MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 09, 2011 10:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 09, 2011 9:47 pm
Posty: 15
Witam mam problem z silnikiem M110 MB 123 280 CE coupe. Poziom oleju jest za wysoki i śmierdzi benzyną. Dałem do sprawdzenia i powiedziano mi, ze do wymiany regulator termiczny w bloku silnika. Część ta jest bardzo droga i zastanawiam się czy może być to przyczyną awarii. Jeżeli nie to zakup bez sensu. Jak myślicie? kupować nówkę czy używaną? Czytałem o tej części i piszą że zepsuta odpowiada za nadmiar paliwa w układzie, ale jak paliwo przedostaje się do oleju? Czy można ją samemu naprawić? Auto jest na gazie i pewnie dlatego załozona została instalacja!! Mam zamiar ja usunąć. Proszę o info dzięki.

_________________
MB 123 280 CE, E 39 2.8, VW II 2.0, VW II VR6, Audi 80 1.8 s
CIVIC 1.4 is, Suzuki bandit 600
Kangoo 1.9 dti


Na górę
Post: pn paź 10, 2011 7:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Regulator termiczny nie ma wpływu na stan oleju w silniku.Lejące wtryski i rozdzielacz jak najbardziej mają.


Na górę
Post: pn paź 10, 2011 8:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
a gazik Ci czasem nie strzelił?
U mnie po 'szczale' był podobny objaw - wymiana rozdzielacza pomogła.

Jeszcze wtryskiwacz rozruchowy może lać bez przerwy.

Pozdrawiam,
Szymon

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
Post: pn paź 10, 2011 7:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdź jeszcze czy przekaźnik wyłącza ci ten wtrysk rozruchowy. W głowicy jest taki wyłącznik termiczno-czasowy który podaje impuls na przekażnik który wyłącza ten wtrysk. A czy równo chodzi ci ten silnik bo gdyby ci wtryskiwacz rozruchowy lał to by nim bujało.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: wt paź 11, 2011 12:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 09, 2011 9:47 pm
Posty: 15
Dzięki za info jak wyjaśnie sprawę to opiszę naprawę.

_________________
MB 123 280 CE, E 39 2.8, VW II 2.0, VW II VR6, Audi 80 1.8 s
CIVIC 1.4 is, Suzuki bandit 600
Kangoo 1.9 dti


Na górę
Post: wt paź 11, 2011 8:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
heheh niezle mieszacie.....wtryski, gazniki.....czasami jak czytam co tu ludzie wypisuja to mam wrazenie ze za wszelka cene chca komus pomóc a bladego pojecia nie maja o czym pisza [jezyk2]

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: wt paź 11, 2011 8:52 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Styczu pisze:
heheh niezle mieszacie.....wtryski, gazniki.....czasami jak czytam co tu ludzie wypisuja to mam wrazenie ze za wszelka cene chca komus pomóc a bladego pojecia nie maja o czym pisza [jezyk2]



Ja za to jak czytam niektóre posty to mam wrażenie, że niektórzy bardzo chcą komuś coś wytknąć ,ale trudno im to skutecznie zrobić gdyż nie umieją czytać.
No ale czytam tez czasem posty wybitnych specjalistów, dla których gaz i gaźnik to to samo co kupa kasy i kupa gówna.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 6:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam, myślę że nadmiar oleju to lejące wtryski lub nie zamyka dopływu benzyny, jak przejdzie na gaz, włącznik termiczny o który pytasz kosztuje 340 zł. na zimnym sprawdź omomierzem ile pokaże i na ciepłym tez powinna być zmiana. Ja mam kłopot z kiepskim zapalaniem na gorącym jak postoi ok 10 do 15 min. Zobacz czy nie przy-kapca na ciemno jeśli tak to przelewa go więc paliwo, proponuję sprawdzić tarczę spiętrzającą oraz czy iglica sie nie przycina .Ten M-110 nie będzie nigdy pracował prawidłowo na LPG według mojej wiedzy daj znać co znalazłeś.


Na górę
Post: ndz paź 16, 2011 4:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 09, 2011 9:47 pm
Posty: 15
Kompresja sprawdzona - przedział od 9 - 10, rozpylanie wtryskiwaczy raczej nienajlepsze , niektóre kapią, leją strumieniem paliwa, mam nadzieję, że po wymianie bewdzie wszystko ok. Sprawdzałem cene około 100 zł szt.

_________________
MB 123 280 CE, E 39 2.8, VW II 2.0, VW II VR6, Audi 80 1.8 s
CIVIC 1.4 is, Suzuki bandit 600
Kangoo 1.9 dti


Na górę
Post: śr paź 19, 2011 6:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 09, 2011 9:47 pm
Posty: 15
Podłączyłem jeden nowy wtryskiwacz pod przewód, rozpylanie ma lepsze jednak objętość wytryskiwanego paliwa w czasie (do pojemnika ) jest bardzo zbliżona co stare wtryskiwacze. Tarcza spiętrzająca pracuje bez oporów ale moim zdaniem jest lekko za wysoko (co do instrukcji). Jeżeli rozdzielacz paliwa jest trafiony jakie są objawy?

_________________
MB 123 280 CE, E 39 2.8, VW II 2.0, VW II VR6, Audi 80 1.8 s
CIVIC 1.4 is, Suzuki bandit 600
Kangoo 1.9 dti


Na górę
Post: czw paź 20, 2011 3:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Objętość wtryskiwanego paliwa będzie taka sama ale będzie rozpylone a nie wlane.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: sob paź 22, 2011 11:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
jurireszka pisze:
Kompresja sprawdzona - przedział od 9 - 10, rozpylanie wtryskiwaczy raczej nienajlepsze , niektóre kapią, leją strumieniem paliwa, mam nadzieję, że po wymianie bewdzie wszystko ok. Sprawdzałem cene około 100 zł szt.


Przy kompresji poniżej 10 ja bym się zastanowił nad poszukaniem silnika w dobrym stanie, remont zaleceny przez serwis jest przy sprężaniu 8,5 w dół, czyli jesteś blisko, ja miałem 2 auta z M110 to sprężanie było w okolicach 11. Remont Twojego silnika to będzie majątek. Doinwestujesz swój silnik a i tak za chwilę będziesz musiał podjąć decyzję co z tym zrobić. Ja po swich doświadczeniach bym szukał innego silnika. ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob paź 22, 2011 2:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Nie zgadzam się ja w moim 123 2,8 156 Ps po 390 tyś kil uszczelniałem głowice i sprężanie miał w granicy od 9 do 11 ale prawda żę to działa indywidualnie nie szeregowo , dodam że po uszczelnieniu silnika zaczął brać sporo oleju ale benzyny w oleju nie było po 480 tyśkil sprzedałem auto i gość który go kupił zagazował auto co dale brak info >pozdrawiam


Na górę
Post: sob paź 22, 2011 3:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Marian-m110 pisze:
Nie zgadzam się ja w moim 123 2,8 156 Ps po 390 tyś kil uszczelniałem głowice i sprężanie miał w granicy od 9 do 11 ale prawda żę to działa indywidualnie nie szeregowo , dodam że po uszczelnieniu silnika zaczął brać sporo oleju ale benzyny w oleju nie było po 480 tyśkil sprzedałem auto i gość który go kupił zagazował auto co dale brak info >pozdrawiam


Oczywiscie zgadzać sie nie musisz, napisałem że rada ta jest ze swojego doświadczenia z tymi silnikami i nie tylko.

Uszczelnienie głowicy w niczym nie pomorze, tak jak piszesz olej będzie brał dołem.
Sprężanie w tych silnikach na sąsiednich cylindach nie powinno mieć większej różnicy niż 1, bo będzie silnikiem telepało i będzie nierówno pracował, a co to za przyjemność telepiące M110?
Myslę, że teraz "jurireszka" wsadzi w ten silnik 500-1000zł żeby nie lało paliwem, a za chwilę silnik bedzie nadwał się do remontu, który jest nieopłacalny, bo dobry remont to jest sporo ponad 5000 zł. Niedawno kolega robił V8 350 ze 107 i wyszedł prrawie 9000zł! Wystarczająco dobry silnik znajdzie za 1500-2000 zł + przekładka. Najszybsze i najtańsze rozwiązanie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob paź 22, 2011 8:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Tak to wszystko prawda, trzeba szukać motoru który da się odpalić i posłuchać w aucie .Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl