MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 13, 2012 9:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 21, 2010 11:22 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki.
Witam.
Mam problem z samochodem, gdyż podczas jazdy w czasie mrozu samochód traci moc (o ile jest coś takiego w dieslu) i przerywa.
Sytuacja ta nie dzieje się cały czas, tylko okazyjnie. Jeśli w tym momencie zatrzymam się i ostro pokręcę na obrotach problem ustępuje.
I tutaj rodzi się pytanie. Wszystkie filtry przed zimą wymieniłem. Duży filtr paliwa został wymieniony dwa tygodnie temu.
Tankuję tylko na dużych stacjach sieciowych i nawet dolewam trochę benzyny do diesla tak na wszelki wypadek.
Nigdy nie jeżdżę do końca zbiornika bo podejrzewam, że jest tam syf niemiłosierny.
Także wie ktoś może w czym tkwi problem?

_________________
W123 230E/240D 1982r.


Na górę
Post: pn lut 13, 2012 10:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Sitko w baku :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 2:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Jeszcze masz takie małe sitko w dyszy na klucz 17 podającej paliwo na K-Jeta. Tylko nie wiem czy idziemy w dobrym kierunku z tymi zapchanymi sitkami. Może być duuuużo powodów dla których tak silnik przerywa. Od mrozu może ci fiksować przekaźnik sterujący, zawór na powrocie paliwa przycina się co powoduje wzrost ciśnienia sterującego i hamowanie tłoka itd. itd....

Może na początek sprawdź masę na pompie i ciśnienie jakie podaje. Czy podczas nagrzewania silnika też przerywa?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 6:55 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 21, 2010 11:22 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki.
Właśnie co dziwne nie. Jedno grzanie świec i silnik pali jak nówka, nie ma znaczenia jeśli chodzi o temperaturę silnika.

_________________
W123 230E/240D 1982r.


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 8:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Podepnę się pod temat. Mam problem z odpalaniem 240d nawet na małym mrozie ale nie tylko silnika, również webasto nie chce odpalić. Po długim kręceniu na prostowniku w końcu odpalam silnik i webasto także zaczyna palić. Czy webasto jest zależne od silnika, bo widzę że przewód paliwowy idzie prosto do tyłu i wydaje mi się że przyczyna leży gdzieś w okolicach baku.


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 8:24 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Omen pisze:
Podepnę się pod temat. Mam problem z odpalaniem 240d nawet na małym
mrozie ale nie tylko silnika, również webasto nie chce odpalić. Po
długim kręceniu na prostowniku w końcu odpalam silnik i webasto także
zaczyna palić. Czy webasto jest zależne od silnika, bo widzę że przewód
paliwowy idzie prosto do tyłu i wydaje mi się że przyczyna leży gdzieś
w okolicach baku.

Woda/syf w zbiorniku, zapchany filtr w zbiorniku.


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 8:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Dżordż pisze:
Witam.
Mam problem z samochodem, gdyż podczas jazdy w czasie mrozu samochód traci moc (o ile jest coś takiego w dieslu) i przerywa.
Sytuacja
ta nie dzieje się cały czas, tylko okazyjnie. Jeśli w tym momencie
zatrzymam się i ostro pokręcę na obrotach problem ustępuje.

Zamarzające odpowietrzenie zbiorrnika?
Zamarzający korektor podciśnieniowy pompy wtryskowej (lub przewód od niego)?


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 9:34 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
neocc pisze:
Jeszcze masz takie małe sitko w dyszy na klucz 17 podającej paliwo na K-Jeta. Tylko nie wiem czy idziemy w dobrym kierunku z tymi zapchanymi sitkami. Może być duuuużo powodów dla których tak silnik przerywa. Od mrozu może ci fiksować przekaźnik sterujący, zawór na powrocie paliwa przycina się co powoduje wzrost ciśnienia sterującego i hamowanie tłoka itd. itd....

Może na początek sprawdź masę na pompie i ciśnienie jakie podaje. Czy podczas nagrzewania silnika też przerywa?



Od kiedy w 123 był KE w dieslu?


Kolega który założył temat niech jednak sprawdzi sitko w baku i cały oszczany ropą sam dojedzie do sedna materii , jak bardzo wielu zachodzących w głowę kierowców diesli z KE:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 10:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Ja miałem taką samą sytuację podczas ostatnich mrozów (przez dwa dni). Otóż samochód (W123 240D) zapalał w miarę dobrze dopiero po przejechaniu kilku kilometrów zaczynał tracić moc. Po zatrzymaniu motor pracował normalnie i pięknie wchodził na obroty. Zdaniem miejscowego mechanika, które dla mnie brzmi całkiem rozsądnie, powodem tego jest kiepskie paliwo żelujące w przewodach paliwowych biegnących pod samochodem. Kilka dni wcześniej (po raz drugi i mam nadzieję ostatni w życiu) zatankowałem do pełna paliwo na Orlenie (kupiłem Ekodiesla - innego wyboru poza Vervą nie było a nie był to na pewno Biodiesel) i dolałem 60 ml depresatora. Takie spadki mocy miałem przez dwa dni gdy temperatura oscylowała w okolicach -18 stopni C. Trzeciego dnia dolałem do baku 5 litrów benzyny i problem już się nie pojawił.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 10:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
W podpisie widziałem, że kolega posiada 230E więc myślałem, że o benzynę chodzi w temacie.
Jeżeli chodzi o diesla to nic nie mówię już [zlosnikhihi]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl