MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 03, 2011 7:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 05, 2011 12:20 am
Posty: 13
Witam!!!
Mam problem z moją 123.
Dziś pojechałem do kumpla wszystko było ok zgasiłem beczke i po jakichś 10 min chciałem wrucić do domu.
Odpaliłem poczułem że jest twardy hamulec.. :o pomyślałem że coś jest nie tak więc chciałem zgasić, przekręciłem kluczyk i nic...auto dalej pracuje. [totalszok]
Wpadłem na pomysł że to mogła być popma vacum...wszystko na to wskazywało, akurat miałem więc teoretycznie uszkodzona została wymieniona i nic....dalej to samo twardy hamulec nie gaśnie... [chory]
Nie wiem czy pompa vacum ta druga była uszkodzona czy czy to wogóle coś innego.
Opadły mi usyszy... :(
Klubowicze co to może być i powiedzcie jak sprawdzić pompe vacum czy jest sprawna...
Dodam że silnik pracuje normalnie na wolnych obrotach na wysokich również..


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 7:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 10:34 pm
Posty: 44
Lokalizacja: okolice Warszawy
Sprawdż gaszak na pompie wtryskowej albo nieszczelny ukłąd podciśnienia

_________________
EX 123 300D 81';123 200D 76';123 300D 79';123 300D 83/79 ; 124 200D 86';210 220D 96';123 240D 82' obecnie;;S123 300D 83' ;202 2.5 TD 95'


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 7:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 05, 2011 12:20 am
Posty: 13
Jak sprawdzić pompe vacum?? podejrzewam że to nie gaszak bo jest również twardy pedał hamulca.


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 5:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 19, 2008 10:44 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź
Sprawdź przewód od vacum pompy czy nie jest uszkodzony, ewentualnie zostaje do sprawdzenia czy nie padło serwo od hamulców.

_________________
w208 230 Kompressor - obecnie
w123 240D - nie tak dawno :)


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 9:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
na pracującym silniku sprawdzasz kciukiem odkręcony przy serwie przewód od pompy vacuum czy wytwarza podciśnienie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 5:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 05, 2011 12:20 am
Posty: 13
Po odkręceniu przewodów od vacum pompy i przystawieniu palców na odpalonym silniku nic sie nie dzieje nie zasysa nie wypycha...
Założe 3 pompę mam nadzieje ze już sprawną... Ma ktoś do sprzedania??


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 7:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:45 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Leszno
wymień membranę w vaccum pompie

_________________
MB w123 200D/240D 1978


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 8:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
albo zaworki. na allegro są zestawy naprawcze:
http://allegro.pl/membrana-pompy-podcis ... 95232.html
http://allegro.pl/zestaw-napr-pompy-pod ... 95233.html

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 9:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 05, 2011 12:20 am
Posty: 13
Dzięki za linki
i ostatnie pytanie w tym momencie 8) rozumiem że aby w pełni zregenerować vacum pompe zamawiam zestaw naprawczy+membrankę czyli kupuje rzeczy z odbydwóch podanych aukcji?? Mam vacum z dwoma przewodami.


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 8:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 05, 2011 12:20 am
Posty: 13
Wymieniłem dziś mębranki w vacum pompie.Jutro sprawdze po zamontowaniu czy ta witaminka pomogła.


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 11:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 05, 2011 12:20 am
Posty: 13
Zamontowałem dziś pompe.
Wszystko było ok przez 5 km...
Po 10 km znów to samo twardy pedał nie gaśnie...ma ktoś jakiś pomysł co to może być???
Przewód od serwa zasysa.


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 2:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Sprawdź stacyjkę - zawór na stacyjce

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 5:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 05, 2011 12:20 am
Posty: 13
Dzięki chłopaki za pomoc wasze porady były pomocne.
Problem rozwiązany...
Okazało się że odwrotnie założyłem podkładkę dociskającą sprężyny do mębranki i mębrana miała za małe wychylenie i podciśnienie było ale za małe.
Po prawidłowym złożeniu vacumpompy i jej zamontowaniu po pierwszym tripie wspomagaie chamulca wróciło , po następnym rajdzie beczka już normalnie gaśnie.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Temat do zamknięcia. [pub] [pub] [pub] [pub] [pub] [pub]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl