MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 08, 2012 8:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Witam.Kupiłem W123 z padniętym wentylatorem nawiewu,po wymianie wentylatora powietrze nie leci z żadnej kratki,zero powietrza w kanałach wentylacyjnych,silniczek kręci jak głupi,zmieniałem bieguny-kierunek obrotu i nic.Kanały całe raczej nic nie kopane.Mam wersję z klimą manualną-czy tam nie ma czasem filtra przeciwpyłkowego-nie mogę go znaleźć.Potrzebuję schematu-pomocy-rady.Pozdrawiam.


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 11:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Skoro wentylator się obraca, ale nie wypycha powietrza do końcówek nawiewu, a także nie porusza nim w kanałach to może klapy dośc rozbudowanej obudowy nagrzewnicy sa zamknięte i zablokowane?A najprędzej te najbliżej wentylatora.
Filtra nie było nawet w następcy 123.
Zobacz czy suwaki ustalające kierunek nadmuchu sa podpięte pod całość.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt mar 09, 2012 6:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Filtr w nastepcy W123 byl (w ostatnim roku produkcji)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pt mar 09, 2012 6:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ostatnim rokiem był 1997 , więc możliwe skoro w 210 był od 1995.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt mar 09, 2012 8:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Mialem na mysli II serie 124 czyli 1993r (niektore wersje z klima mialy filtr kabinowy na podszybiu). W210 ma juz 2-3 filtry kabinowe (2 za schowkiem na rekawiczki i jeden nad nogami pasazera).

Howgh, koniec OT

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: sob mar 10, 2012 12:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Panowie może ktoś ma schemat nawiewu-powietrze dalej nie wylatuje z kratek.


Na górę
Post: pn mar 12, 2012 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Czy da się wyczyścić nagrzewnice z paprochów-liści itp-bez jej wyjmowania z obudowy?.Prawdopodobnie mam przytkany przepływ przez śmieci.Miał tak już ktoś?


Na górę
Post: pn mar 12, 2012 12:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nagrzewnice żeby wyjąc trzeba najpierw wymontować całość i rozebrać na drobne.
Zawsze będzie tam dużo syfu,ale ten syf typu liście kurz itp. nie zatka przepływu całkiem .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn mar 12, 2012 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Moze to glupie co napisze ale jak luft nie wlata do kabiny to moze sprobuj przeczyscic od d.upy strony. Koncowke z kompresora wloz w nawiew w kabinie i doszczelnij (np. mokra szmata). Potem caly impet z kompresora przywal w ten nawiew. Moze to, co zatkalo kanal powietrzny wyleci na zbity pysk. Mysle, ze ryzyko uszkodzenia czegokolwiek jest niskie, a moze pomoc.

To takie medrkowanie na "chlopski rozum" - nie znam dobrze specyfiki wentylacji w W123.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 5:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 19, 2008 10:44 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź
Może głupio to zabrzmi, ale czy na pewno masz wiatrak na wirniku silnika?
Ten układ jest tak prosty, że aż niemożliwe żeby nic nie wylatywało z nawiewów.

_________________
w208 230 Kompressor - obecnie
w123 240D - nie tak dawno :)


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 8:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Faktycznie głupio to zabrzmiało-pisałem już, że wentylator po wyjęciu z obudowy dmucha jak głupi.A sam układ przy klimatyzacji w cale nie jest taki prosty-jest tam parę klapek,które są sterowane przez podciśnienie-.Pozdrawiam.


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 9:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mirand pisze:
Faktycznie głupio to zabrzmiało-pisałem już, że wentylator po wyjęciu z obudowy dmucha jak głupi.A sam układ przy klimatyzacji w cale nie jest taki prosty-jest tam parę klapek,które są sterowane przez podciśnienie-.Pozdrawiam.


Ja tu czegoś już nie rozumiem.
Widzę , że wiesz jak działa cała ta nagrzewnica, masz prostą do zdiagnozowania awarię.
Po co Ci schemat , który nie wiem nawet czy istnieje.
Wiesz, że jest kilka klap, kilka przegród i wszystkim steruje podciśnienie.
To droga od klapy w kierunku regulatora i dostarczyciela tegoż podciśnienia jest daleka?
Jeśłi nie leci z żadnego nawiewy to powietrze jest blokowane pewnie blisko wentylatora.
Robisz coś z tym, czy czekasz na odpowiedź w stylu" na schemacie wyregulowac zapadnię b4 , a potem c3"?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 10:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 19, 2008 10:44 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
po wymianie wentylatora powietrze nie leci z żadnej kratki,zero powietrza w kanałach wentylacyjnych,silniczek kręci jak głupi


Fakt napisałeś że kręci jak głupi, ale sam silnik - mniejsza o to.

Tu masz linki może ci pomogą:
http://www.peachparts.com/Wikka/W123HVACVacuumActuators
http://www.peachparts.com/Wikka/W123ACC1Conversion

_________________
w208 230 Kompressor - obecnie
w123 240D - nie tak dawno :)


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 10:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ostatnia fotka z drugiego linku.
Na co dzień mam do czynienia z autami robionymi dla tych dziwnych ludzi zza oceanu.
Ale left po lewej stronie i right po prawej to mogli by sobie darować.
Wszędzie napis i do napisu uchwyt na kubek.
W kombi to mam uchwyty w bagażniku .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw mar 15, 2012 12:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Strach123 dzięki za zdjęcia,faktycznie głupio opisałem ten silniczek.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl