MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 28, 2011 8:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
opis: silnik 980. 230TE z automatyczną skrzynią. auto stało rok czasu i teraz czas go odpalić i doprowadzić do stanu.

Problem polega na tym że nie odpala. Ma dwie instalacje paliwa benzyna i gaz, obydwa paliwa są, iskra na świecach tez jest. Pompa podaje paliwo (sprawdzane przed wtryskiwaczami)

jutro mam zamiar sprawdzić ustawienia rozrządu, sprawdzę wtryskiwacze. i teraz pytanie - bo nigdy nie zwracałem na to uwagi - wszystkie wtryskiwacze są takie same czy czymś się różnią i który to wtryskiwacz rozruchowy (o ile taki jest, bo wyczytałem ze powinien taki być).

Czy możliwym jest, że w przypadku uszkodzonej centralki LPG nie ma możliwości odpalenia na benzynie?

Czy cewka może być uszkodzona w taki sposób, że wytwarza za niskie napięcie, które daje niewystarczającą iskrę do uzyskania zapłonu?

Może jakieś inne sugestie?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
W czasie nieużywania wtryskiwacze mogły się "zapiec" i nie podają paliwa (albo podają za mało). Na pewno trzeba to sprawdzić. Ale nade wszystko cylindry są z pewnością suche i ciśnienie sprężania może być za małe. Trzeba wstrzyknąć nieco oleju silnikowego przez gniazda świec i chwilę pokręcić rozrusznikiem ( jeżeli paliwo jest podawane, to będzie śmierdziało benzyną). Na przyszłość lepiej raz w miesiącu motor odpalić i niech pochodzi kilkanaście minut.
Iskra powinna być niebieska- jeżeli ma zabarwienie różowe, to coś jest nie halo z układem wysokiego napięcia (zwykle uszkodzony kondensator w przypadku zapłonu mechanicznego)


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 1:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jak najbardziej uszkodzona centralka LPG moze byc przyczyna.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 3:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Niektóre instalacje są tak zrobione, że powypięciu centralki , silnik pracujena benzynie. Uszkodzony może być przekażnik, odcinający paliwo (na przewodzie do pompy).
Nie rozumiem, dlaczego chcesz sprawdzać rozrząd - czy mógł się sam przestawić ?


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 8:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Jak podasz + na elektrozawór na parowniku to łachy nie robi i na gazie musi zapalić(pod warunkiem że masz gaz w butli).Na benzynie nie koniecznie bo z reguły przy zakładaniu centralki przecinany jest przewód + pod mocowaniem przekaźnika pompy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl