MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 31, 2011 12:19 am 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Witam,chcialem zabrac sie za regulacje zaworow w moim w123 2.0d 78r,poniewaz wyraznie slychac ich prace.Tylko mam pewne pytanie(jeszcze nie ściągnąłem pokrywy) w ksiazce SAM NAPRAWIAM napisane jest ze pierwszy to wydechowy,drugi ssacy a trzeci ssacy :roll: ponizej pisze ze kolejnosc to ssacy,wydech,ssacy,wydech itd...dziwi mnie czy jest blad w ksiazce piszac ze ssacy jest za ssacym czy jest tak naprawde,prosil bym o korekte jezeli jest potrzebna.Kolejną sprawą jest luz zaworowy a kompresja.Czy moze byc tak ze po jakims czasie luz zaworowy sie zmniejszy czy tylko sie rozklepuje i zwieksza?bo raczej kompresja nie ulega zmianie w przypadku za duzego luzu,ale moge sie mylic :) aha i jeszcze jedno,jesli mam za niski stan oleju w pompie wtryskowej to jaki olej dolac?silnikowy 15w40?Chialem dojsc do ładu z moim silnikiem poniewaz ma nierowna prace i cos go dlawi.Oczywiscie zaczne od najprostszych rzeczy.Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc :)

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 2:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Luzy zaworowe na zimny silnku najlepiej ustawić i powinny wynosić:

Ssący 0,10mm
Wydech 0,30mm

W książce jest dobrze opisane kolejnośc zaworów :)

Jeżeli będą za małe luzy to zawory moga sie nie domykać przez co silnik straci na mocy i odwrotnie jeżeli bedą za duże ,będzie nie odpowiednie przewietrzanie komory spalania przez co również nie bedzię dobrze pracował :)

Luz zaworowy zmniejsza sie w dieslach przez to , że zawory sie "uklepują" .

Do pompy możesz dolać taki olej jak do silnika czyli 15W40 :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 11:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Kolejność zaworów jest : WSSWWSSW. Jak masz wątpliwości to popatrz na kolektory. Można ustawiać na zimnym i ciepłym(60 st) silniku. Na ciepło powinno być 0.15 i 0.35. Na chłopski rozum powinno się ustawiać w warunkach zbliżonych do normalnej pracy silnika czyli na ciepło, zwłaszcza w przypadku starszego i nieco zużytego silnika( w starym silniku może kąt przylgni zaworu może odbiegać od nominalnego i stąd różnica luzu na zimnym i ciepłym silniku może być inna.)
P.S. Hałas podobny do źle wyregulowanych zaworów może pochodzić z luzów na sworzniach tłoków i panewkach korbowych albo łożyskach wału rozrządu. Przy zaworach hałas będzie większy na zimnym silniku, w pozostałych przypadkach na ciepłym.
Nie zaszkodzi też dać do regulacji pompę wtryskową i wtryskiwacze


Na górę
Post: czw wrz 01, 2011 10:54 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Tylko akurat to slychac typowo z glowicy bo przykladalem przyrzad do glowicy(te sluchawki jakby lekarskie [zlosnikhihi] z igla) i klepalo pod pokrywa.Wtryski napewno sprawdze bo leja co widac z tylu auta po wydechu jak dodam gazu,pompa gdzies niestety cieknie i jest do wymonotwania.Zastanawiam sie tylko czy beda musieli sciagac lancuch rozrzadu aby wyciagnac pompe?

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 6:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Pompa na pewno wyjdzie bez zdejmowania łańcucha


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 7:03 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Wielkie dzieki za pomoc :)

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Post: pt wrz 02, 2011 7:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php/ ... 16912-240d

Tu jest opis całej operacji :) Tylko w OM615 czyli 200D ustawia sie na 26 stopni przed GMP .

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl