MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 22, 2011 1:37 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:50 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Częstochowa
Witam
Od niedawna posiadam W123 230E z manualem z 1982 roku.
Mam trzy pytanka na początek:
1. Jak można zdjąć gałkę zmiany biegów, żeby założyć nowy mieszek ?
2. Czy pedał gazu powinien mieć taki duuuuży luz i otwierać przepustnicę dopiero w od połowy wciśnięcia ?
3. Spróbuje dokręćić maglownicę, bo mam dość duży luz na kierownicy, ale gdyby to nie pomogło, to lepiej poszukać innej, czy zregenerować tą ?
Dziękuję za podpowiedzi w w/w tematach.

_________________
Mercedes W123 230E - 1982r.
Fiat 125p 1300 - 1973r.
Oldsmobile 98 - 1971r.


Na górę
Post: pn sie 22, 2011 2:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
wojmar pisze:
3. Spróbuje dokręćić maglownicę, bo mam dość duży luz na kierownicy, ale gdyby to nie pomogło, to lepiej poszukać innej, czy zregenerować tą ?


Tu jest przekładnia kulkowo-śrubowa, nie maglownica, i w niej śrubę regulacyjną się wykręca (a nie dokręca), aby skasować luz.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pn sie 22, 2011 8:22 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:50 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Częstochowa
Szumek pisze:
wojmar pisze:
3. Spróbuje dokręćić maglownicę, bo mam dość duży luz na kierownicy, ale gdyby to nie pomogło, to lepiej poszukać innej, czy zregenerować tą ?


Tu jest przekładnia kulkowo-śrubowa, nie maglownica, i w niej śrubę regulacyjną się wykręca (a nie dokręca), aby skasować luz.


A nie dotyczy to tylko układu kierowniczego bez wspomagania?

_________________
Mercedes W123 230E - 1982r.
Fiat 125p 1300 - 1973r.
Oldsmobile 98 - 1971r.


Na górę
Post: śr sie 24, 2011 7:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
tak jak kolega napisał, wykręcając zmniejsza się luz. gaz powinien łapać od początku. Mieszek opuszczasz, popuszczasz nakrętkę kontrującą i wykręcasz gałkę.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sie 25, 2011 7:47 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:50 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Częstochowa
Dziękuję za kilka pomocnych podpowiedzi.

_________________
Mercedes W123 230E - 1982r.
Fiat 125p 1300 - 1973r.
Oldsmobile 98 - 1971r.


Na górę
Post: pn sie 29, 2011 9:50 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:50 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Częstochowa
A wracając do pytania odnośnie pedału gazu.
Jak można zredukować ten luz na cięgnach - przepustnicy?

_________________
Mercedes W123 230E - 1982r.
Fiat 125p 1300 - 1973r.
Oldsmobile 98 - 1971r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl