MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Podłączenie podciśnienia https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=56540 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | magic23 [ czw lis 03, 2011 11:52 am ] |
Tytuł: | Podłączenie podciśnienia |
Witam, przy okazji ściągnięcia obudowy filtra powietrza by przeczyścić przepustnicę zauważyłem niepodłączone pewne podciśnienia na zdjęciu widać przewód "2", w który wkręcona jest śruba i nie podpiętą kostkę podciśnienia "1". Czy tak powinno byc czy może "2" powinienem podpiąć pod "1"? Załącznik:
|
Autor: | THC [ czw lis 03, 2011 12:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Podłączenie podciśnienia |
Z fabryki tak nie wyjechał, nie powinno tak być. Podepnij tak jak planujesz i zobacz co sie będzie działo. Zdaje mi się, że te żółte z paskami to centralny, działa u Ciebie? Mogło być tak,że centralny stracił szczelnośc i ktoś zaczął rzeźbę. W 2 jest ssanie , kiedy wykręcisz śrubkę motor dostanie lewe powietrze, i kiedy podłączysz to co jest odłącozne , a system za tym już w kabinie jest nieszczelny tez będzie dostawał lewizne i pewnie dlatego jest to odłączone. |
Autor: | tito [ czw lis 03, 2011 12:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Podłączenie podciśnienia |
THC pisze: Zdaje mi się, że te żółte z paskami to centralny, działa u Ciebie? Ten żółty z "siwym" paskiem to idzie do bagażnika, a ten drugi do mastera w drzwiach. |
Autor: | magic23 [ czw lis 03, 2011 12:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Podłączenie podciśnienia |
Wielkie dzięki to bardzo wiele wyjaśniło. Centralny miałem nieszczelny więc zastąpiłem go zwykłym elektrycznym. Co do ssania to jak jest silnik zimny to ma bardzo niskie obroty ok. 500 i jest o mały krok od zgaśnięcia. Teraz już wszystko jasne... W takim razie mam kolejne pytanie czy da się gdzieś podpiąć tą "2" by ssanie normalnie działało? |
Autor: | THC [ czw lis 03, 2011 2:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Podłączenie podciśnienia |
Heh ja nie miałem na myśli ssania , jako podtrzymania jałowych na zimnym , tylko ssanie jak ssanie np. ustami ![]() To jest wpięte w kolektor dolotowy a w nim jest podciśnienie i zasysa . Jak nie byłoby tej śruby to by wariował od nadmiaru zasysanego powietrza. Niedaleko jest temat o rozgrzewaniu 102 w 230E . Jak coś to koło obudowy filtra jest koło 2i 3 cylindra taka biała plastikowa śruba na płaski wkrętak. Widac ją , odpal i powoli kręć , jakieś doraźne to będzie. |
Autor: | magic23 [ czw lis 03, 2011 4:20 pm ] |
Tytuł: | Re: Podłączenie podciśnienia |
THC pisze: Heh ja nie miałem na myśli ssania , jako podtrzymania jałowych na zimnym , tylko ssanie jak ssanie np. ustami ![]() ![]() ![]() ![]() Co do tej śruby to o niej wiem, ale ruszanie jej nie ma sensu bo co z tego, że wyreguluję ją ładnie na jakieś powiedzmy 900 obr/min gdy jest zimna, a jak się rozgrzeje będzie miała wtedy jakieś 1400 obr/min. Co do tego tematu, który mi podsunąłeś o niskich obrotach jest tam wspomniane o jakiejś drugiej śrubie na "wadze" co to jest i gdzie się znajduje? Pozdrawiam |
Autor: | THC [ czw lis 03, 2011 5:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Podłączenie podciśnienia |
Dlatego napisałem doraźnie. Ustaw ją tylko minimalnie , tak żeby na zimnym trochę podniósł. Tej o której myślisz to na prawdę nie ruszaj, ona nie ma nic do jałowych. U Ciebie może byc problem z regulatorem termicznym, ale ja w tym nigdy nie grzebałem to Ci nie poradzę, ale w tamtym temacie jest dużo informacji. |
Autor: | magic23 [ czw lis 03, 2011 8:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Podłączenie podciśnienia |
Ta śruba od regulacji obrotów biegu jałowego już jest wyregulowana optymalnie po rozgrzaniu jest ok 950-1000obr/min, trochę mogłoby być mniej, ale przykręcenie jej będzie powodować gaśnięcie na zimnym. Wielkie dzięki za pomoc, a ja przerzucam się w wątek, o którym wspominałeś wcześniej. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |