MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
c123 - zbyt wysoki przód https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=58074 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | niedduzy [ ndz mar 18, 2012 7:45 pm ] |
Tytuł: | c123 - zbyt wysoki przód |
witajcie mój problem dotyczy sprężyn w c123. Auto było remontowane - rozebrane zawieszenia, wymienione wszystkie konieczne elementy, sprężyny wypiaskowane i pomalowane proszkowo. I tu pojawia sie problem - po złożeniu zawieszeń przód stoi nienaturalnie wysoko (wygląda to beznadziejnie). Gumy co prawda z trzema "cyckami" ale przed remontem były te same! Macie jakieś wytłumaczenie tej zagadki? Bo mechanik już się zastanawia, czy malowanie proszkowe (wygrzewanie) odpężonych sprężyn mogło dopraowadzić do ich utwardzenia czy też jakby "utrwalenia" takiej rozciągniętej sprężyny. Tylne są krótsze więc problem mniejszy - zresztą przed remontem tył lekko siedział więc efekt jest w sumie pozytywny (założyłem nawet wyższe gumy). Moze jakieś sugestie rozwiązania problemu??? Przychodzi mi jeszcze do głowy odwrotne zamontowanie odbojów gumowych na górnym mocowania amortyzatora (są różnej grubości) - jak powinny być zamontowane prawidłowo? |
Autor: | desperado [ ndz mar 18, 2012 10:05 pm ] |
Tytuł: | Re: c123 - zbyt wysoki przód |
A miałeś wymienione amortyzatory? Jeżeli tak to mogło się podnieść. U mnie po wymianie przód podniósł się wyraźnie (tzn przedtem po wymianie sprężyn z tyłu przód był wyraźnie niżej a po wymianie amortyzatorów zrobiło się równo). Po jakimś czasie trochę siadło, ale niewiele, 1 cm góra (gumę pod sprężyną też wymieniłem) |
Autor: | niedduzy [ ndz mar 18, 2012 10:09 pm ] |
Tytuł: | Re: c123 - zbyt wysoki przód |
Amortyzatory zostały stare - przed remontem sprawdzałem sprawność, wykazało dobrze ponad 80%. |
Autor: | NIEBIESKI [ ndz mar 18, 2012 10:51 pm ] |
Tytuł: | Re: c123 - zbyt wysoki przód |
Dużo za wysoko jest? Podobny efekt będziesz miał jak skręcisz zawieszenie w pozycji odprężonej tj. na podniesionym samochodzie z kołami w powietrzu. Z tej pozycji potem sprężynują gumy wahaczy i trochę podnoszą przód. Znam taki przypadek. Pomogło poluzowanie śrub wahaczy, opuszczenie samochodu z podnośnika i ponownie skręcenie w normalnej pozycji tj. gdy autko już stało na kołach lub chyba nawet było delikatnie dociążone przodem. Różnica, o dziwo, była bardzo widoczna... U mnie zawieszenie było już składane w ten sposób i jest tak jak trzeba. P.S. W jakiej temperaturze wygrzewany jest lakier proszkowy? Wątpię, aby to było przyczyną. Nie Ty pierwszy lakierowałeś zawias proszkowo i nikt wcześniej nie miał tego powodu problemu, więc to chyba nie to. Na to mi logika wskazuje, ale 100% pewności mi brak ![]() Według mnie same amortyzatory niewiele mają do podniesienia się samochodu. Przecież one nie sprężynują tylko tłumią. Czy nowy, czy stary w jakiej pozycji się go ustawi w takiej pozostaje. No chyba, że jest to tzw. gazowy. |
Autor: | georem [ pn mar 19, 2012 8:47 am ] |
Tytuł: | Re: c123 - zbyt wysoki przód |
NIEBIESKI pisze: Podobny efekt będziesz miał jak skręcisz zawieszenie w pozycji odprężonej tj. na podniesionym samochodzie z kołami w powietrzu. Z tej pozycji potem sprężynują gumy wahaczy i trochę podnoszą przód. Znam taki przypadek. Pomogło poluzowanie śrub wahaczy, opuszczenie samochodu z podnośnika i ponownie skręcenie w normalnej pozycji tj. gdy autko już stało na kołach lub chyba nawet było delikatnie dociążone przodem. Różnica, o dziwo, była bardzo widoczna... U mnie zawieszenie było już składane w ten sposób i jest tak jak trzeba. Czy ten co skręcał zawieszenie w pozycji odprężonej jest lutnikiem lub krawcem, nie wierzę żeby zrobił to ktoś o minimalnym pojęciu o mechanice. ![]() |
Autor: | niedduzy [ pn mar 19, 2012 7:01 pm ] |
Tytuł: | Re: c123 - zbyt wysoki przód |
Zawieszenie było skręcane "na kołach" dlatego nie rozumiem dlaczego przód jest tak wysoko. Fakt, że nie było chłodnicy (a więc i płynu) zderzaka i atrapy ale nie powinno mieć to aż takiego wpływu. Już postanowiłem co zrobić - kupiłem nowe gumy z jednym "cyckiem" (a' 14,70 w ASO) i przy wymianie "odpuszczę" śruby wahaczy i skręcę na nowo. Może pomoże, bo teraz to istna gęś wyścigowa. |
Autor: | georem [ pn mar 19, 2012 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: c123 - zbyt wysoki przód |
Każde wyposażenie ma wpływ na dobór gum, dokładając automat, szyberdach czy klimę zawsze powinno się dorać inną gumę, po to są różne rozmiary, a skoro automat, który waży kilkadziesiąt kilogramów więcej niż zwykła skrzynia wymaga wymiany gum to chłodnica, płyn chłodniczy i zderzak też ważą z 30 kg. Ja bym poczekał na komplet i potem wymieniał gumy, jak przeskoczysz o 2 cycki to będzie sporo niżej. |
Autor: | desperado [ czw mar 22, 2012 7:10 pm ] |
Tytuł: | Re: c123 - zbyt wysoki przód |
NIEBIESKI pisze: same amortyzatory niewiele mają do podniesienia się samochodu. Przecież one nie sprężynują tylko tłumią. Czy nowy, czy stary w jakiej pozycji się go ustawi w takiej pozostaje. No chyba, że jest to tzw. gazowy. Akurat w beczce są gazowe ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |