MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] trudne pytanie.... zawieszenie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=57291
Strona 1 z 1

Autor:  benz79 [ ndz sty 08, 2012 7:25 pm ]
Tytuł:  [W123] trudne pytanie.... zawieszenie

Witam. Mam taki problem, a mianowicie moje auto aktualnie jest po blacharce i czas najwyzszy ogarnac zawieszenie. I co jest potrzebne do tego, bo autem zajmuje sie w soboty i co najgorsze w domu nie mam ani kanalu ani podnosnika i jak zawitam do kolegi z podnosnikiem to chciabym zrobic wszystko na raz a w sobote wieczorem nie kupie niezbednych mi rzeczy... wiem pytanie strasznie glupie:) ale pomoglo by bardzo gdybym mial liste rzeczy do kupna. Odpowiem na niezbedne pytania ktore pomogly by w ustaleniu listy.

Autor:  jakub_gozdzik [ ndz sty 08, 2012 8:06 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] trudne pytanie.... zawieszenie

Pierwsze pytanie ile masz kasiory na czesci do zawieszenia??

Autor:  Kamael [ ndz sty 08, 2012 8:21 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] trudne pytanie.... zawieszenie

Trudno tak wymyśleć co Ci potrzebne... Jak nie znasz dobrze samochodu, to skąd będziesz wiedział, że dane zachowanie to wynik zużytego elementu, a nie naturalne zachowanie wynikające np. z miękkiego zawieszenia?

Większość elementów można sprawdzić bez kanału, zdejmując koło.
Na nierównościach nie powinno być stuków oczywiście, koła po wjechaniu w dziurę nie powinny podskakiwać po kilka razy po wyjechaniu itp...

Autor:  desperado [ ndz sty 08, 2012 9:22 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] trudne pytanie.... zawieszenie

Nie ma sensu kupować części w ciemno. Musisz podnieść auto i po kolei sprawdzać. Dla dokładnego sprawdzenia wymontuj klocki hamulcowe.
1- kontrola luzu w łożyskach :poruszasz kołem na boki i w płaszczyźnie pionowej. Jeżeli jest wyczuwalny luz w obu płaszczyznach to masz obluzowane łożyska (niekoniecznie są do wymiany, czasem wystarczy dociągnąć nakrętki). Jeżeli luz jest tylko w poziomie to są wybite przeguby w drążkach.
2-drążki: Łapiesz za koło i poruszasz na boki a w tym czasie druga osoba przykłada wskazujący i środkowy palec do drążka i przegubu. Jeżeli jest luz to czuje sięgo lekkie uderzenia. W ten sposób sprawdzasz wszystkie drążki i silentbloki. W taki sam sposób sprawdzasz dolny przegub zwrotnicy.(Dolny przegub jest wtłoczony w wahacz i wymienia się go osobno, osobno wymienia się też silentblok)
3-górny przegub zwrotnicy(wahacza górnego) : Samochód stojący na kołach trzeba rozkołysać na boki i góra-dół a druga osoba przykłada palce do zwrotnicy i przegubu wahacza. (wymienia się cały wahacz, trzeba dokupić 2 stożki gumowe)
4- Amortyzator skrętu: Trzeba go wymontować i sprawdzić przez rozciąganie i ściskanie. Powinien chodzić równomiernie i z dużym oporem.
Oprócz tego sprawdzamy stan sprężyn zawieszenia i amortyzatorów. Jeżeli auto stoi nisko (tylna opona powinna być poniżej krawędzi nadkola) nie musi to oznaczać zużycia sprężyn, może to być spowodowane ubytkiem gazu z amortyzatora. (wymontowany amortyzator powinien po ściśnięciu wyraźnie sprężynować a tłoczysko po wciśnięciu powinno wysunąć się na całą długość w ciągu kilku sekund). Zamiast wymiany sprężyn czasem wystarczy wymienić gumowe podkładki na grubsze. (są w 3 (tylne) lub 4(przód) grubościach, są oznaczone 1-4 "cyckami" na krawędzi)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/