MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 19, 2011 3:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:26 pm
Posty: 40
Witam.
Kilka miesięcy temu nabyłem swojego pierwszego Mercedesa, a mianowicie 200D, 1 seria - ochrzczony przez znajomych Błękitnym Waleniem ; ). Jak na 33 lata auto w dość dobrej kondycji, ale nie ma co, zawsze coś się znajdzie w tak wiekowym samochodzie. Zabrałem się więc za mechanikę.
Wymieniłem :
4 amortyzatory, poduszki silnika, podporę wału, przeguby elastyczne wału, gumy stabilizatora, końcówki drążków, sworznie wahacza, filtry, płyny...
Niestety nie rozwiązało to wszystkich problemów w Błękitnym, stąd mam do Was sporo pytań, bo krok po kroczku chcę zrobić sobie auto, co by sobie bezpiecznie i wygodnie jeździć.
A więc:

1. Tył : przy ruszaniu potrafi mi zatrząść tyłem. Po wymianie przegubów i podpory jest znaczna różnica , ale mimo wszystko to nie do końca to. Jak umiejętnie ruszam, to wszystko spoko, ale jak dodam trochę więcej gazu i powoli puszczam sprzęgło to dudni potwornie z tyłu samochodu. Powiem tyle, że z dyfra nie cieknie prawie wcale, jedna tylko manszeta jest lekko spocona, ale nie tak żeby się z niej lało. Wał nie ma luzów.

2. Skrzynia: Jak stoję na sprzęgle to wszystko jest ok. Puszczam sprzęgło na luzie i dudni. Podejrzewam poduszkę skrzyni, ale jak ją wyciągałem to nie wyglądała jakoś tragicznie. W sumie i tak idzie do wymiany, ale nie mogłem tego za jednym razem zrobić, bo mi owa poduszka nie doszła na określony czas.
Druga sprawa to to, że dwójka i wsteczny trochę ciężko wchodzą tzn potrafi zgrzytnąć przy zmianie.
Kolejna sprawa ( i tu nie wiem czy to skrzynia, wał, silnik czy wszystko naraz) na trójce i niskich obrotach potrafi bujać samochodem ( chodzi mi o coś w rodzaju szarpania, ale nie takiego strasznego, tylko tak jakby samochód pulsował ???)

3 Silnik: Zrobiłem 10 k kilometrów już i ani grama oleju nie wziął. Przedmuchów praktycznie nie ma ( co bardzo mnie cieszy : ). Ciśnienie nawet jak na trasie dam mu w d.. nie spada poniżej 2 z kawałkiem. Problem natomiast jest z paleniem auta. Świece jak mi się wydaję zostały wymienione na szybko grzejne, ale przekaźnik, został chyba stary ( jeżeli to możliwe), bo jak ciągne wajchę od grzania świec to nie zgaśnie do momentu, aż wajchy nie puszczę. Jak grzeję świece minutę to samochód odpala bardzo ciężko, jak 10-20 sek to łapie przeważnie od strzała. Co jest grane to nie mam pojęcie...
Po wymianie oleju na 10w40 ( za namową forumowiczów ) zaczął mi przy pierwszym odpaleniu kopcić na biało : ( . Podejrzewam tym samym, że uszczelka pod głowicą został wydmuchana i szykuję się jej wymiana :( .


Proszę wszystkich o ustosunkowanie się do wyżej wymienionych problemów ( w miarę możliwości i chęci rzecz jasna ;)

Ps :
a ) gdzie znajdę znaczniki na wale napędowym ( bo jest on na pewno wyważany i jego nieodpowiednie założenie bedzie zapewne skutkować drganiami albo jeszcze czymś gorszym...
b) antena w 200D 78' powinna być końcem końców z przodu czy z tyłu ? bo już tracę wątek.
c) silnik mocowany jest za pomocą dwóch łap i takiego jeszcze jednego dynksu przy skrzyni - jak powinna wyglądać tam poduszka, bo zakładam, że jakaś tam być powinna. U mnie niestety nie wiele jej już zostało, to dorobiłem, dwóch grubych kawałków gumy swoją własną ( puki co), ale wymienić to trzeba na bank...

Za wszystkie posty dziękuję.
Pozdrawiam

_________________
http://www.inspiracjekadrem.pl/


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 4:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
brzus pisze:
Podejrzewam poduszkę skrzyni, ale jak ją wyciągałem to nie wyglądała jakoś tragicznie. W sumie i tak idzie do wymiany, ale nie mogłem tego za jednym razem zrobić, bo mi owa poduszka nie doszła na określony czas.

brzus pisze:
silnik mocowany jest za pomocą dwóch łap i takiego jeszcze jednego dynksu przy skrzyni - jak powinna wyglądać tam poduszka, bo zakładam, że jakaś tam być powinna. U mnie niestety nie wiele jej już zostało, to dorobiłem, dwóch grubych kawałków gumy swoją własną ( puki co), ale wymienić to trzeba na bank...

Tego nie rozumiem...
No to poduszka przy skrzyni jest w końcu dobra czy nie..? Co dokładnie nazywasz "dynksem"?

brzus pisze:
Problem natomiast jest z paleniem auta. Świece jak mi się wydaję zostały wymienione na szybko grzejne, ale przekaźnik, został chyba stary ( jeżeli to możliwe), bo jak ciągne wajchę od grzania świec to nie zgaśnie do momentu, aż wajchy nie puszczę.


Jeżeli to jest pierwsza seria palona oryginalnie "z cięgna" to nie ma przekaźnika, tak ma być, że świece grzeją dopóki trzymasz rączkę wyciągniętą. Sprawdź jakie dokładnie masz te świece, wykręć je, przy okazji zobaczysz w jakim są stanie.

brzus pisze:
Tył : przy ruszaniu potrafi mi zatrząść tyłem.

Musisz sprawdzić wszystko po kolei: jaki jest luz w moście, jak wyglądają poduszki tylnej belki, czy jest luz na sworzniach wahaczy i tak dalej. Gdzieś coś masz już wybite, trzeba podnieść i szukać co konkretnie, albo też wszystko razem do kupy "po trochu"...


brzus pisze:
b) antena w 200D 78' powinna być końcem końców z przodu czy z tyłu ? bo już tracę wątek.

Z tego co wiem to z przodu...

brzus pisze:
a ) gdzie znajdę znaczniki na wale napędowym ( bo jest on na pewno wyważany i jego nieodpowiednie założenie bedzie zapewne skutkować drganiami albo jeszcze czymś gorszym...

A co konkretnie chcesz z nim robić? Ja szczerze mówiąc nie wiem, jak musiałem coś z nim robić to sobie po prostu sam zaznaczałem jak był i tak go zakładałem z powrotem, zresztą nie tylko w Beczce...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 4:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:26 pm
Posty: 40
Cytuj:
Tego nie rozumiem...
No to poduszka przy skrzyni jest w końcu dobra czy nie..? Co dokładnie nazywasz "dynksem"?


Poduszka skrzyni wygląda ok, ale poduszki pod silnikiem też na pierwszy rzut oka wyglądały ok a jak je wymieniłem , to przestało mi trząść budą przy gaszeniu. Także podejrzewam, że poduszka skrzyni jest do wymiany... . Dynksem nazywam , właściwie, ciężko mi to nazwać.. Silnik trzyma się w beczce na trzech elementach - dwie łapy i takie mocowanie ... dokręcane od doły dwoma śrubami 13.. jak to nazwać to ja nie wiem... . Jak wymieniałem poduszki silnika, o musiałem to odkręcić, bo auto z budą szło do góry...

Poduszki tylnej belki... ? sory za pytanie, ale tylna belka to jest to do czego przymocowany jest pośrednio stabilizator?

_________________
http://www.inspiracjekadrem.pl/


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 5:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Tylna belka to może nie do końca trafne technicznie określenie w tym wypadku, ale chodzi mi o cały ten "szkielet" tylnego zawieszenia, "wózek" też na to mówią...

To jest ten duży blaszany element wygięty w kształcie "U" mocowany do nadwozia, do którego z kolei przytwierdzone są tylne wahacze.

No już inaczej nie potrafię tego opisać, zajrzyj pod spód to zrozumiesz o co mi chodzi ;)

W nim tez są gumy przy mocowaniach do nadwozia, gdy są wybite objawia się to właśnie szarpaniem przy ruszaniu.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 5:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:26 pm
Posty: 40
DJ MAKU
No to już wiem. Te gumy nie wyglądają za specjalnie : ( się wymieni...
Wracając jednak do mocowania silnika... dwie łapy i jeszcze jeden element mocujacy.. jaka tam powinna być poduszka?

_________________
http://www.inspiracjekadrem.pl/


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 7:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Może poprostu sprzęgło Ci sie kończy, tzn. myslę o tarczy, a konkretnie o spręzynach tłumika drgań., stąd szarpanie, zgrzyty itp.
Swiece jak grzejesz minute to aku dostaje po tyłku, stąd może ledwo kręcić, myslę, że zimą 20sek powinno starczyć.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Dolne mocowanie silnika (poduszkę) kupisz bez problemu, kosztuje o ile pamiętam koło 20 zł . Jest to kawałek wygiętego płaskownika z gumową poprzeczką. Płaskownik jest przykręcony do belki i tam też jest regulacja wysokości, trzeba poluzować śrubę i można przesunąć mocowanie w dół lub w górę


Na górę
Post: sob sie 20, 2011 2:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:26 pm
Posty: 40
Cytuj:
Dolne mocowanie silnika (poduszkę) kupisz bez problemu, kosztuje o ile pamiętam koło 20 zł . Jest to kawałek wygiętego płaskownika z gumową poprzeczką. Płaskownik jest przykręcony do belki i tam też jest regulacja wysokości, trzeba poluzować śrubę i można przesunąć mocowanie w dół lub w górę

Obrazek
Jak to się dokładnie zwie i gdzie można to dostać.. Ktoś coś wie?

_________________
http://www.inspiracjekadrem.pl/


Na górę
Post: sob sie 20, 2011 5:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Dystans gumowy zawieszenia silnika, bądź ogranicznik przechyłów silnika.

Numery OE
Marka

FE04236
FEBI BILSTEIN

11089
LEMFÖRDER

1108901
LEMFÖRDER

524 400 101
LEMFÖRDER

123 240 03 65
MERCEDES-BENZ

014 024 0008
MEYLE

EM2473
QUINTON HAZELL

101090100
SEIM

10 13 0010
SWAG

30-1257
VEMO

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob sie 20, 2011 10:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Element gumowy tak jak napisałem zamówiłem w sklepie. Jeżeli chodzi o metalowe części to raczej nie są dostępne, ja przynajmniej nigdzie nie znalazłem i musiałem dorobić


Na górę
Post: wt sie 23, 2011 9:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:26 pm
Posty: 40
Cytuj:
Dystans gumowy zawieszenia silnika, bądź ogranicznik przechyłów silnika.

Cytuj:
Element gumowy tak jak napisałem zamówiłem w sklepie

Czy na pewno mowa jest o tym samym elemencie? Widziałem tzw dystans gumowy w na fotkach, ale nie bardzo to przypomina element który muszę wymienic... Poza tym powinne być takie wg sklepów 2 szt .Ja miejsca na 2 szt w zupełności nie widzę ...

Ppozdrawiam

_________________
http://www.inspiracjekadrem.pl/


Na górę
Post: wt sie 23, 2011 11:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
To poszukaj jakiejś fotki w necie i zaznacz o co Ci chodzi, będzie łatwiej ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl