MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] trudne pytanie.... zawieszenie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=57291 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | benz79 [ ndz sty 08, 2012 7:25 pm ] |
Tytuł: | [W123] trudne pytanie.... zawieszenie |
Witam. Mam taki problem, a mianowicie moje auto aktualnie jest po blacharce i czas najwyzszy ogarnac zawieszenie. I co jest potrzebne do tego, bo autem zajmuje sie w soboty i co najgorsze w domu nie mam ani kanalu ani podnosnika i jak zawitam do kolegi z podnosnikiem to chciabym zrobic wszystko na raz a w sobote wieczorem nie kupie niezbednych mi rzeczy... wiem pytanie strasznie glupie:) ale pomoglo by bardzo gdybym mial liste rzeczy do kupna. Odpowiem na niezbedne pytania ktore pomogly by w ustaleniu listy. |
Autor: | jakub_gozdzik [ ndz sty 08, 2012 8:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] trudne pytanie.... zawieszenie |
Pierwsze pytanie ile masz kasiory na czesci do zawieszenia?? |
Autor: | Kamael [ ndz sty 08, 2012 8:21 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] trudne pytanie.... zawieszenie |
Trudno tak wymyśleć co Ci potrzebne... Jak nie znasz dobrze samochodu, to skąd będziesz wiedział, że dane zachowanie to wynik zużytego elementu, a nie naturalne zachowanie wynikające np. z miękkiego zawieszenia? Większość elementów można sprawdzić bez kanału, zdejmując koło. Na nierównościach nie powinno być stuków oczywiście, koła po wjechaniu w dziurę nie powinny podskakiwać po kilka razy po wyjechaniu itp... |
Autor: | desperado [ ndz sty 08, 2012 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] trudne pytanie.... zawieszenie |
Nie ma sensu kupować części w ciemno. Musisz podnieść auto i po kolei sprawdzać. Dla dokładnego sprawdzenia wymontuj klocki hamulcowe. 1- kontrola luzu w łożyskach :poruszasz kołem na boki i w płaszczyźnie pionowej. Jeżeli jest wyczuwalny luz w obu płaszczyznach to masz obluzowane łożyska (niekoniecznie są do wymiany, czasem wystarczy dociągnąć nakrętki). Jeżeli luz jest tylko w poziomie to są wybite przeguby w drążkach. 2-drążki: Łapiesz za koło i poruszasz na boki a w tym czasie druga osoba przykłada wskazujący i środkowy palec do drążka i przegubu. Jeżeli jest luz to czuje sięgo lekkie uderzenia. W ten sposób sprawdzasz wszystkie drążki i silentbloki. W taki sam sposób sprawdzasz dolny przegub zwrotnicy.(Dolny przegub jest wtłoczony w wahacz i wymienia się go osobno, osobno wymienia się też silentblok) 3-górny przegub zwrotnicy(wahacza górnego) : Samochód stojący na kołach trzeba rozkołysać na boki i góra-dół a druga osoba przykłada palce do zwrotnicy i przegubu wahacza. (wymienia się cały wahacz, trzeba dokupić 2 stożki gumowe) 4- Amortyzator skrętu: Trzeba go wymontować i sprawdzić przez rozciąganie i ściskanie. Powinien chodzić równomiernie i z dużym oporem. Oprócz tego sprawdzamy stan sprężyn zawieszenia i amortyzatorów. Jeżeli auto stoi nisko (tylna opona powinna być poniżej krawędzi nadkola) nie musi to oznaczać zużycia sprężyn, może to być spowodowane ubytkiem gazu z amortyzatora. (wymontowany amortyzator powinien po ściśnięciu wyraźnie sprężynować a tłoczysko po wciśnięciu powinno wysunąć się na całą długość w ciągu kilku sekund). Zamiast wymiany sprężyn czasem wystarczy wymienić gumowe podkładki na grubsze. (są w 3 (tylne) lub 4(przód) grubościach, są oznaczone 1-4 "cyckami" na krawędzi) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |