatu z auta i nowego zakupionego. |
Autor: | neocc [ śr lis 02, 2011 11:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Sprawdź regulator termiczny może on podawać za małe ciśnienie paliwa a drugą sprawą może być zawór powietrza dodatkowego ale wątpię żeby on miał aż tak duże znaczenie przy odpalaniu na ciepłym ponieważ on ma dać większą dawkę poweitrza na zimnym silniku. |
Autor: | flip [ czw lis 03, 2011 12:06 am ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
Dzięki za szybką odpowiedź. Co to jest regulator termiczny? To jest regulator fazy nagrzewania? Tak zwany „z niemiecka” Warmlaufregler? Jeśli tak to pracowałem nad nim - rozkręciłem go i sprawdziłem cewkę wszystko jest sprawne. Powinien chodzić sprawdziłem tez ciśnienia jakie daje. I zgodnie z instrukcja wydaje się ok. Masz rację ze najlepiej było by sprawdzić np. poprzez podmianę (nawet na chwilę) na 100% sprawny (np. z innego auta), ale nie mam nikogo w pobliżu aby zadziałać w tym kierunku. Tak pisze teraz do Ciebie i sobie pomyślałem - może mam problem z zanieczyszczeniem w rozdzielaczu? Może regulator jest sprawny, a w rozdzielaczu przycięło się coś. Auto stało 10 lat i różne rzeczy wychodzą. Przykładem było przyrdzewiała membrana do popychacza w regulatorze termicznym. Dopiero kąpiel w myjce ultradźwiękowej rozdzielił te elementy. Oring też był całkiem zniekształcony i wymagał zmiany. |
Autor: | neocc [ czw lis 03, 2011 7:03 am ] |
Tytuł: | Re: Nierówna praca silnika M102.980 W123 |
To regulator masz za sobą ![]() |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |