MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 04, 2011 3:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 16, 2008 7:47 pm
Posty: 32
Jako że silnik chyba kończy swój żywot (1,5 l oleju/800 km i nieodpalanie przy ujemnych temperaturach) pomyślałem że zamiast remontu zrobię przekładkę. Silnik spięty jest z czterobiegowym automatem, któremu też przydał by się remont (uślizgi między 2 a 3 biegiem i szarpanie na zimnym silniku), więc najchętniej zmienił bym komplet. Ciężko znaleźć taki zestaw, stąd pomysł przekładki (auto i tak nie jest zgodne z vinem, więc nie będę płakał). Jaki silnik najłatwiej będzie wstawić? (poza 240D) [zlosnikz] Chciał bym pozostać przy dieslu.

_________________
W123 80' - 240D automat


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 12:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 16, 2008 7:47 pm
Posty: 32
Nikt nie robił przekładki?

_________________
W123 80' - 240D automat


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 1:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
RaV22 pisze:
Nikt nie robił przekładki?

Kolego, zacznij może od przeczytania dokumentacji technicznej, np. książka "Sam naprawiam" Etzolda. Piszesz o wymianie silnika (ze skrzynią) na drugi taki sam zestaw, więc czego oczekujesz od forumowiczów? Nie zadajesz konkretnych pytań to nie dostaniesz odpowiedzi...

Na jakiej podstawie doszedłeś do wniosku że silnik się kończy bo chyba nie na podstawie ubytków oleju i trudności w odpalaniu? Jeśli się na tym nie znasz to podjedź do warsztatu gdzie znają się na starych dieslach, niech zmierzą kompresję i ocenią gdzie ten olej znika... Może po prostu silnik przecieka i przy okazji masz padnięte świece żarowe?
Bez wizyty w warsztacie to wróżenie z fusów...

Opłacalność wymiany silnika mogą ocenić Ci którzy remontowali swoje OM616. Z tego co pamiętam remont nie musi być bardzo kosztowny a każdy używany silnik to potencjalna mina (nie kupuj bez dokładnej weryfikacji jego stanu!).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob sie 06, 2011 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
A ja bym zrobil tak. Wywalil to co masz(silnik ze skrzynia) nie jezdzil po mechanikach bo tylko kase stracisz a i tak na koniec sie okaze ze silnik do wymiany. Poszukaj dobrego zestawu (silnik plus skrzynia) z w124 nawet 200d bedzie jechal lepiej od zajechanej 240 beczkowej, pozatym inna kultura pracy i dynamika. A znalezienie 200d z w124 nie powinno byc zbyt klopotliwe.
To taka moja pomysla. [zlosnikz]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: sob sie 06, 2011 1:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
diablos25 pisze:
w124 nawet 200d bedzie jechal lepiej od zajechanej 240 beczkowej

Mi w takiej kombinacji brakowało momentu obrotowego...
Most został fabryczny od 240D a silnik 200D z W124 i niestety jechało to żałośnie (masa beczki robi swoje)...

Jak ma być tak samo słabo to chyba lepiej pozostać przy oryginale (to też zależy od oryginalności i kompletności omawianego auta).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob sie 06, 2011 2:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
voytas pisze:
diablos25 pisze:
w124 nawet 200d bedzie jechal lepiej od zajechanej 240 beczkowej

Mi w takiej kombinacji brakowało momentu obrotowego...
Most został fabryczny od 240D a silnik 200D z W124 i niestety jechało to żałośnie (masa beczki robi swoje)...


Masa W123 240D: 1395 kg
Masa W124 200D: 1330 kg

Ja tu dużej różnicy nie widzę. :roll:

Most w W123 240D ma przełożenie 3.69, a w W124 200D 3.46, czyli należałoby przy przekładce silnika z W124 włożyć most z W123 300D o przełożeniu 3.46... Nie powinno być wtedy dużej różnicy w dynamice.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: sob sie 06, 2011 3:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Szumek pisze:
Masa W123 240D: 1395 kgMasa W124 200D: 1330 kgJa tu dużej różnicy nie widzę.

Porównaj na tej samej stronie osiągi i spalanie 123 i 124 z prawie identycznym M102 pod maską i się okaże że jednak te kilkadziesiąt kilogramów robi różnicę...

Szumek pisze:
Most w W123 240D ma przełożenie 3.69, a w W124 200D 3.46, czyli należałoby przy przekładce silnika z W124 włożyć most z W123 300D o przełożeniu 3.46... Nie powinno być wtedy dużej różnicy w dynamice.

Most 3.46 da taki efekt że będzie jeszcze gorzej niż na seryjnym...

Moje wypowiedzi mają na celu pokazanie że zmiana OM616 na OM601 nie podniesie w żaden sposób walorów użytkowych a jednocześnie spowoduje skundlenie beczuchy...
Jeśli swapować to dlaczego nie od razu OM602 lub OM605?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob sie 06, 2011 11:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
voytas pisze:
Porównaj na tej samej stronie osiągi i spalanie 123 i 124 z prawie identycznym M102 pod maską i się okaże że jednak te kilkadziesiąt kilogramów robi różnicę...


Prędzej współczynnik oporu powietrza, którym charakteryzują się nadwozia. ;)

voytas pisze:
Most 3.46 da taki efekt że będzie jeszcze gorzej niż na seryjnym...


Tu racja, bo im większe przełożenie, tym lepsze przyspieszenie. ;)

voytas pisze:
Moje wypowiedzi mają na celu pokazanie że zmiana OM616 na OM601 nie podniesie w żaden sposób walorów użytkowych a jednocześnie spowoduje skundlenie beczuchy...
Jeśli swapować to dlaczego nie od razu OM602 lub OM605?


W przypadku W123 OM602 chyba jest najlepszą opcją - zużycie paliwa powinno trochę się zmniejszyć, dynamika też już nie jest zła, podaż silników też spora. Ale wkładanie nowszego silnika ma sens jedynie w przypadku aut, które już nie są idealne, są poprzerabiane lub są niezgodne z nr VIN (kundel lub szczepan).

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: ndz sie 07, 2011 5:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Szumek pisze:
Ale wkładanie nowszego silnika ma sens jedynie w przypadku aut, które już nie są idealne, są poprzerabiane lub są niezgodne z nr VIN (kundel lub szczepan).


RaV22 pisze:
stąd pomysł przekładki (auto i tak nie jest zgodne z vinem, więc nie będę płakał)

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn sie 08, 2011 12:00 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 16, 2008 7:47 pm
Posty: 32
Dzięki za porady. Na mechanice się nie znam, robię w reklamie ;) Dlatego odpada samodzielny remont. Świece były sprawdzane są ok. Autko niestety to szczepan, więc dalsze zmiany nie przeszkadzają. Remont silnika policzyli na minimum 1,5 k PLN, ale czy nie więcej, to okaże się po zdjęciu głowicy. Nie chcę topić kasy w stary silnik, jeżeli mogę za znacznie mniejsze pieniądze wstawić coś mocniejszego lub ekonomiczniejszego. Ponadto do remontu jest skrzynia, więc kolejne 2,5 k PLN. Czyli całość minimum 4 k, ale pewnie znacznie więcej. Rachunek jest prosty :-?
Czy trzeba coś przerabiać żeby wstawić OM602?

_________________
W123 80' - 240D automat


Na górę
Post: wt sie 09, 2011 9:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Musisz mieć inne łapy silnika , przedłużyć kable do rozrusznika gdyż OM602 ma rozrusznik z lewej strony oraz dorobić redukcje aby podłączyć ciśnienie oleju do licznika bo W124 ma czujnik elektroniczny , a W123 ma manometr i podłaczyć świece szeregowo bo w W124 każda świece jest podłaczona osobno z automatu grzania świec lub też przełożyc automat grzania świec od W124 .

P.S Jak byś był zainteresowany mam OM602 z ASB do przekładki z rozbrojonego W124 :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: wt sie 09, 2011 9:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Mercedes - Benz W123 220D/8 "76 r.+ Turbo Garrett GT22
http://imageshack.us/g/834/p1606111457.jpg/
Kamikadze, prosze pokaz jak to chodzi i jezdzi. [zlosnikok]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt sie 09, 2011 10:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Wrzuce filmik jak zmontuje , narazie zarobiony jestem ale chodzi dobrze :)) :D

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: czw sie 11, 2011 12:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
kamikadze pisze:
i podłaczyć świece szeregowo bo w W124 każda świece jest podłaczona osobno z automatu grzania świec lub też przełożyc automat grzania świec od W124 .



Jeżeli masz starą wersję silnika (ze świecami łączonymi szeregowo, gwint M 12) to trzeba wymienić sterownik świec. Nie da się połączyć świec szeregowo, bo są inne i będzie grzała tylko pierwsza. Jeżeli masz silnik nowszej wersji (świece z gwintem M 10, zasilane każda osobnym przewodem), to nic nie trzeba zmieniać


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl