MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 22, 2012 7:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 18, 2011 1:03 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Halinów
Witam

Panowie borykam się z następującym problemem silnik 250 na dwóch zenitah po remoncie,zawory ustawione zapłon też,nowe świece przewody.Gaźniki po regeneracji i ustawieniach u gaźnikowca (500zł)a zachowują się tak jak na tym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=kZ6YwNleg4M

Według mnie to ewidentna wina gaźników! A ciała dał mój spec od gaźników.

Co o tym sądzicie dlaczego tak strzelają?
Jakieś namiary na sprawdzonych gaźnikowców w okolicach warszawy??


Na górę
Post: ndz sty 22, 2012 9:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
jeśli wziął za regenerację dwóch zenithów 500 zł to wymienił tylko zestaw naprawczy i wymył (o ile wymył). Żądaj zwrotu kasy i jedź na szarych szeregów albo do Maćka Szymańskiego, firma Asor. Kiedyś dobry i tani gaźnikowiec był Jagielońskiej.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 12:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
A czy gaxniki były synchronizowane ? Czy poprostu rozebranie, wyczyszczone i złozone z nowymi elementami ?

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 11, 2008 11:03 am
Posty: 89
Lokalizacja: Gdańsk
Jeżeli chodzi o specjalistów z Szarych Szeregów to mogę ich z czystym sumieniem polecić.
Tanio nie będzie ale satysfakcja gwarantowana.

_________________
"Chociaż puste mam kieszenie
No i wódy czasem brak
Ja już nigdy się nie zmienię
Zawsze będę żył już tak..."

MB W210 E230 Elegance '96
ex: MB S123 230TE '82


Na górę
Post: czw lut 02, 2012 2:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 18, 2011 1:03 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Halinów
Gaźniki były czyszczone rozebrane sam je wkładałem a potem zawiozłem samochód na lawecie do synchronizacji.Od początku strzelał z tym że myslałem że to przez serwo,ale zmieniłem serwo i dalej to samo.Strzela przy dodawaniu gazu. Na szarych szeregów narazie nie pojade bo ceną mnie odstraszył.

Pomęcze jeszcze tego co sie podjał pierwszy


Na górę
Post: czw lut 02, 2012 5:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Może to nie wina gaźników tylko układu zapłonowego?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lut 03, 2012 6:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
To tak jak mówi THC...może to być wina układu zapłonowego. Masz lampę stroboskopową, żeby sprawdzić kąt wyprzedzenia oraz czy go wogóle wyprzedza w miarę wzrostu prędkości obrotowej ? I druga sprawa....czy ten kąt jest stały...bo czasami potrafi skakać nawet +/- 8 stopni.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pn lut 06, 2012 4:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 18, 2011 1:03 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Halinów
Zapłon niby był ustawiany na lampie na wolnych obrotach.

Hmm już sam nie wiem co tu może być 4 miesiąc z nim walczę.


Na górę
Post: wt lut 07, 2012 6:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Chyba skup się na zapłonie...sprawdź jak się zachowuje lampa stroboskopowa przy wzroście obrotów. Świece i przewody masz nowe ? Kondensator tam tez jest ? Moze cewke podmień ?

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: wt lut 07, 2012 12:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Czuję sie wywołany do tablicy. Objawy moim zdaniem nie wydają się typowo gaźnikowe, chociaż Zenith 34/40 INAT to dośc skomplikowany gaźnik w którym może się zdażyć sporo "ciekawych" usterek. Do tego dochodzą układy okołogaźnikowe - np. złe ustawienie przepustnicy skutkujące złym działaniem regulatora zapłonu. Ale przyczyna może być stricte zapłonowa (chociażby przebicie na kopułe rozdzielacza, indukcja w przewodach zapłonowych, luzy w napędzie aparatu) albo silnikowa - wypalone gniazdo zaworu, źle ustawiony luz zaworowy, luzy w napędzie rozrządu.
Warto pamiętać o podstawowej zasadzie - zanim zacznie się cokolwiek robić z gaźnikiem (a już szczególnie z układem wielogaźnikowym), trzeba skontrolować pozostałe układy silnika (rozrząd, zapłon, sprężanie) - czyli zrobić rzetelną diagnostykę silnikową i usunąc wszystkie ewentualne usterki. Bez tego naprawy i regulacje gaźników mogą przysporzyć sporo siwych włosów.
Na koniec co do regeneracji gaźników - nie wierzę w rzetelną regenerację dwóch INAT-ów za mniej niż 1000zł. Zestaw naprawczy to minimum 200zł plus trzy dni pracy wymagającej dużej staranności, wiedzy i dokładności.

Maciek


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 2:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
asor - ogarniacie Stromberga 175 Cd z ręcznym ssaniem?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 5:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 06, 2012 7:19 am
Posty: 137
Numer GG: 11425
Lokalizacja: Warszawa
A niemasz czasem wytartej krzywki na walku rozrzadu krzywki wydechowej. Bo to jest taki objaw wlasnie. Daje sobie obciac lapy - jesli walenie w gazniki bylo przed rematem. Jesli nie bylo to zbyt uboga mieszanka.

_________________
Drogi worku twoje zachowanie jest policzkiem w twarz wszystkich którzy wierzą w idee wolności zarówno tej społecznej szeroko rozumianej, politycznej, wyznaniowej i tp . Jest POLICZKIEM dla idei HYDE P . Sporny tekst na KOŚCIÓŁ "prawda Cala prawda"


Na górę
Post: pt lut 10, 2012 8:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
mojojojo13 pisze:
asor - ogarniacie Stromberga 175 Cd z ręcznym ssaniem?


Jasne, że tak.


Na górę
Post: pt lut 10, 2012 10:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 18, 2011 1:03 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Halinów
Co do kondycji sinika jestem pewny. Głowica po planowaniu sprawdzeniu prowadnice zaworów 2 wydechowe wymienione zawory podcierane nowe uszczelniacze, ciśnienie na tłokach,luz na zaworach.Zapłon ustawiony na lampie. Nowe przewody świece.

Wałek rozrządu nie wyglądał na powycierany.

Więc muszą być te gaźniki albo coś z tym zapłonem.(strzela z obydwu gaźników na zmianę)

Jak mróz trochę odpuści pokombinuje z zapłonem,może coś z tym aparatem (nie wygląda na org) kopułką palcem cewka kondensator a może ten podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu co jest na aparacie z którego przewód ciśnieniowy idzie do pierwszego gaźnika.

(a co powinno być przy tym drugim gaźniku też przewód podciśnienia i gdzie on powinien iść bo ja mam zatkany ten otwór przy drugim gaźniku,też przewód który idzie tam do aparatu? ale tam przy aparacie jest tylko jedno wyjście które idzie do pierwszego gaźnika) rozejrzę się za całym aparatem
z palcem i kopułką.


Na górę
Post: pt lut 10, 2012 10:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
INATy bywały w różnych wersjach, niektóre były przewidziane do podwójnego siłownika wyprzedzenia zapłonu (podciśnienie było brane z przedniego gaźnika oraz z kolektora przez elektrozawór i zawór termiczny). Taki gaźnik będzie źle współpracował z pojedynczym siłownikiem. Odłącz przewód podciśnienia od aparatu i zaślep go, zobacz czy coś się zmieni.

Maciek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl