MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zatkany przewód przelewowy w123 benzyna https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=56731 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Nemo [ czw lis 17, 2011 9:48 pm ] |
Tytuł: | zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
jak w temacie. Zatkał się na amen przewód przelewowy (powrotny) w moim w123 230 (beczka, benzyna) .Próbowałem już chyba wszystkiego. Sprężarka z wielkim trudem słabo przedmuchuje ale niestety za każdym razem jest coraz gorzej. Co tam mogło wejść? jak to odetkać? czym przepchać? Macie jakieś pomysły? Auto oczywiście unieruchomione, paliwo leje się nawet z filtra powietrza. Może jakoś zastąpić tą rurkę? ale czym i jak aby dojeździć do wiosny? ![]() |
Autor: | Kamael [ czw lis 17, 2011 10:03 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Może spróbuj przedmuchać kompresorem, ale od strony baku? Jesteś pewien, że to przewód jest zapchany? Może jest gdzieś załamany. Spróbuj odłączyć powrót przy silniku i wprowadzić wężyk do jakiegoś baniaka aby paliwo mogło swobodnie wracać i sprawdź czy wszystko jest normalnie. Jeśli rzeczywiście jest zapchany przewód przelewowy, to jedyny pomysł jaki mi do głowy przychodzi, to założenie trójnika na przewód zasilania i podpięcie tam przelewu. No ale nie jest to raczej dobry pomysł jeśli masz pompę paliwa elektryczną, bo taki trójnik musiałby być przed pompą, czyli pewnie gdzieś przy baku... |
Autor: | Nemo [ pt lis 18, 2011 8:46 am ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Dzięki "Kamael" za podpowiedź. Wszystko o czym piszesz już zrobiłem poza przedmuchaniem rurki od strony baku. Nie mogę po prostu wejść pod samochód bo garaż bardzo wąski a nie mam w garażu kanału ani żadnego najazdu w okolicy. Mam pomysł kupić około 6 metrów gumowej rurki o takiej samej średnicy co rurka fabryczna i: 1) poprowadzić ją spod maski po prawym boku auta do wlewu paliwa. Co prawda prawe drzwi unieruchomione ale może jakoś gdzieś dojadę. 2) poprowadzić ten wężyk (po wypchnięciu auta z garażu) pod spodem samochodu i jakoś podłączyć w miejsce zatkanej rurki ale nie mam pojęcia w którym punkcie jest zapchana i w związku z tym gdzie ją przeciąć. Poza tym auto jest bardzo niskie. Trudna sprawa. Byle do cieplejszych dni. ![]() |
Autor: | Kamael [ pt lis 18, 2011 8:59 am ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Cytuj: Mam pomysł kupić około 6 metrów gumowej rurki o takiej samej średnicy co rurka fabryczna i: 1) poprowadzić ją spod maski po prawym boku auta do wlewu paliwa. Co prawda prawe drzwi unieruchomione ale może jakoś gdzieś dojadę. Z braku możliwości nie głupi pomysł, ale żeby było lepiej, wężyk możesz poprowadzić rynienką. ![]() Tym sposobem praktycznie od maski, aż po sam wlew paliwa przewód będzie osłonięty i w jakiś sposób chroniony. |
Autor: | Nemo [ pt lis 18, 2011 9:10 am ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Kamael pisze: .....Z braku możliwości nie głupi pomysł, ale żeby było lepiej, wężyk możesz poprowadzić rynienką. ![]() Tym sposobem praktycznie od maski, aż po sam wlew paliwa przewód będzie osłonięty i w jakiś sposób chroniony. ![]() |
Autor: | Kamael [ pt lis 18, 2011 9:47 am ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Zaraz... to u Ciebie pod maska gra m115? |
Autor: | Jawu [ pt lis 18, 2011 12:16 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Nemo, a masz pewność, że przyczyna nie tkwi w samym gażniku ? Tak myślę, bo rurka przelewowa ma niemałą średnicę i nie wiem, jak i czym może się zatkać. |
Autor: | Nemo [ pt lis 18, 2011 2:36 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
"Kamael"i "Jawu". Mój motor to 230 benzyna z gaźnikiem Stromberga (Tym gdzie się wlewa olej do środka aby poprawnie pracował). i to chyba jest właśnie 115 Nie chodzi w nim o rurkę odpowietrzającą ale o przelewową tzn tą, która wraca niezużyte paliwo powrotem do baku. Jest to pierwsza rurka z lewej strony na wyjściu z gaźnika ta druga "dowozi" paliwo. Przez ostatnie 17 lat nigdy !!! nie było żadnej awarii to jest pierwsza. Auto ma przebieg około 800 000 km. Przez cały czas odkąd jestem jej właścicielem sam zawsze wszystko w niej robiłem i konserwowałem a teraz pierwszy raz jestem bezsilny bo nie mogę nawet zajrzeć pod samochód. ![]() |
Autor: | Kamael [ pt lis 18, 2011 2:49 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
A to wszystko zmienia... Masz silnik m115 zgadza się. Proponuję Ci rozwiązanie z trójnikiem o którym wcześniej pisałem. Rozrysowałem to na prostym schemacie: ![]() Obecny przewód powrotny proponuję odłączyć przy samym gaźniku i od gaźnika do trójnika poprowadzić zastępczy. Trójnik musi być przed pompą! Powinno działać o ile jesteś pewien, że tak jak napisał Jawu - paliwo swobodnie wypływa z gaźnika. Mam nadzieję, że to sprawdziłeś. |
Autor: | Nemo [ sob lis 19, 2011 9:03 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Pomysł świetny i prawie już go "kupiłem" jednak jest jedno Ale. Po pierwsze nie wiem w którym miejscu rurki przelewowej jest ona zatkana. Jeśli w kierunku od przecięcia do baku to wszystko O.K. Jeśli jednak jest to miejsce w lewo od przecięcia w kierunku gaźnika to, to nic nie da. Drugi problem to skąd wziąć odpowiedni do tego celu trójnik i po co "niszczyć" dobry metalowy drugi przewód. Idąc za twoim pomysłem, założę, że miejsce zatkania jest blisko baku. Odetnę zatem całą "uszkodzoną" część i zastąpię ją gumową, solidną rurką (wężykiem) o właściwej średnicy wewnętrznej i zewnętrznej w oplocie bawełnianym prowadzoną pod spodem auta. Odpowiednio zabezpieczę. Będzie to logiczne ze względu na fizykę cieczy (naczynia połączone, swobodny przepływ paliwa) i powinno działać aż do momentu wymiany tej prowizorki na właściwy sposób (nowa rurka lub porządnie naprawiona stara). Gorzej jeśli okaże się, że uszkodzenie znajduje się w baku i będzie wymagało wymontowania całego przyłącza. Na razie nie dysponując ani kanałem ani najazdem mogę tylko prowizorycznie coś naprawić a głębokie śniegi jakoś przeczekać w garażu. Chyba, że stanie się cud i rurka sama się odetka ![]() |
Autor: | Kamael [ ndz lis 20, 2011 9:34 am ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Nemooo... Po pierwsze, napisałem: Cytuj: Obecny przewód powrotny proponuję odłączyć przy samym gaźniku i od gaźnika do trójnika poprowadzić zastępczy. Po drugie, nie musisz niszczyć żadnego metalowego przewodu. Fragment przewodu przy pompie paliwa jest gumowy i to w nim najłatwiej założyć trójnik. |
Autor: | PanKot [ ndz lis 20, 2011 6:28 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Montowałem plastikową osłonę pompy i filtra bez kanału. Podniosłem prawy tył lewarkiem, tak wysoko aby pod tylne prawe koło podeszło koło zapasowe. Z tak podniesionym tyłem jest niezły dostęp do przewodów paliwowych wychodzących ze zbiornika paliwa. Oczywiście na leżąco. Wystarczy podłożyć sobie jakieś kartony lub deskę aby od ziemi nie zmarznąć. |
Autor: | Nemo [ pn lis 21, 2011 5:54 am ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Facet zgodził się wpuścić mnie na podjazd. Nareszcie będę miał możliwość zobaczenia wszystkiego od spodu. Mam nadzieję, że teraz wszystko pójdzie zgodnie z planem. Dzięki. Jeszcze napiszę. ![]() |
Autor: | Nemo [ pn lis 21, 2011 2:15 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Dzisiaj jeszcze raz spróbowałem "po Bożemu" czyli tak jak fabryka przykazała. Kupiłem sprężynę do przepychania kanalizacji dł. 5 metrów gruba 4mm i przepchałem całą rurkę od komory silnikowej aż do baku. Sprężyna przeszła kilkanaście razy na koniec bez żadnych oporów ale, kiedy chciałem dmuchając sprawdzić drożność to okazało się, że coś jest w baku. Po dalszym grzebaniu i nasłuchiwaniu to "coś" dawało odgłosy jakby tam była łopata piachu. Skąd, co, jak? ![]() |
Autor: | M100 [ pn lis 21, 2011 5:31 pm ] |
Tytuł: | Re: zatkany przewód przelewowy w123 benzyna |
Zapomniałeś jeszcze o filtrze w baku odkręcanym takim dużym imbusem. jeśli masz dużo paliwa to spuść sobie wcześniej przed odkręcaniem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |