MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 22, 2012 8:55 am 
Witam!
Mam problem związany z wtryskiem rozruchowym. Kiedy jest podłączona kostka niebieska przy rozdzielaczu silnik ciężko zapala i co ciekawe nie chodzi pompka paliwa. Kiedy rozłączę kostkę, pompka podaje cały czas paliwo i się nawet nie wyłącza jak nabije ciśnienie! Silnik zdecydowanie lepiej zapala. Problem się zaczyna jak auto postoi po jeździe i chcemy zapalić auto. Trzeba długo go kręcić by zapalił.
Moje pytanie. Co steruje wtryskiem rozruchowym? Można to jakoś zdiagnozować, naprawić? Czego ewentualnie mam szukać? Czy wtrysk rozruchowy robi jakieś zwarcie, że nie włącza pompki paliwa?

Pozdrawiam!


Załączniki:
new_DSC00027.jpg
new_DSC00027.jpg [ 36.21 KiB | Przejrzano 2058 razy ]
Na górę
   
Post: ndz kwie 22, 2012 11:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Z tego co wiem to wtryskiem rozruchowym steruje wyłącznik termiczno czasowy. Jest on umieszczony w głowicy. Przychodzi do niego masa z wtrysku rozruchowego i plus do grzania bimetalu który ma rozłączyć rozruchowy po osiągnięciu temperatury.

Ja w swoim m102 też walczę z tym wtryskiem i wiem, że ten wyłącznik mam padnięty. Sprawdzić go możesz omomierzem. Między pinem G a masą ma być 80 omów a między W a masą nieskończoność. Zaś między W a G nieskończoność lub 70 omów zależy jakie masz parametry tego wyłącznika. Ja akurat podałem ci wartości do 20 stopni. Ale mam całą tabelkę do jakiego wyłącznika mają być dane wartośći.

Ja mam pytanie do innych czy ten wtrysk rozruchowy działa za każdym razem nawet przy gorącym silniku, czy tylko na zimnym???

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 9:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam też mam ten kłopot myślałem że włącznik termiczny podaję złe wartości po podłączeniu opornika z wartością 80 ohm zapalił super ale tylko raz. Kupiłem nowy oryginał masa kasy i nic dalej tak samo. Zapomniałem dodać żę chodzi o M110


Na górę
Post: ndz kwie 22, 2012 10:01 pm 
A dlaczego jak jest podłączona ta wtyczka(niebieska) to nie chodzi pompka paliwa, a jak ja odłączę chodzi cały czas? Przekaźnik jest sprawny...

Pozdrawiam!


Na górę
   
Post: ndz kwie 22, 2012 11:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
A patrzyłeś czy podaje 12v na wtyczkę rozruchowego?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 8:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
lolo0 pisze:
A dlaczego jak jest podłączona ta wtyczka(niebieska) to nie chodzi
pompka paliwa, a jak ja odłączę chodzi cały czas? Przekaźnik jest
sprawny...


To jest wyłącznik sterowany dźwignią przepływomierza. Uruchamia pompę paliwa, kiedy silnik pracuje a wyłacza po zatrzymaniu silnika nawet przy załączonym zapłonie. Wtryskiwacz rozruchowy uruchamiany jest przy odpowiednio niskiej temperaturze silnika w momencie załączenia rozrusznika i wyłaczany po osiągnięciu zadanej temperatury, lub zatrzymaniu silnika (wyłącznikiem w przepływomierzu właśnie).


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 9:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem jak jest w m110 ale w m102 na pewno ten wyłącznik nie jest sterowany dźwignią przepływomierza. W m102 jest wyłącznik wtrysku rozruchowego na dźwigienkach od przepustnicy.
Jeżeli rozruchowy działą tylko w iskich temperaturach, to wniosek jest taki, że muszę wsadzić ten termiczno-czasowy do lodówki i potem pomierzyc jego oporności.

Mam jeszcze takie pytanie czy zbyt uboga mieszanka może być przyczyną ciężkiego zapalania silnika??? Ponieważ mam takie zjawisko:
-Kręcę długo rozrusznikiem to po 10 obrotach odpali na ciepłym silniku oczywiście.
-Kiedy wcisnę minimalnie pedał gazu to odpala na "dotyk"
(Ciśnienia sterujące mam pomierzone na ciepłym mam 3,4 bara)

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 9:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
neocc pisze:
Nie wiem jak jest w m110 ale w m102 na pewno ten wyłącznik nie jest
sterowany dźwignią przepływomierza. W m102 jest wyłącznik wtrysku
rozruchowego na dźwigienkach od przepustnicy.

Ten wyłacznik tak naprawdę służy głównie do sterowania pompą paliwa, z rozruchem ma tylko taki
związek, że wyłącza wszystko jeśli silnik nie odpali. On syganalizuje pracę silnika.

neocc pisze:
Jeżeli rozruchowy działą tylko w iskich temperaturach, to wniosek jest taki, że muszę
wsadzić ten termiczno-czasowy do lodówki i potem pomierzyc jego
oporności.

Ważniejsze jest działanie styków, oporności dotyczą grzałki NTC, sterowanie rozruchem jest zero-jedynkowe.

neocc pisze:
Mam jeszcze takie pytanie czy zbyt uboga mieszanka
może być przyczyną ciężkiego zapalania silnika??? Ponieważ mam takie
zjawisko:
-Kręcę długo rozrusznikiem to po 10 obrotach odpali na ciepłym silniku oczywiście.
-Kiedy wcisnę minimalnie pedał gazu to odpala na "dotyk"
(Ciśnienia sterujące mam pomierzone na ciepłym mam 3,4 bara)

Jeżeli musisz kręcić pry uchylonej przepustnicy, to raczej masz za bogata mieszankę.


Na górę
Post: wt kwie 24, 2012 9:12 pm 
To jest wyłącznik sterowany dźwignią przepływomierza. Uruchamia pompę paliwa, kiedy silnik pracuje a wyłacza po zatrzymaniu silnika nawet przy załączonym zapłonie. Wtryskiwacz rozruchowy uruchamiany jest przy odpowiednio niskiej temperaturze silnika w momencie załączenia rozrusznika i wyłaczany po osiągnięciu zadanej temperatury, lub zatrzymaniu silnika (wyłącznikiem w przepływomierzu właśnie).[/quote]

Czyli rozumiem, że wszystko z nim jest OK? Można to jakoś sprawdzić czy ten wyłącznik jest sprawny? Jest to element wymienny?
Dzisiaj rozmiawiałem ze znajomym i stwierdził po zagłębieniu się w temacie, że jest to czujnik ciśnienia paliwa i jak jest uszkodzony to może dlatego nie włączać pompki paliwa... Czy to dobry trop, czy trzymać się teorii Kolegi asor?

Pozdrawiam!


Na górę
   
Post: śr kwie 25, 2012 8:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
lolo0 pisze:
Można to jakoś sprawdzić czy ten wyłącznik jest sprawny?


Przy włączonym zapłonie wychyl lekko palcem klapę przepływomierza. Powinna uruchomić się pompa.


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 8:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
lolo0 pisze:
Czyli rozumiem, że wszystko z nim jest OK? Można to jakoś sprawdzić czy ten wyłącznik jest sprawny? Jest to element wymienny?
Dzisiaj rozmiawiałem ze znajomym i stwierdził po zagłębieniu się w temacie, że jest to czujnik ciśnienia paliwa i jak jest uszkodzony to może dlatego nie włączać pompki paliwa... Czy to dobry trop, czy trzymać się teorii Kolegi asor?


Kolega Asor ma 100% racji,
W starszej generacji wtrysków (tj przed 80 rokiem) pompa paliwa była uruchamiana za pomocą tego wyłącznika, który to sterowany jest położeniem tarczy spietrzającej układu. Pompa uruchamia sie w momencie kręcenia rozrusznika. W nowszej generacji (tj srebny rozdzielacz) ten wyłącznik został zastąpiony przekaznikiem który uruchamia pompe paliwa juz w momencie włączenia zapłonu.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 6:26 pm 
Witam!
Sprawdzałem dziś i Kolega asor miał rację. Po podpięciu tej wtyczki i palcem naciskając klapę przepustnicy jest załączana pompa paliwa. Mam jeszcze tylko jedno pytanie: po jakim czasie powinien zapalić silnik(starszy układ sterowania). Ja muszę go kręcić "na ciepło" około 5 sekund... Jest to w normie, czy doszukiwać się jakiejś usterki?

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za naprowadzenie na właściwy trop :)


Na górę
   
Post: czw kwie 26, 2012 8:46 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 07, 2012 11:37 am
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
lolo0 pisze:
Ja muszę go kręcić "na
ciepło" około 5 sekund... Jest to w normie, czy doszukiwać się jakiejś
usterki?

Moim zdaniem za długo. Przyczyn może być wiele - na początek sprawdził bym to co najprostsze:
Czy na ciepłym silniku bypass termiczny (takie dysk do którego dochodzą dwie rurki) jest całkowicie zamknięty i czy wtryskiwacz rozruchowy nie włącza się w czasie kręcenia rozrusznikiem (odepnij wtyczkę od rzruchowego i wepnij w nią żaróweczkę).


Na górę
Post: czw kwie 26, 2012 6:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
A jak wciśniesz gaz w podłogę to odpala od razu?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 12:54 pm 
neocc pisze:
A jak wciśniesz gaz w podłogę to odpala od razu?


Nie, nic to nie daje...


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl