MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 18, 2012 7:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
witajcie
mój problem dotyczy sprężyn w c123. Auto było remontowane - rozebrane zawieszenia, wymienione wszystkie konieczne elementy, sprężyny wypiaskowane i pomalowane proszkowo. I tu pojawia sie problem - po złożeniu zawieszeń przód stoi nienaturalnie wysoko (wygląda to beznadziejnie). Gumy co prawda z trzema "cyckami" ale przed remontem były te same! Macie jakieś wytłumaczenie tej zagadki? Bo mechanik już się zastanawia, czy malowanie proszkowe (wygrzewanie) odpężonych sprężyn mogło dopraowadzić do ich utwardzenia czy też jakby "utrwalenia" takiej rozciągniętej sprężyny. Tylne są krótsze więc problem mniejszy - zresztą przed remontem tył lekko siedział więc efekt jest w sumie pozytywny (założyłem nawet wyższe gumy). Moze jakieś sugestie rozwiązania problemu??? Przychodzi mi jeszcze do głowy odwrotne zamontowanie odbojów gumowych na górnym mocowania amortyzatora (są różnej grubości) - jak powinny być zamontowane prawidłowo?

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: ndz mar 18, 2012 10:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
A miałeś wymienione amortyzatory? Jeżeli tak to mogło się podnieść. U mnie po wymianie przód podniósł się wyraźnie (tzn przedtem po wymianie sprężyn z tyłu przód był wyraźnie niżej a po wymianie amortyzatorów zrobiło się równo). Po jakimś czasie trochę siadło, ale niewiele, 1 cm góra (gumę pod sprężyną też wymieniłem)


Na górę
Post: ndz mar 18, 2012 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
Amortyzatory zostały stare - przed remontem sprawdzałem sprawność, wykazało dobrze ponad 80%.

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: ndz mar 18, 2012 10:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Dużo za wysoko jest?
Podobny efekt będziesz miał jak skręcisz zawieszenie w pozycji odprężonej tj. na podniesionym samochodzie z kołami w powietrzu. Z tej pozycji potem sprężynują gumy wahaczy i trochę podnoszą przód. Znam taki przypadek. Pomogło poluzowanie śrub wahaczy, opuszczenie samochodu z podnośnika i ponownie skręcenie w normalnej pozycji tj. gdy autko już stało na kołach lub chyba nawet było delikatnie dociążone przodem. Różnica, o dziwo, była bardzo widoczna...
U mnie zawieszenie było już składane w ten sposób i jest tak jak trzeba.

P.S. W jakiej temperaturze wygrzewany jest lakier proszkowy? Wątpię, aby to było przyczyną. Nie Ty pierwszy lakierowałeś zawias proszkowo i nikt wcześniej nie miał tego powodu problemu, więc to chyba nie to. Na to mi logika wskazuje, ale 100% pewności mi brak ;)
Według mnie same amortyzatory niewiele mają do podniesienia się samochodu. Przecież one nie sprężynują tylko tłumią. Czy nowy, czy stary w jakiej pozycji się go ustawi w takiej pozostaje. No chyba, że jest to tzw. gazowy.

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Post: pn mar 19, 2012 8:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
NIEBIESKI pisze:
Podobny efekt będziesz miał jak skręcisz zawieszenie w pozycji odprężonej tj. na podniesionym samochodzie z kołami w powietrzu. Z tej pozycji potem sprężynują gumy wahaczy i trochę podnoszą przód. Znam taki przypadek. Pomogło poluzowanie śrub wahaczy, opuszczenie samochodu z podnośnika i ponownie skręcenie w normalnej pozycji tj. gdy autko już stało na kołach lub chyba nawet było delikatnie dociążone przodem. Różnica, o dziwo, była bardzo widoczna...
U mnie zawieszenie było już składane w ten sposób i jest tak jak trzeba.


Czy ten co skręcał zawieszenie w pozycji odprężonej jest lutnikiem lub krawcem, nie wierzę żeby zrobił to ktoś o minimalnym pojęciu o mechanice. [chory] Zawieszenie zawsze się skręca jak auto stoi kołami na "ziemi".

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn mar 19, 2012 7:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
Zawieszenie było skręcane "na kołach" dlatego nie rozumiem dlaczego przód jest tak wysoko. Fakt, że nie było chłodnicy (a więc i płynu) zderzaka i atrapy ale nie powinno mieć to aż takiego wpływu. Już postanowiłem co zrobić - kupiłem nowe gumy z jednym "cyckiem" (a' 14,70 w ASO) i przy wymianie "odpuszczę" śruby wahaczy i skręcę na nowo. Może pomoże, bo teraz to istna gęś wyścigowa.

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: pn mar 19, 2012 9:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Każde wyposażenie ma wpływ na dobór gum, dokładając automat, szyberdach czy klimę zawsze powinno się dorać inną gumę, po to są różne rozmiary, a skoro automat, który waży kilkadziesiąt kilogramów więcej niż zwykła skrzynia wymaga wymiany gum to chłodnica, płyn chłodniczy i zderzak też ważą z 30 kg. Ja bym poczekał na komplet i potem wymieniał gumy, jak przeskoczysz o 2 cycki to będzie sporo niżej.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw mar 22, 2012 7:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
NIEBIESKI pisze:
same amortyzatory niewiele mają do podniesienia się samochodu. Przecież one nie sprężynują tylko tłumią. Czy nowy, czy stary w jakiej pozycji się go ustawi w takiej pozostaje. No chyba, że jest to tzw. gazowy.

Akurat w beczce są gazowe [jezyk2]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl