MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w123] Problem z mocą https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=55974 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tpp [ pt wrz 16, 2011 10:08 pm ] |
Tytuł: | [w123] Problem z mocą |
Witam, Mam problem z mocą w samochodzie mercedes typu 123. Silnik benzynowy m102. Samochód posiada instalację lpg. Na lpg normalnie jedzie, ale na niskich obrotach poniżej 30 km/h gaśnie. Na benzynie zaś odpala i chodzi równo, jednak po ruszeniu trzeba pompować gazem, żeby jechał szybciej. Oczywiście szybkości osiagane przez niego to max 80-90km/h. Mam pytanie: Skąd tak się dzieje? Czy m102 musi mieć dodatek, czy jest dostosowany do benzyny bezołowiowej? I czy w związku z powyższym po zastsowaniu PB nastąpiło wypalenie gniazd, skąd i opisane objawy? Od razu zanznaczam, że temat jest odgrzewany i kwestia wadliwego, zużytego gazem gaźnika została rozwiązana. Samochód w niedalekiej przyszłości zostanie również pozbawiony LPG. Samochód u poprzedniego właściciela, jakieś 2 lata temu jeździł na gazie wyłącznie i ów właściciel samochód już odpalał wyłącznie z gazu od dobrych 10 lat. Także dopiero po zakupie 2 lata temu jeździł na benzynie i od tego pierwszego po latach lania, zaczął niedomagać. Wtedy jednak miał moc... Problemy zaczęły się póxniej. Bardzo proszę o pomoc w temacie. |
Autor: | THC [ pt wrz 16, 2011 11:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] Problem z mocą |
Bardzo prosty silnik , nie może nie chodzić na gazie. Jeśli kulawo śmiga na Pb gaźnik do regulacji,pompa do wymiany z filtrem nic poza tym. Jeśli nie śmiga na lpg , parownik do regulacji. Tam nawet za bardzo nie ma którędy podawać lewego powietrza. Jak na niskich poniżej 30km/h. ? Czyli to manual i wyrzucasz na luz wtedy gaśnie tak? Ale odpalony na jałowym pracuje tak? Tu jak mi się zdaje to pompa kończy żywot po szoku doznanym z poczucia benzyny po tylu latach.Może źle zrobiony gaźnik,ale jeśli poczujesz w oleju benzynę to masz odpowiedź i tu bym najpierw szukał. To , że na gazie nie chodzi dobrze na wolnych to kwestia regulacji gazu , są dwie śruby. Jedna duża na wężu, wykręć prawie na maks. obr. otwórz gaz na 3500obr, i zakręcaj. Jak silnik zamuli to odkręc pół obr. i zostaw. To prowizorka,ale daje obraz co nie działało, jeśli to ta regulacja i tak musisz jechac na analizator. Druga śruba jest na parowniku mała tak , ja kręć na jałowych aż się ustatkują na przyzwoitym poziomie. Tu akurat obiema da rade podkręcać jałowe. Do baku lej co chcesz on pali wszystko. W tym silniku to jest M102960 ale pisze z głowy i mogę coś poknocić, łatwo zatrzeć pompę paliwa.Wystarczy krótka praca bez benzyny, pompa mechaniczna smarowana paliwem. |
Autor: | hruścik [ sob wrz 17, 2011 7:58 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] Problem z mocą |
Sprawdź najpierw stan membrany w gaźniku,elektrozaworu(źle wyregulowany-brak mocy i ssania) a dopiero postępuj według rad THC- mądrze pisze. |
Autor: | tpp [ wt wrz 20, 2011 12:37 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] Problem z mocą |
W zasadzie same ogólniki mi piszecie. W samochodzie były wymieniane wszystkie filtry, przewody paliwowe, pompa paliwowa, była regulacja gaźnika. Pytanie dlaczego są przerwy w mocy? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |