MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 14, 2011 10:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 01, 2008 2:59 pm
Posty: 226
witam jak zwykle mam problem z moim m180 silnik byl odpalony pracowal pieknie po czym przestal 2 lata wyciagniety z auta w calosci ale wymontowany byl tylko aparat zaplonowy , po zamontowaniu i odpaleniu zacza dziwnie stukac zawory wyregulowane , lancuch napiety a silnik stuka do tego nie moge dojsc konca z zaplonem na kole mam znaki 1 2 3 i 60 i nie wiem na ktorym znaku mam ustawic na lampe stroboskopowa czy takie stukanie moze miec zwiazek z zaplonem? a moze m180 ma poprostu taki dzwiek stukajacy? pomozcie bo juz mam go dosyc :( z gory dzieki

_________________
w108


Na górę
Post: ndz sie 14, 2011 7:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kąt wyprzedzenia zapłonu bez podciśnienia na aparacie zaplonowym 6-14 stopni przy 800 obr./min.
Kąt wyprzedzenia zapłonu bez podciśnienia na aparacie zaplonowym 20-27 stopni przy 1500 obr./min.
Kąt wyprzedzenia zapłonu bez podciśnienia na aparacie zaplonowym 24-31 stopni przy 3000 obr./min.

Tyle znalazłem do zapłonu :)

A co do stukotu to sprawdź rozrząd czy jest dobrze ustawiony i czy znaki sie zgrywają, możesz też za pomocą śrubokręta cienkiego przez wykręcenie na 1 cyl. świecy zapłonowej i sprawdzic położenie GMP tłoka(musi być na samej górze) wzgledem krzywek wałka rozrządu , które powinny byc na górze i zawory są pozamykane w tym czasie :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pn sie 15, 2011 9:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
u mnie tez cos nagle zaczeło se stukac obstawiałem najczarniejszy scenariusz- panewka sie obróciła ale 3 naocznych mechaniorów obsłuchało silnik i jednogłosnie stwierdzili ze to cos w głowicy
po zrzuceniu głowicy okazało sie ze prowadnica zaworu sie jakos dziwnie opusciła i zawór w nią napier....ł
po zrobieniu głowicy silnik ładnie chodził ale nie na długo
dalszą historie mojego m180 pewnie juz czytałes [zlosnik]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pn sie 15, 2011 11:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 01, 2008 2:59 pm
Posty: 226
dzieki panowie postaram sie cos zdzialac z tym zaplonem tylko ze za bardzo nie wiem jak martwi mnie ta podzialka na kole pasowym nie wiem na jaki znak tam ustawic a co do stukania czuje ze bedzie u mnie to samo bo tez slysze to w glowicy wlasnie tylko zeby nie skonczylo sie tak jak u ciebie :d a masz moze gdzies fotki jak to wygladalo?

_________________
w108


Na górę
Post: pn sie 15, 2011 3:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
zdejmij kolektory i zerknij do kanałów
w dolotowym lepiej to widac bo zawory są blizej scianki
bedziesz widział pret zaworu i u góry bedzie tulejka wcisnieta w głowice od górnej scianki powinno byc ją widac około 1cm jak któraś z tych tulejek jest nizej to znaczy ze zabezpieczenie pusciło i sie opusciłą
w wydechowym gorzej widac ale jak sie pogimnastykujesz i poswiecisz latarką to tez tak samo wszystko widac

co do ustawien zapłonu to za bardzo sie na tym nie znam ale wał miałem ustawiony na tej podziałce od strony bloku na 0 na podziałce od strony chłodnicy pokazywało 20
aparat w takiej pozycji był ustawiony na znaki tzn srodek palca był równiutko ze znakiem na obudowie aparatu i oczywiscie pierwszy tłok jest w GMP
w takiej pozycji silnik chodził i odpalał bez problemu
pewno nie są to dobre ustawienia ale nic innego nie robiłem nie był ustawiany na lampie bo silnik wyzionął ducha zanim sie zabrałem za takie ustawienia

P.S
do twojego projektu idealnie tam pasuje jakas v-ka
choc idelane m180 równie pieknie brzmi

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pn sie 15, 2011 3:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 01, 2008 2:59 pm
Posty: 226
no ja wlasnie chyba podobnie jak ty mam juz dosyc swojego m180 ale narazie musi zostac dzieki bardzo za pomoc :)

_________________
w108


Na górę
Post: śr sie 24, 2011 7:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 01, 2008 2:59 pm
Posty: 226
niestety okazalo sie po zdjeciu glowicy ze zawory ssace tlukly w tloki az powygniataly w nich krance a czego tak sie stalo to nie mam pojecia :(

_________________
w108


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl