MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w123] Problem z mocą
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=55974
Strona 1 z 1

Autor:  tpp [ pt wrz 16, 2011 10:08 pm ]
Tytuł:  [w123] Problem z mocą

Witam,

Mam problem z mocą w samochodzie mercedes typu 123.
Silnik benzynowy m102.
Samochód posiada instalację lpg.
Na lpg normalnie jedzie, ale na niskich obrotach poniżej 30 km/h gaśnie.
Na benzynie zaś odpala i chodzi równo, jednak po ruszeniu trzeba pompować gazem, żeby jechał szybciej.
Oczywiście szybkości osiagane przez niego to max 80-90km/h.

Mam pytanie:
Skąd tak się dzieje?
Czy m102 musi mieć dodatek, czy jest dostosowany do benzyny bezołowiowej?
I czy w związku z powyższym po zastsowaniu PB nastąpiło wypalenie gniazd, skąd i opisane objawy?

Od razu zanznaczam, że temat jest odgrzewany i kwestia wadliwego, zużytego gazem gaźnika została rozwiązana.
Samochód w niedalekiej przyszłości zostanie również pozbawiony LPG.

Samochód u poprzedniego właściciela, jakieś 2 lata temu jeździł na gazie wyłącznie i ów właściciel samochód już odpalał wyłącznie z gazu od dobrych 10 lat.
Także dopiero po zakupie 2 lata temu jeździł na benzynie i od tego pierwszego po latach lania, zaczął niedomagać.
Wtedy jednak miał moc...
Problemy zaczęły się póxniej.

Bardzo proszę o pomoc w temacie.

Autor:  THC [ pt wrz 16, 2011 11:06 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] Problem z mocą

Bardzo prosty silnik , nie może nie chodzić na gazie.
Jeśli kulawo śmiga na Pb gaźnik do regulacji,pompa do wymiany z filtrem nic poza tym.
Jeśli nie śmiga na lpg , parownik do regulacji.
Tam nawet za bardzo nie ma którędy podawać lewego powietrza.

Jak na niskich poniżej 30km/h. ? Czyli to manual i wyrzucasz na luz wtedy gaśnie tak?
Ale odpalony na jałowym pracuje tak?

Tu jak mi się zdaje to pompa kończy żywot po szoku doznanym z poczucia benzyny po tylu latach.Może źle zrobiony gaźnik,ale jeśli poczujesz w oleju benzynę to masz odpowiedź i tu bym najpierw szukał.
To , że na gazie nie chodzi dobrze na wolnych to kwestia regulacji gazu , są dwie śruby.
Jedna duża na wężu, wykręć prawie na maks. obr. otwórz gaz na 3500obr, i zakręcaj.
Jak silnik zamuli to odkręc pół obr. i zostaw.
To prowizorka,ale daje obraz co nie działało, jeśli to ta regulacja i tak musisz jechac na analizator.
Druga śruba jest na parowniku mała tak , ja kręć na jałowych aż się ustatkują na przyzwoitym poziomie.
Tu akurat obiema da rade podkręcać jałowe.

Do baku lej co chcesz on pali wszystko.
W tym silniku to jest M102960 ale pisze z głowy i mogę coś poknocić, łatwo zatrzeć pompę paliwa.Wystarczy krótka praca bez benzyny, pompa mechaniczna smarowana paliwem.

Autor:  hruścik [ sob wrz 17, 2011 7:58 am ]
Tytuł:  Re: [w123] Problem z mocą

Sprawdź najpierw stan membrany w gaźniku,elektrozaworu(źle wyregulowany-brak mocy i ssania) a dopiero postępuj według rad THC- mądrze pisze.

Autor:  tpp [ wt wrz 20, 2011 12:37 am ]
Tytuł:  Re: [w123] Problem z mocą

W zasadzie same ogólniki mi piszecie.

W samochodzie były wymieniane wszystkie filtry, przewody paliwowe, pompa paliwowa, była regulacja gaźnika.

Pytanie dlaczego są przerwy w mocy?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/