MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=55783
Strona 1 z 1

Autor:  maki00 [ śr sie 31, 2011 12:19 am ]
Tytuł:  W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa

Witam,chcialem zabrac sie za regulacje zaworow w moim w123 2.0d 78r,poniewaz wyraznie slychac ich prace.Tylko mam pewne pytanie(jeszcze nie ściągnąłem pokrywy) w ksiazce SAM NAPRAWIAM napisane jest ze pierwszy to wydechowy,drugi ssacy a trzeci ssacy :roll: ponizej pisze ze kolejnosc to ssacy,wydech,ssacy,wydech itd...dziwi mnie czy jest blad w ksiazce piszac ze ssacy jest za ssacym czy jest tak naprawde,prosil bym o korekte jezeli jest potrzebna.Kolejną sprawą jest luz zaworowy a kompresja.Czy moze byc tak ze po jakims czasie luz zaworowy sie zmniejszy czy tylko sie rozklepuje i zwieksza?bo raczej kompresja nie ulega zmianie w przypadku za duzego luzu,ale moge sie mylic :) aha i jeszcze jedno,jesli mam za niski stan oleju w pompie wtryskowej to jaki olej dolac?silnikowy 15w40?Chialem dojsc do ładu z moim silnikiem poniewaz ma nierowna prace i cos go dlawi.Oczywiscie zaczne od najprostszych rzeczy.Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc :)

Autor:  kamikadze [ śr sie 31, 2011 2:49 pm ]
Tytuł:  Re: W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa

Luzy zaworowe na zimny silnku najlepiej ustawić i powinny wynosić:

Ssący 0,10mm
Wydech 0,30mm

W książce jest dobrze opisane kolejnośc zaworów :)

Jeżeli będą za małe luzy to zawory moga sie nie domykać przez co silnik straci na mocy i odwrotnie jeżeli bedą za duże ,będzie nie odpowiednie przewietrzanie komory spalania przez co również nie bedzię dobrze pracował :)

Luz zaworowy zmniejsza sie w dieslach przez to , że zawory sie "uklepują" .

Do pompy możesz dolać taki olej jak do silnika czyli 15W40 :)

Autor:  desperado [ śr sie 31, 2011 11:25 pm ]
Tytuł:  Re: W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa

Kolejność zaworów jest : WSSWWSSW. Jak masz wątpliwości to popatrz na kolektory. Można ustawiać na zimnym i ciepłym(60 st) silniku. Na ciepło powinno być 0.15 i 0.35. Na chłopski rozum powinno się ustawiać w warunkach zbliżonych do normalnej pracy silnika czyli na ciepło, zwłaszcza w przypadku starszego i nieco zużytego silnika( w starym silniku może kąt przylgni zaworu może odbiegać od nominalnego i stąd różnica luzu na zimnym i ciepłym silniku może być inna.)
P.S. Hałas podobny do źle wyregulowanych zaworów może pochodzić z luzów na sworzniach tłoków i panewkach korbowych albo łożyskach wału rozrządu. Przy zaworach hałas będzie większy na zimnym silniku, w pozostałych przypadkach na ciepłym.
Nie zaszkodzi też dać do regulacji pompę wtryskową i wtryskiwacze

Autor:  maki00 [ czw wrz 01, 2011 10:54 pm ]
Tytuł:  Re: W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa

Tylko akurat to slychac typowo z glowicy bo przykladalem przyrzad do glowicy(te sluchawki jakby lekarskie [zlosnikhihi] z igla) i klepalo pod pokrywa.Wtryski napewno sprawdze bo leja co widac z tylu auta po wydechu jak dodam gazu,pompa gdzies niestety cieknie i jest do wymonotwania.Zastanawiam sie tylko czy beda musieli sciagac lancuch rozrzadu aby wyciagnac pompe?

Autor:  desperado [ pt wrz 02, 2011 6:00 pm ]
Tytuł:  Re: W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa

Pompa na pewno wyjdzie bez zdejmowania łańcucha

Autor:  maki00 [ pt wrz 02, 2011 7:03 pm ]
Tytuł:  Re: W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa

Wielkie dzieki za pomoc :)

Autor:  kamikadze [ pt wrz 02, 2011 7:04 pm ]
Tytuł:  Re: W123 Ustwianie zaworow i ich kolejnosc pod pokrywa

http://www.w114-115.org.pl/j/index.php/ ... 16912-240d

Tu jest opis całej operacji :) Tylko w OM615 czyli 200D ustawia sie na 26 stopni przed GMP .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/