MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Podłączenie podciśnienia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=56540
Strona 1 z 1

Autor:  magic23 [ czw lis 03, 2011 11:52 am ]
Tytuł:  Podłączenie podciśnienia

Witam, przy okazji ściągnięcia obudowy filtra powietrza by przeczyścić przepustnicę zauważyłem niepodłączone pewne podciśnienia na zdjęciu widać przewód "2", w który wkręcona jest śruba i nie podpiętą kostkę podciśnienia "1". Czy tak powinno byc czy może "2" powinienem podpiąć pod "1"?
Załącznik:
DSC_0729.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg
DSC_0729.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg [ 27.92 KiB | Przejrzano 1404 razy ]

Autor:  THC [ czw lis 03, 2011 12:15 pm ]
Tytuł:  Re: Podłączenie podciśnienia

Z fabryki tak nie wyjechał, nie powinno tak być.
Podepnij tak jak planujesz i zobacz co sie będzie działo.

Zdaje mi się, że te żółte z paskami to centralny, działa u Ciebie?

Mogło być tak,że centralny stracił szczelnośc i ktoś zaczął rzeźbę.

W 2 jest ssanie , kiedy wykręcisz śrubkę motor dostanie lewe powietrze, i kiedy podłączysz to co jest odłącozne , a system za tym już w kabinie jest nieszczelny tez będzie dostawał lewizne i pewnie dlatego jest to odłączone.

Autor:  tito [ czw lis 03, 2011 12:28 pm ]
Tytuł:  Re: Podłączenie podciśnienia

THC pisze:

Zdaje mi się, że te żółte z paskami to centralny, działa u Ciebie?
<- to na pewno powinien byc central.
Ten żółty z "siwym" paskiem to idzie do bagażnika, a ten drugi do mastera w drzwiach.

Autor:  magic23 [ czw lis 03, 2011 12:41 pm ]
Tytuł:  Re: Podłączenie podciśnienia

Wielkie dzięki to bardzo wiele wyjaśniło. Centralny miałem nieszczelny więc zastąpiłem go zwykłym elektrycznym. Co do ssania to jak jest silnik zimny to ma bardzo niskie obroty ok. 500 i jest o mały krok od zgaśnięcia. Teraz już wszystko jasne...
W takim razie mam kolejne pytanie czy da się gdzieś podpiąć tą "2" by ssanie normalnie działało?

Autor:  THC [ czw lis 03, 2011 2:57 pm ]
Tytuł:  Re: Podłączenie podciśnienia

Heh ja nie miałem na myśli ssania , jako podtrzymania jałowych na zimnym , tylko ssanie jak ssanie np. ustami :)
To jest wpięte w kolektor dolotowy a w nim jest podciśnienie i zasysa .
Jak nie byłoby tej śruby to by wariował od nadmiaru zasysanego powietrza.
Niedaleko jest temat o rozgrzewaniu 102 w 230E .
Jak coś to koło obudowy filtra jest koło 2i 3 cylindra taka biała plastikowa śruba na płaski wkrętak.
Widac ją , odpal i powoli kręć , jakieś doraźne to będzie.

Autor:  magic23 [ czw lis 03, 2011 4:20 pm ]
Tytuł:  Re: Podłączenie podciśnienia

THC pisze:
Heh ja nie miałem na myśli ssania , jako podtrzymania jałowych na zimnym , tylko ssanie jak ssanie np. ustami :)

[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Dobre.
Co do tej śruby to o niej wiem, ale ruszanie jej nie ma sensu bo co z tego, że wyreguluję ją ładnie na jakieś powiedzmy 900 obr/min gdy jest zimna, a jak się rozgrzeje będzie miała wtedy jakieś 1400 obr/min. Co do tego tematu, który mi podsunąłeś o niskich obrotach jest tam wspomniane o jakiejś drugiej śrubie na "wadze" co to jest i gdzie się znajduje? Pozdrawiam

Autor:  THC [ czw lis 03, 2011 5:28 pm ]
Tytuł:  Re: Podłączenie podciśnienia

Dlatego napisałem doraźnie.
Ustaw ją tylko minimalnie , tak żeby na zimnym trochę podniósł.
Tej o której myślisz to na prawdę nie ruszaj, ona nie ma nic do jałowych.
U Ciebie może byc problem z regulatorem termicznym, ale ja w tym nigdy nie grzebałem to Ci nie poradzę, ale w tamtym temacie jest dużo informacji.

Autor:  magic23 [ czw lis 03, 2011 8:17 pm ]
Tytuł:  Re: Podłączenie podciśnienia

Ta śruba od regulacji obrotów biegu jałowego już jest wyregulowana optymalnie po rozgrzaniu jest ok 950-1000obr/min, trochę mogłoby być mniej, ale przykręcenie jej będzie powodować gaśnięcie na zimnym. Wielkie dzięki za pomoc, a ja przerzucam się w wątek, o którym wspominałeś wcześniej. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/