MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ustawienie wałka rozrządu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=57307 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | desperado [ pn sty 09, 2012 4:22 pm ] |
Tytuł: | Ustawienie wałka rozrządu |
Jestem w trakcie wymiany uszczelnienia i koła na końcówce wału korbowego i wyszedł mi taki problem ![]() I teraz pytanie: Jak to powinno być ustawione bo silnik chodził dobrze, nie dymił, palił na mrozie bez problemu a zużycie paliwa było przyzwoite. |
Autor: | darus [ pn sty 09, 2012 4:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie wałka rozrządu |
Czyżby wyciągnięty łańcuch rozrządu? Wydaje mi się, żeby ustawić na wałku rozrządu tak jak być powinno i zobaczyć jakie jest wyciągnięcie łańcucha. W 124 przyjmuje sie bodajże do 4st, myślę, że w dieselkach 123 jest podobna norma, chyba, że mowa o silniku benzynowym. |
Autor: | desperado [ pn sty 09, 2012 6:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie wałka rozrządu |
Jak ustawię znaki na wale rozrządu to wychodzi ok -10 st na kole czyli ok 5 na wale rozrządu. w czasie pracy ciepłego silnika na jałowych obrotach delikatnie słychać łańcuch (na zimnym nie i od 3 lat jest tak samo) ale łańcuch ostatnio oglądałem przy wymianie uszczelki głowicy i nie ma wyczuwalnego luzu na ogniwach. Silnik OM 615 |
Autor: | darus [ wt sty 10, 2012 6:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie wałka rozrządu |
Wydaje mi się, że jak ustawisz wałek rozrzadu książkowo to 10st na wale oznacza duży wyciąg. Przy takim wyciągu silnik będzie chodził kulawo. |
Autor: | desperado [ wt sty 10, 2012 9:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie wałka rozrządu |
Ale tam jest minus 10 st ![]() I teraz pytanie: czy jest możliwe że rozrząd jest o 1 ząb przestawiony a silnik normalnie pracuje? Bo łańcucha nie ruszałem a silnik cały czas chodził ładnie. |
Autor: | ukaniu [ czw sty 12, 2012 12:41 am ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie wałka rozrządu |
Jak znaki tak wskazują to możliwe, że ktoś to zamontował wadliwie. Zmiana kątów rozrządu zawsze skutkuje zmianą charakterystyki silnika ale nie znaczy, że się będzie jeździło fatalnie. Będzie inaczej. Zawsze warto wykonać pomiar punktu ZZ tłoka i początku otwarcia zaworu specjalnymi przyrządami (macawki zegarowe ze specjlanymi adapterami) aby potwierdzić to co mówią znaczniki. One są z zasady "pi razy oko" |
Autor: | desperado [ czw sty 12, 2012 9:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie wałka rozrządu |
Złożyłem tak jak wynikało ze znaków i odpalił ładnie, obroty jałowe trochę wyższe, za to temperatura silnika nie wychodzi poza 80. Jednak musiało być źle złożone. Nie sprawdzałem położenia tłoków (musiałbym zdjąć rozrząd) i ustawiłem na znaki i pionowe położenie wpustów na czopie wału. Przy okazji zauważyłem że nie są one umieszczone dokładnie symetryczne w związku z czym tarczy z podziałką nie da się założyć odwrotnie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |