MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 15, 2011 1:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, dziś rano wesoło poszedłem do garażu by przejechać się (pierwszy raz po 8 latach) z wczoraj nowo założonym celownikiem na grillu [zlosnik] . Niestety wcisnąłem pedał sprzęgła, który padł plackiem na podłogę i już nie wrócił. Zacząłem poszukiwania awarii od pompy sprzęgła, którą wymontowałem i okazało się, że gumka przy siłowniku jest popękana, a sama pompa cała w płynie. Tak więc mam pytanie jak ją wymienić nie niszcząc przy okazji czegoś innego? Owszem możnaby założyć nową pompkę, ale nie chcę iść na łatwiznę, a przy okazji można zaoszczędzić parę złotych. Ciekawi mnie tylko czemu nie było żadnych objawów wczoraj jak jeździłem, wjechałem do garażu i wziąłem się za mocowanie gwiazdy, a dziś rano zonk. A mówią, że niby bez gwiazdy nie ma jazdy [zlosnik]

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: czw gru 15, 2011 2:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Prawdziwy Mercedes psuje się po przyjechaniu do domu, najczęściej jeszcze w garażu ;) Ci co regenerowali pompy u siebie raczej polecali kupno nowej. Ja nie wiem, sam kupowałem zawsze nową.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw gru 15, 2011 2:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kup nową za 100zl będzie już jakieś znanej firmy.
Poszedłeś już na łatwiznę kupując nową gwiazdę zamiast wyrzeźbić kopię pilnikiem z np. szyny kolejowej, 8 lat na to miałeś :)

Co do wymiany fajnie mieć otwarty oczkowy klucz numer 12 albo 13 .
reszta idzie normalnie, dwie śruby i wprowadzenie przewodu alu.które dobrze jest atakować wspomnianym otwartym oczkiem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw gru 15, 2011 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
bary123ce pisze:
Ci co regenerowali pompy u siebie raczej polecali kupno nowej.

To raczej mnie przekonało do kupna nowej.
Bary przy okazji przesłałbyś mi jakiś nr. kontaktowy na PW w sprawie tej anteny, odbiorę ją dopiero po świętach.
THC pisze:
Kup nową za 100zl będzie już jakieś znanej firmy.
Poszedłeś już na łatwiznę kupując nową gwiazdę zamiast wyrzeźbić kopię pilnikiem z np. szyny kolejowej, 8 lat na to miałeś :)

Co do wymiany fajnie mieć otwarty oczkowy klucz numer 12 albo 13 .
reszta idzie normalnie, dwie śruby i wprowadzenie przewodu alu.które dobrze jest atakować wspomnianym otwartym oczkiem.

Co do tej szyny, pilnika i gwiazdy to jakiś tydzień temu kuzyn (złota rączka) mi mówił, że możnaby taką samemu zrobić z np. blachy [zlosnik].
Wymontować pompę wymontowałem tylko rozmontować chciałem, ale juz oki kupie nową.
Dzięki Panowie!

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: ndz gru 18, 2011 2:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
OK mam nową pompkę, tyle że nie jest w niej zamontowane to cięgno, które wchodzi do pompy z jednej strony, a z drugiej jest przykręcone do pedału sprzęgła. Tak więc muszę przełożyć to cięgno z tej starej pompki, wie ktoś jak je wyjąć? Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: ndz gru 18, 2011 3:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten bolec mogłeś zostawić na pedale.
On nie jest przykręcony do pompki tylko oparty na tłoku.
W miejscu mocowania do pedału jest mimośród i można tam regulować moment rozłączania sprzęgła.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 9:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wziąłem się za to wczoraj w międzyczasie (aktualnie ożywiam el. lusterko i światło wraz z zapalniczką w popielniczce). Tak więc to cięgno ze starej pompki jest zakończone kulką, która wchodziła w tłoczek pompki. W tej nowej pompce nie mogę włożyć tego zakończenia kulowego w nowy tłoczek. Teraz mam pytanie czy może być on po prostu oparty o tłoczek? W końcu chodzi o to by tłoczek został wciśnięty, a w ten sposób będzie się wciskać. Bo o ile dobrze rozumiem to wyciskać będzie się sam automatycznie pod wpływem ciśnienia gdy odpuszczę pedał sprzęgła? Poprawcie mnie jeśli się mylę. Dzięki i pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 10:07 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W takim razie zdemontuj ten bolec z kulka i szlifierką zrób końcówkę bez kulki .
Lepiej będzie jak bolec będzie osadzony w zagłębieniu tłoczyska, a nie tylko na nim oparty.
jeśli zostawisz taka końcówkę i tylko oprzesz na tłoczysku to sprzęgło będzie inaczej pracowało.
tzn. będzie szybciej rozłączać .Dlatego ,że będzie różnica w długości bolca i względem wciśnięcia pedału siłownik dostanie szybciej ciśnienie.
Kiedyś jak walczyłem z tym tematem, to położyłem na tłoczysku nakrętkę na klucz 10 i sprzęgło rozłączało przy mniej wciśniętym pedale.
Po to też jest regulacja mimośrodem na uchu bolca przy pedale.
Pedał wraca na skutek zmiany ciśnienia w układzie pompka siłownik.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl