MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 12:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 22, 2011 6:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Witam
Posiadam MB W123 z 1985 roku 2.0 benzyna. Po ostatnim wyjeździe i trasie około 100km nie chce odpalić. Od dłuższego czasu coś "żęcholiło" tak jakby łańcuch rozrządu. Był bardzo słaby i paliwożerny. Auto normalnie wróciło z trasy i po 2 dniach kaplica... Silnik normalnie kręci...ale nie chce załapać. Iskra jest...paliwo też. Sprawdziłem spręzanie... kolejno : 9, 7, 7 oraz 3 bar. Wygląda na to, że jeden cylinder praktycznie nie ma sprężania. Ale czy i tak nie powinien odpalic przy tych 3 barach ? Ile według ksiązki powinno wynosic spręzanie ? Może macie gdzies na forum jakiś temat odnosnie zmiany pierścieni i łańcuszka rozrzadu bo nie moge znaleźć ? I jeszcze jedno....czy napinacz łańcucha rozrzadu powinien stac mniejwięcej w jednym miejscu ? Bo jakoś tak podejżanie skacze przy kręceniu rozrusznikiem jakies +/-8mm.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 6:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
A sprawdzałes już zawory?
Jakieś inne objawy? Kopcenie? "Majonez" w chłodnicy? Woda w oleju?
- Może uszczelka pod głowicą?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 7:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Mam podobne sprężanie, po regulacji zaworów wszystko wraca do normy. 11;10,5;10,5;10.
Łańcuch w M102 wymienia się co 150 tyś. (mało kto o tym pamięta).

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 1:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
No własnie...silnik chodził bardzo fajnie. Nie kopcił i nie było jakiś objawów na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Luzy zaworowe takze sa ok.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: sob wrz 24, 2011 7:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Napinacz powinien stać sztywno.Może jest na tyle wyrobiony ślizg(albo już go nie ma) lub łańcuch tak wyciągnięty, że tłoczek pracuje poza swoim zakresem.Pierścień na tłoczku powinien go zblokować w jednym ustawieniu.Co do odpalania to sprawdź stan membrany i elektrozaworu od spodu gaźnika,czy pompka paliwa rzeczywiście podaje paliwo,stan palca rozdzielacza i czy ktoś nie zrobił Ci psikusa i nie wepchnął czegoś do rury wydechowej .I jeszcze jedno czy nikt nie grzebał przy kole zębatym wałka rozrządu?


Na górę
Post: sob wrz 24, 2011 8:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Paliwo jest podawane na 100%, iskra takze. Psikusa nikt nie zrobił, bo auto jest zamykane pod wiatą :) Nikt nie grzebał tez przy kole zebatym wałka. Tak czy siak wygląda mi to na pierścienie skoro jeden cylionder ma tylko 3 bar :/

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: sob wrz 24, 2011 10:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Silnik pomimo niskiej kompresji na 4 cyl . powinien odpalić.NA początek sprawdź ustawienie rozrządu czyli dolne koło pasowe na 0- znak na wałku powinien pokrywać się z płaszczyzną po prawej stronie.Jeśli się zgadza to podaj paliwo przed gaźnik przez króciec gdzie podpięta jest rurka z obudowy filtra powietrza.Jeśli zapali to winny jest gaźnik lub jego zasilenie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl